Nästa Battlefield släpps tidigast våren 2021

Robot
Nästa Battlefield släpps tidigast våren 2021

EA tänker att live service-tjänster säkrar intäkterna till 2022.

#battlefield, #dice, #ea


Medlem

Så fort man hör "live services" "games as a service" så blir man avtänd.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Deras live service. Den gör att Anthem blir ospelsbart för mig.. För det kraschar i uppstart och jag får felmeddelande om deras live service.. Det som gör mig mest frustrerad över detta är nog inte kraschen i sig, utan att det står att JAG ska kontrollera MITT internet och försöka igen.. Lägg ner skiten!

Medlem

Har nog inte rört Origin på ett år nu och ser inte ut som det finns någon anledning att göra det inom nära framtid heller om jag inte får för mig att köra i genom Mass Effect trilogin igen.

Medlem

Om det är något EA är duktiga på så är det att hitta "nyttiga idioter" som är beredda att betala för deras live service trams. Men med tanke på hur de marknadsfört tex Fifas digitala spelkort till minderåriga i vissa länder så är man nog inte förvånad att de drar in storkovan med den ribban på etik och moral.

Medlem

Man hoppas DICE får använda dessa 4 år till att göra det största och bästa Battlefield någonsin.
De senaste två var verkligen inget att hänga i granen imo.

Medlem

Alla deras senaste Battlefield:s har ju varit exakt samma smörja i olika kostymer. Känner inget sug alls efter Battlefield längre.

Eftersom alla verkar göra remakes nu för tiden, ge oss en Battlefield 2 Remake


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Geeks Gaming

Kommer ändå inte få tillbaka vad spel/battlefield en gång i tiden va. Community spel. Inga community servrar. Inga modtools.
Är så himla trött på AAA spel som aldrig känns färdiga och man måste gå och vänta evigheter för att få någon enstaka karta då och då för det ska vara "live service".

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kommer ändå inte få tillbaka vad spel/battlefield en gång i tiden va. Community spel. Inga community servrar. Inga modtools.
Är så himla trött på AAA spel som aldrig känns färdiga och man måste gå och vänta evigheter för att få någon enstaka karta då och då för det ska vara "live service".

Exakt! Ofärdiga, generiska produkter som man inte ens får göra roligare med mods eller knasiga regler på servern. Ungefär lika sexigt som hamburgare på tub.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

bf1 är favorit stridsfältet, hoppas nästan nästa blir vietnam

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Kommer ändå inte få tillbaka vad spel/battlefield en gång i tiden va. Community spel. Inga community servrar. Inga modtools.
Är så himla trött på AAA spel som aldrig känns färdiga och man måste gå och vänta evigheter för att få någon enstaka karta då och då för det ska vara "live service".

Gäller ju typ alla spel idag, lycka till att tex få sourcen till Id tech 6 eller 7.

Kan ju va positivt om det skärper sig nu. På så sätt kanske alla cash från mtx och annat online trams göra att de nu har så mycket pengar att de inte bryr sig om att pumpa ut halvfärdiga generiska spel vartannat år. Kanske vågar de vänta och verkligen göra nått originellt och nyskapande 2022. Men nått säger mig att det är för optimistiskt...

Redaktör

Nyheten uppdaterad. Nästa BF släpps budgetåret 2022, som sträcker sig mellan april 2021 och mars 2022. Så det kan alltså komma nästa år.


signatur
Medlem

Hoppas på något nytt coolt, bf5 är för likt bf1 för att kännas så jävla hett alltså. Första spelet och BC2 är fortfarande de bästa BF enligt mig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Fixa namnen på spelen också Dice. Jävla loj nu.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Körde igenom BF1 och BF4s kampanjer och allt kändes sjukt casual och arcade.
En massa mindless slaughter kan ju vara skoj... Men känns konstigt när tex senaste CoD SpecOps känns mer taktiskt.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Fixa namnen på spelen också Dice. Jävla loj nu.

Blir väl "Battlefield 11" då.


signatur
Medlem

Jag tror live-service är nästa steg för branschen. Varför ska jag köpa ett halvfärdigt spel varje år istället för att sätta mig in i ett utvecklad och balanserat spel. Även nu när företagen märker hur deras intäkter drastiskt minskar med giriga och predatoriska marknadsmodeller. Jag tror detta är bra för oss gamers

Medlem

Tippar på att nästa BF blir free to play. Och kommer försöka sno åt sig Fortnite-publiken.

Medlem
Skrivet av Tarmböld:

Körde igenom BF1 och BF4s kampanjer och allt kändes sjukt casual och arcade.
En massa mindless slaughter kan ju vara skoj... Men känns konstigt när tex senaste CoD SpecOps känns mer taktiskt.

Den enda delen av kampanjen som kändes någorlunda bra var The Last Tiger. Resten var trams.

Medlem

Hur tjänar dom pengar? BFV kostar väl inget mer än själva grundspelet?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Hur tjänar dom pengar? BFV kostar väl inget mer än själva grundspelet?

Det finns microtransaktioner. Ett tag var det bara cosmetics men nu har dom lagt till nya vapen på ett sånt sätt där du kan betala för att låsa upp dom med. Det brukar finnas 40 lvlar av saker att låsa upp när dom släpper ett nytt kapitel och du kan betala för att låsa upp dessa lvlar och det är där dom nu har lagt till vapen då.

Medlem

Med tanke på vilken jävla total fucking bullshit BF V 5.2 var så tror jag inte att jag köper nästa Battlefield. Jag är van med att spelen släpps buggiga så jag brukar vänta tills dom patchar det till en bra nivå men med BF V så patchade dom det till en bra nivå med 5.0 för att sedan bara förstöra det.

Aldrig varit med om en sånt tondövt och arrogant beslut som totalt bara sket på fansen. DICE behöver byta ut ledningen till nåt bättre men med tanke på att det är snubben bakom FIFAs "nedfall" som nu sitter på täppan i EA så är jag extremt skeptisk.

Medlem

Hade hoppats på att BFV hade floppat så att EA blir tvungna att tänka om. Men tydligen klarar spelet av en katastrofalt dålig release

Medlem

Enligt rykten så var detta nästa Battlefield spel tänkt att släppas före Battlefield V.
Det skulle vara ett Bad Company 3, men man fick tydligen tänka om eftersom Bad Company "feelingen" fanns inte där och hela spelet fick ett helt nytt scope och fick skjutas fram.

Battlefield V vart då istället framruschat då investerarna fortfarande förväntade sig ett nytt Battlefield spel 2018 och det märks tydligt i alla features som fortfarande saknas fortfarande 1 år in i spelets livstid.

Jag förbokade deluxe versionen av Battlefield V, det kommer jag aldrig göra igen. Spelet är fortfarande inte klart och deluxe innehållet var rena skämtet. Har totalt tappat det förtroende jag hade kvar för Dice.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Battlefield V vart då istället framruschat då investerarna fortfarande förväntade sig ett nytt Battlefield spel 2018 och det märks tydligt i alla features som fortfarande saknas fortfarande 1 år in i spelets livstid.

Förklarar varför dom bara gav nästa stora steg i BF serien 2 år att utvecklas. Det är inte framruschningen av BF V som är värst dock (lärde mig efter 2 BF att inte köpa vid release), det är hur det har hanterats efteråt IMO. Saker som 5.2 ska inte hända.

Medlem

@Juel91: Håller med, jag avinstallerade det förra veckan då jag har tröttnat totalt på spelet. Dem försökte ju göra samma sak för ett år sedan med TTK höjningen men då backade dem tillbaka det redan efter några veckor och lovade att inte göra det igen.
Men nu är vi tillbaka där igen iaf.

Medlem
Skrivet av blackidus:

@Juel91: Håller med, jag avinstallerade det förra veckan då jag har tröttnat totalt på spelet. Dem försökte ju göra samma sak för ett år sedan med TTK höjningen men då backade dem tillbaka det redan efter några veckor och lovade att inte göra det igen.
Men nu är vi tillbaka där igen iaf.

Körde en match efter 5.2... avinstallerade det och laddade ner BF 4 igen. Sorgligt när ett 5+ år gammalt spel är att föredra över det senaste alstret.

Medlem

Älskar BF1 personligen, spelar fortfarande det på veckobasis, mest pga begränsad speltid.

BFV var bara en jävla sörja av politiskt trams, stora, tomma kartor och annat mög som gjorde det till ett skitspel.

Kommer peta på nästa BF med en 10 fotspinne och se om det är något att ha, men är enormt jävla skeptisk. Om de kör historierevisionism v2.0 och sin fucking arroganta attityd igen, så kan de glömma köp även denna gången.


signatur

I drank what?

Medlem

Ja, gärna Bad Company 3.


signatur

autograph

12
Skriv svar