20 miljoner har spelat The Sims 4, och EA tänker både framåt och online

Robot
20 miljoner har spelat The Sims 4, och EA tänker både framåt och online

Dags för The Sims Onlines revansch?

#electronic-arts, #maxis, #the-sims


Jag förstår ju att det finns fördelar med online-del.
Men fan om den sim jag suttit och minutiöst utformat in i minsta detalj, plötsligt har gått och blivit gravid med ett träsktroll i området!


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Ungarna brukar spela roblox.
Där finns The sims liknande spel-lägen vad jag sett och det verkar fungera bra.
Kan tänka mig att EA kollat lite på det och ska försöka göra nå liknande.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Känns direkt som en framtida "game as a service" version av Sims kommer innehålla mer mikrotransaktioner och mindre val i karaktärs editorn. Kommer man ha någon form av social area och/eller låta andra spelare besöka ens hem så förvandlas det direkt till en digital catwalk och EA kommer spela tungt på "FOMO" så personer ska köpa de senaste kläderna och möblerna.

Alla framtida "expansioner" eller "prylpaket" kommer också bara bestå av liknande eller samma innehåll från tidigare expansioner från tidigare spel så de har en färdig mall och endast behöver uppdatera små saker och sedan sälja för smärtgränsen för vad folk betalar.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Asså känslan av att lyckas ligga med grannen char in-game medans hon är på jobbet irl och hon kommer hem och man har gjort henne på smällen, gjort henne till ett meth-head och eldat upp hennes hus!

Medlem

Jag har inte spelat Sims sedan massa år tillbaka men jag är förvånad att ett online-läge inte funnits tidigare! Kan tänka mig att folk kan gilla det men känns som ett sådant spel som majoriteten helst spelar ensamma?


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Bussovic:

Jag har inte spelat Sims sedan massa år tillbaka men jag är förvånad att ett online-läge inte funnits tidigare! Kan tänka mig att folk kan gilla det men känns som ett sådant spel som majoriteten helst spelar ensamma?

Med tanke på vad man kan läsa på vad folk gör emot sina simmar så kanske det inte är något man vill visa för andra..


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

@Maddox:

HAHAHA ja true that...


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ungarna brukar spela roblox.
Där finns The sims liknande spel-lägen vad jag sett och det verkar fungera bra.
Kan tänka mig att EA kollat lite på det och ska försöka göra nå liknande.

Word!

Bloxburg i Roblox är ju i mångt och mycket en styltig Sims-kopia. Men ack så rolig (enligt dottern min... och även jag kan fastna i byggläget). Har många gånger tänkt på hur vansinnigt roligt det skulle vara om samma möjligheter fanns i välpolerst spel som The Sims.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Neeej, inget mer online sims. Förra försöket failade, tag lärdom av det.

Är lite bitter över att Sims 4 är en DLC copy/paste av Sims 3, där fast mindre.
Jag hoppas Sims 5 blir större med stora kartor och många landplotter, vägar för bilar/cyklar/segways/etc. Och att allt som släppts till 4'an i form av DLC kommer vara inkluderat direkt från början i 5'an och att de utvecklar helt nya DLC'n med helt nya jobb/möbler/designs. Tänker INTE köpa om samma yrken/möbler en tredje gång i ett nytt sims.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Neeej, inget mer online sims. Förra försöket failade, tag lärdom av det.

Är lite bitter över att Sims 4 är en DLC copy/paste av Sims 3, där fast mindre.
Jag hoppas Sims 5 blir större med stora kartor och många landplotter, vägar för bilar/cyklar/segways/etc. Och att allt som släppts till 4'an i form av DLC kommer vara inkluderat direkt från början i 5'an och att de utvecklar helt nya DLC'n med helt nya jobb/möbler/designs. Tänker INTE köpa om samma yrken/möbler en tredje gång i ett nytt sims.

Tja, det kan vi ju utesluta med direkten, tyvärr... :\
Själv är jag inte så värst negativt inställd mot Online. Det enda jag kan tänka mig som skulle ha någon riktigt betydelse för nästa Sims är multiplayer.

Medlem

Nu har jag i och för sig tröttnat på sims sedan många år tillbaka. Men rent spontant så känns det som att ett sims online skulle bli en micro transaction fiesta utan dess like.

Medlem
Skrivet av necrolock:

Nu har jag i och för sig tröttnat på sims sedan många år tillbaka. Men rent spontant så känns det som att ett sims online skulle bli en micro transaction fiesta utan dess like.

Sims 3 hade väl transaktioner för ikea möbler så vi är redan där

Medlem
Skrivet av necrolock:

Nu har jag i och för sig tröttnat på sims sedan många år tillbaka. Men rent spontant så känns det som att ett sims online skulle bli en micro transaction fiesta utan dess like.

Det är det väl redan? Spelen brukar ju få 15-20 olika expansionpaket och "stuff" paket.

1
Skriv svar