Star Wars Jedi: Fallen Order en försäljningssuccé - 8 miljoner spel sålda

Robot
Star Wars Jedi: Fallen Order en försäljningssuccé - 8 miljoner spel sålda

EA tror dessutom att de kommer nå ett tvåsiffrigt antal miljoner innan kvartelet är slut.

#ea, #star-wars, #star-wars-jedi-fallen-order


Medlem

Helt klart de Star wars spelet som får en att känna sig som en riktig jedi, rekommenderas varmt för de som inte lirat

Skägg.
10 Chambers

Jag pallar inte att lira vidare själv men har kollat på när Christopher Odd lirat, en del miljöer är verkligen imponerande!


signatur
Medlem

Så går det när man gör ett hyffsat bra spel. Då säljer det.

Quake-konnässsör

Spelet är väl OK i brist på andra bra Star Wars spel

Medlem

Men single player spel är döda, eller hur, EA? Jävla nollor.
Klart som korvspad det säljer, det är ju ett bra spel!


signatur

I drank what?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Men single player spel är döda, eller hur, EA? Jävla nollor.
Klart som korvspad det säljer, det är ju ett bra spel!

Samtidigt skrattade folk när EA estimerade 6-8 miljoner sålda exemplar, så heeelt fel tänkte de inte.


signatur
Medlem

"Games as a service" verkar har blivit ett skällsord men enligt mig kan det vara riktigt bra. Ett av mina favoritspel, Stellaris, hade aldrig fått så mycket innehåll eller kontinuerlig support utan det. Visst släpper Paradox mycket DLC till sina spel, men deras konstanta förbättringar och uppdateringar av ett riktigt bra spel gör att jag tycker det är en fördel.

För oss som gillar spela vissa spel länge tycker i alla fall jag att games as a service är bra. För de som bara vill spela igenom ett spel och sen vara klara med det förstår jag att man gärna vill ha den möjligheten. Men det har man väl även med GAAS? Det finns inget som tvingar en att fortsätta spela det när man känner att man är klar, eller tvingar en att köpa DLC. Samtidigt som de som vill fortsätta spela samma spel får fortsatt support och nytt innehåll med GAAS.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Men single player spel är döda, eller hur, EA? Jävla nollor.
Klart som korvspad det säljer, det är ju ett bra spel!

Fast EA har aldrig sagt att singleplayer-spel är dött. Det som var sagt var att linjära singleplayer-spel inte är lika populära nuförtiden som för 10 år sedan. Det där citatet om att singleplayer är dött var något som tog spridning på olika medier utan hänsyn till källkritik eller sammanhang.

Tror du EA skulle mena på att singleplayer-spel är dött, samtidigt som de utvecklar och släpper ett singleplayer-spel?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

För att fortsätta på spåret med games as a service, kommenterar artikeln "Detta är såklart glädjande nyheter för alla som hellre ser fler solospel än senaste årens trend med "games as a service"-titlar." Tycker inte det stämmer, eftersom solospel/multiplayer inte har med GAAS att göra, det är en separat funktion som finns för både solo- och multiplayerspel.

Medlem
Skrivet av Fulci:

"Games as a service" verkar har blivit ett skällsord men enligt mig kan det vara riktigt bra. Ett av mina favoritspel, Stellaris, hade aldrig fått så mycket innehåll eller kontinuerlig support utan det. Visst släpper Paradox mycket DLC till sina spel, men deras konstanta förbättringar och uppdateringar av ett riktigt bra spel gör att jag tycker det är en fördel.

För oss som gillar spela vissa spel länge tycker i alla fall jag att games as a service är bra. För de som bara vill spela igenom ett spel och sen vara klara med det förstår jag att man gärna vill ha den möjligheten. Men det har man väl även med GAAS? Det finns inget som tvingar en att fortsätta spela det när man känner att man är klar, eller tvingar en att köpa DLC. Samtidigt som de som vill fortsätta spela samma spel får fortsatt support och nytt innehåll med GAAS.

Du argumenterar som att moddning, mappacks, mapeditors, patchar och expansioner aldrig fanns...

Games as a service är bedrägeri. Enda unika med GAAS är att ditt spel kan närsom sluta vara spelbart, för evigt.

Medlem

Kul! Ett av de bästa spelen jag spelat på ett tag. Spelade igenom det i julas och det va länge sen ett spel fick mig att vilja spela mer som det gjorde. Bra karaktärer och story.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Det är svältfött på bra star wars spel på senaste.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Du argumenterar som att moddning, mappacks, mapeditors, patchar och expansioner aldrig fanns...

Games as a service är bedrägeri. Enda unika med GAAS är att ditt spel kan närsom sluta vara spelbart, för evigt.
https://youtu.be/tUAX0gnZ3Nw

Var någonstans i mitt argument hittar du att jag inte gillar mods osv? Tvärtom så har t.ex. spelet Stellaris jag nämnde som ett exempel massor av moddar. Snacka om att ta saker ur luften.

Du verkar ha gått på propagandan om hur hemskt GAAS är. Istället för att ha en verklighetsförankrad bild om fördelar och nackdelar, där allt inte är svart och vitt.

Medlem

Önskar mig en uppföljare till detta spel. En uppföljare som tar der som var bra i första spelet men även gör det som var mindre bra bättre. Dessutom vill jag ha längre story, fler planeter. Helt enkelt mer av allt.

För mig ett av förra årets bästa spel.

Skulle även va lite roligt om man fick se lite mer civiliserade områden och inte enbart öde planeter och ruiner.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Var någonstans i mitt argument hittar du att jag inte gillar mods osv? Tvärtom så har t.ex. spelet Stellaris jag nämnde som ett exempel massor av moddar. Snacka om att ta saker ur luften.

Du verkar ha gått på propagandan om hur hemskt GAAS är. Istället för att ha en verklighetsförankrad bild om fördelar och nackdelar, där allt inte är svart och vitt.

Sa aldrig att du inte gillar moddar.

Du skrev ""Games as a service" verkar har blivit ett skällsord men enligt mig kan det vara riktigt bra. Ett av mina favoritspel, Stellaris, hade aldrig fått så mycket innehåll eller kontinuerlig support utan det..."

Vilket är ett påstående som helt saknar grund. Patchar, moddar, innehålls uppdateringar, mappacks, och kontinuerlig support fanns i spel långt innan games as a service.

För tusan Doom 1&2 har bättre stöd och mer innehåll än de flesta GAAS spel någonsin haft. Och jag kan fortfarande lira Doom idag, GAAS spel kan bli ospelbara när som helst.

Inget det GAAS gör är en nödvändighet för kontinuerligt support.

Ambassadör
Xbox

Kul detta! Jag tyckte om det, min recension.

Förhoppningsvis får vi ännu fler singleplayerspel i SW-universumet.


signatur

Jump in.

Medlem

TYVÄRR ett av de bästa Star Wars spelen på länge. Helt ok, men irriterande, repetitiv design, döljer begränsat innehåll med att man får åka tillbaka om och om igen och så bra är ju inte "genvägarna". Kasebanorna känns lite, um.. barnsliga och fightingen är väl ok, men ingen jedi knight. Tycker inte ens det når upp till Force Unleashed ärligt talat. Känns mer som Lara Croft eller något, vilket absolut inte är fel, men det är inte så ..jedi...

Helt klart värt pengarna - om inget annat för att sända signalen att det är mer sånt här vi vill ha - men jag skulle inte kalla det för en AAA-titel. Det irriterande är att de VET vad vi vill ha. De VET bortom all rimlig tvivel. Vi vill ha en riktig KOTOR-uppföljare, gärna en jedi knight/academy remake och god dammit...

...X-wing uppföljare. Det är ju sorgligt att ett av de mest spelade star wars-spelen inte är ett riktigt star wars spel, utan ett "vr-demo" (ni som vet, ni vet).

1
Skriv svar