"Självklara" saker som ni inte kan?

Jag är dålig på "att ta plats" eller "ta för mig" i olika sammanhang.

Men som typ alla andra grejer som listas i den här tråden så beror det väl till stor del på en ovilja att öva på att bli bättre på det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

jbx
Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Mens.
Hur fan går det till ?
Och graviditet.
Detaljerna kring det. Suger på det området.

Anatomi är något jag inte suger på, har haft intresset i många år. Men sen jobbar jag ju inom vården också..

Men något jag aldrig lärt mig är att simma, har aldrig brytt mig om att bada och tänker inte lära mig nu heller. Åker inte båt eller sitter på bryggor och stränder så risken för drunkning är minimal..


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Kan inte blåsa bubblor med tuggummi.

Försökte verkligen ett tag i mitt vuxna liv men får inte till det alls


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vilken sida av batteriet som är plus/minus Jag glömmer ALLTID bort det.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Skrivet av marsson90:

Vilken sida av batteriet som är plus/minus Jag glömmer ALLTID bort det.

För att inte tala om i vilken ordning man ska koppla batteripolerna på bilen när man ska ge starthjälp!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Äta surströmming...

phi
Medlem

Masturbera med vänster hand.

Medlem

Vissla har jag aldrig lärt mig. När detta kommer fram blir reaktionen ALLTID den samma, oavsett sammanhang, alla säger "va! Kan du inte" och börjar glatt vissla mig i ansiktet ^o^

Inaktiv

Jag är totalt hopplös med datorer, både hårdvara pch mjukvara. Om det inte är att spela så håller jag mig på behörigt avstånd.

Väldigt ironiskt då jag kan skruva isär och förklara allting som har rörliga delar. Är grym på elkraft och distribution etc. Men datorteknik, icke!

Medlem

AM och PM.

Fy fan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av joonsson:

Koncentrera mig på något som inte intresserar mig till 100%, koncentrera mig på ljudböcker osv, koncentrera mig på när någon förklarar något om det inte går fort nog för att hålla mitt intresse eller göra två saker samtidigt.

Försöker jag lyssna på en ljudbok till exempel måste jag hela tiden spola tillbaka för att jag började fokusera på något annat jag satt och pillade med, avundas dem som kan lyssna när de jobbar. Samma sak när jag sitter i möten, blir sjukt uttråkad och börjar pilla med något och vips så har jag missat 5-10 minuter och har ingen aning om vad som sades.

Jag är exakt likadan!

Aldrig fattat mig på folk som lyssnar på podcasts och ljudböcker på samma gång de gör något annat. För min del måste jag koncentrera mig 100% på någon som pratar, annars zonar jag ut helt och börjar tänka på nåt annat och registrerar inte ett ord som sägs.

Medlem

Är 33 år gammal och har nog aldrig satt en rak kullerbytta i hela mitt liv. Blir alltid skevt och jävligt. Numera kan man skoja bort det pgr av ”stel kropp/hög ålder” men det var värre på gympis i högstadiet..
Kan heller inte äta kassler.. det är fan vidrigt. Skjuts ut ur gommen vid förtäringsögonblicket.


signatur

Det blir bara mer och mer data...

Medlem
Skrivet av Freakon:

AM och PM.

Fy fan.

Ett enkelt sätt att lära sig det är att tänka AM =after midnight och PM =past midday.


signatur

"High life on low budget"

Medlem
Skrivet av marsson90:

Vilken sida av batteriet som är plus/minus Jag glömmer ALLTID bort det.

Vilka batterier tänker du på? Har svårt att tänka mig att du menar vanliga AA-batterier då det i stort sett står markerat på alla stora tillverkare vilken sida som är plus

Medlem

skillnaden mellan objektivt och subjektivt. jag kan ju skillnaden egentligen, men varje gång nån av dessa termer kommer upp i dagligt tal måste jag tänka efter ett par sekunder extra och nojar för att jag ska framstå som en idiot.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Hahaha! Har tänkt samma sak flera gånger.

Jag har faktiskt haft privilegiet att träffa min tidigare mattelärare, och påminna honom om att han hade sagt just detta. "Ni kommer inte alltid att ha en miniräknare i fickan". Han fick sig ett gott skratt och erkände att han hade haft fel


signatur

Enthoo Evolv ATX | Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Delid 8700K UV 1.100v | NH-D15 | 32GB DDR4 | NVME M2 960 500GB | AG271QG | Gigabyte 1080Ti | R1600T3 Edifier | Sony MDR-1A | Cerberus MK II
Corsair Gaming Sabre Optical | Windows 10 x64 Enterprise 1809 LTSC |

BurningMan på Discord | Gilla Inlägg som är bra!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av redruM:

Kan inte busvissla!

Försökte verkligen men har alltid slutat med två spottdränkta fingrar.

Skrivet av Gregerory:

Boll! Allt med boll. Jävla boll! Kasta, sparka, träffa. Går inte!

Haha, samma här. Ändå har jag lirat Korpenfotboll i sisådär 20 år. Jag är dock väldigt bra på att spela back, bryta passar och stå på rätt ställe.


signatur
Skribent

Ytterligare en grej jag kom på: lokal geografi. Jag har bott strax utanför Stockholm i över 20 år men kan inte ett jota om var olika stadsdelar ligger i förhållande till varandra.

Säger någon Norrmalm så har jag ingen aning om vart det är – förmodligen en bit norr om Södermalm... Skanstull? Är det biljettbåset när man ska in på Skansen?

Jag hittar till Plattan och Drottninggatan, men det är ungefär så långt jag kommer utan att kolla en karta/GPS.

Inaktiv
Skrivet av joonsson:

Koncentrera mig på något som inte intresserar mig till 100%, koncentrera mig på ljudböcker osv, koncentrera mig på när någon förklarar något om det inte går fort nog för att hålla mitt intresse eller göra två saker samtidigt.

Försöker jag lyssna på en ljudbok till exempel måste jag hela tiden spola tillbaka för att jag började fokusera på något annat jag satt och pillade med, avundas dem som kan lyssna när de jobbar. Samma sak när jag sitter i möten, blir sjukt uttråkad och börjar pilla med något och vips så har jag missat 5-10 minuter och har ingen aning om vad som sades.

Samma här.

Har även sjukt dåligt minne.
Är bilmekaniker och trots att jag precis kört in en bil på verkstan så kommer jag inte ihåg om det var en automat eller manuell när diagnosdatorn frågar. Det är som att hjärnan tycker det är oviktigt och skiter i att registrera det.

Sen är jag färgblind oxå, så färg skiter oxå hjärnan i att registrera, även om det är en färg jag faktiskt ser.

Gatunamn är jag grymt dålig på.


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Haha, samma här. Ändå har jag lirat Korpenfotboll i sisådär 20 år. Jag är dock väldigt bra på att spela back, bryta passar och stå på rätt ställe.

Fasen, du får vara med i allafall. Tycker faktiskt att det är kul.
Jag började med padel med tre kollegor. Var med en gång. Skitpepp och bra träning när man börjar bli mjuk på mitten. När jag frågade när vi skulle köra nästa vecka samma tid möttes jag av flackande blickar, det visade sig att de tagit med en annan kollega i ”gänget”. Tillbakakastad till grundskolans välja lag mentalitet vid 40års ålder. 😣

Medlem

Mitt lokalsinne är lika bra som det hos en nackad höna... värst är det när jag kör, kan utan problem villa bort mig även när jag kör med gps Google maps är min ständige följeslagare och räddare i nöden

Medlem

Kan inte vissla.
Med höger hand kan jag inte knäppa med fingrarna men på vänster hand går det. Likaså när jag ska torka mig efter ett toalettbesök, helt omöjligt med höger hand men inga problem med vänster. Jag är fö. Högerhänt.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Gregerory:

Fasen, du får vara med i allafall. Tycker faktiskt att det är kul.
Jag började med padel med tre kollegor. Var med en gång. Skitpepp och bra träning när man börjar bli mjuk på mitten. När jag frågade när vi skulle köra nästa vecka samma tid möttes jag av flackande blickar, det visade sig att de tagit med en annan kollega i ”gänget”. Tillbakakastad till grundskolans välja lag mentalitet vid 40års ålder. 😣

Ouch! Korpen är ju bra på det sättet. Klassisk uppdelning av de sju spelarna:

1 ej bollrädd person (målvakt)
1 som faktiskt har spelat fotboll förut (målgörare)
2 st som har bra på att springa (mittfältare)
3 st som iaf har vett nog att inte släppa förbi det andra lagets anfallare utan minst en spark på smalbenet. (backar)


signatur
Medlem

Jag minns aldrig om riset ska i vattnet innan det kokar eller efter.


signatur

Burn in the light.

Geeks Gaming

Åka skidor....

Det är uppenbarligen så att vissa föds utan den delen av hjärnan, varav jag är en av dessa.
Har spelat hockey/bandy/rollerhockey i många år. Vissa säger att logiken är den samma.
Jag hävdar bestämt att det är kvalificerat bs!
Vinterövningarna i militären var ju skitkul..... 🤬

Sport och bilar kan jag skriva under på.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Kan ju säga som så att man får mycket bättre självförtroende av att läsa i tråden om folks brister och tillkortakommanden!

Tack! 🤣

Medlem

Kan inte använda en smarth phone, @calle skrattade åt mig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Precis som nån annan här skrev kan jag inte heller dyka. Blir bara maglplask så jag hoppar i på vanligt sätt.

Skriv svar