Många är väldigt arga på påstådd nedgradering av Warcraft III: Reforged

Robot
Många är väldigt arga på påstådd nedgradering av Warcraft III: Reforged

Ser inte alls ut som på Blizzcon förra hösten.

#blizzard-entertainment, #warcraft-iii-reforged


eld
Medlem

Det var inte direkt en hemlighet att de skrotade idéen med nya cutscenes, men om man inte är så insatt så är det väldigt lätt att tro att de fortfarande skulle ha dessa.

Medlem
Skrivet av eld:

Det var inte direkt en hemlighet att de skrotade idéen med nya cutscenes, men om man inte är så insatt så är det väldigt lätt att tro att de fortfarande skulle ha dessa.

Var första gången idag som jag hörde detta,så dom har inte skyltat om det. Men blizzard har verkligen blivit sämst under Activision-flaggan. Allt har blivit b-aktigt och känns mer som en kinesisk blek kopia av vad dom engång var.

Medlem

Jag inte dug arg eller förvånad blizzzard har varigt meh ändå sedan Activision kom in i bilden. Man hör ofta hur saker med blizzard är dåligt först gnäll om D3 sedan hör man hur underbart D3 sedan hör man gnäll om någon wow expantion sedan om dibalo mobile med mer.

Jag undrar med tanke på allt gnäll hela tiden så fatar jag inte ens varför folk slösar sina pengar på Blizzard om dom alltid är missnöjda. Kanske dags att sluta äta skiten som serveras i stället för att gå och ta en ny portion.

Skribent
Skrivet av eld:

Det var inte direkt en hemlighet att de skrotade idéen med nya cutscenes, men om man inte är så insatt så är det väldigt lätt att tro att de fortfarande skulle ha dessa.

Går man in på:

https://playwarcraft3.com/en-us/

står det fortfarande:

”40+ hours of epic gameplay, with 4+ hours of reforged in-game cutscenes”


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kan ni inte skriva lite om Commandos 2 Remastered, det är ännu sämre =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem
Skrivet av Johlor:

Går man in på:

https://playwarcraft3.com/en-us/

står det fortfarande:

”40+ hours of epic gameplay, with 4+ hours of reforged in-game cutscenes”

Betyder inte "in-game cutscenes" just att de spelas upp i 3D motorn dvs inte pre-rendered cinematics?

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Kan ni inte skriva lite om Commandos 2 Remastered, det är ännu sämre =D

Gör en medlemsrecension!

Att läsa bra skriva ordentliga sågningar är ett av mina "guilty pleasures"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Går man in på:

https://playwarcraft3.com/en-us/

står det fortfarande:

”40+ hours of epic gameplay, with 4+ hours of reforged in-game cutscenes”

"Updated UI and rebalanced gameplay"

Detta stämmer väl inte heller vad jag vet?

Medlem
Skrivet av Gen:

Betyder inte "in-game cutscenes" just att de spelas upp i 3D motorn dvs inte pre-rendered cinematics?

Har ingen betydelse vad man mena när man skriver "reforged in-game cutscenes" och man har gjort absolut inget mer än att flytta kamera vinkeln lite.

Medlem

Hur fan kan Blizzard misslyckas med allt de gör. Gått från att vara en av de bästa utvecklarna med BlackHawk, Warcraft 2 och Starcraft till detta.

Medlem

Vad trist!
De uppdaterade cut-scenere (svengelska) såg ju betydligt modernare ut.
Mer jobb? Säkert en del. MYCKET mer jobb? Svårt att tro det.

Var lite småsugen men om det bara är en "hd-remaster" så är det ju inte SÅ hett.

Finns det några nya verktyg för custom-banor?
Det jag kört mest av allt på LAN är
1) Quake 1 / QW
2) Warcraft 3, och 95% av tiden custom-banor.
Så lite ny TD-banor eller "hjälte" banor vore nice.

Medlem

Spelade aldrig orginalet, så jag kommer nog plocka upp det när jag får det för 10€.

Medlem

Activision-affären skedde 2008, men jag får en känsla av att folk som spelar det kortet gör det för att ha något att skylla på för att de inte gillar vad Blizzard har gjort de senaste två åren.

Är beredd på att instämma att kvaliteten har sjunkit den senaste tiden, men varför dra in Activision?

Medlem

Så... Custombanorna från originalet funkar alltså inte till det nya spelet. Då blir det svårt att motivera ett köp för min del.


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av eld:

Det var inte direkt en hemlighet att de skrotade idéen med nya cutscenes, men om man inte är så insatt så är det väldigt lätt att tro att de fortfarande skulle ha dessa.

Jag hörde att de skrotade ny voice acting för "fansen krävde det". Har dock inte sett några fans som krävt att det inte skulle bli ny voice acting. Låter som man lovade tugnt och sedan började tycka saker kostade för mycket.

Skrivet av Lombra:

Activision-affären skedde 2008, men jag får en känsla av att folk som spelar det kortet gör det för att ha något att skylla på för att de inte gillar vad Blizzard har gjort de senaste två åren.

Är beredd på att instämma att kvaliteten har sjunkit den senaste tiden, men varför dra in Activision?

Lite purkenhet finns nog kvar från Diablo 3 också.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Jag fattar inte vad folk är så arga för?
Jag tycker att det är kul att köra igenom hela historien igen med bättre grafik. Tycker att det är lika roligt nu som det var när man först skaffade spelet.

Skrivet av Cryptor:

Jag fattar inte vad folk är så arga för?
Jag tycker att det är kul att köra igenom hela historien igen med bättre grafik. Tycker att det är lika roligt nu som det var när man först skaffade spelet.

Det är också populärt att gnälla nu för tiden. Antingen det, eller så har folk extrema förväntningar på större aktörer.

(Med viss rätta för det ska banne mig synas att de kan slänga mer pengar på sin produkt än entusiastiska indie-utvecklare).


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Spelat betan i ca 40h och jag har påbörjat kampanjen nu. Det finns legitimt kritik till vissa val som de har gjort. Men tycker generellt modellerna är trevliga, jag är trött på classic så för mig är det 200% uppgradering där.

Cutscenes har någon ny vinkel, lite nya animationer och har ganska subtila changes, men välkommnande ändå. Kampanjen är mer eller mindre samma men det finns vissa små ändringar de gjort.

Ui, Blizzcon ui'n är meh som de visade upp. Tycker personligen den som är nu är bättre, nytt är inte alltid bättre. Grid hotkeys är välkommnande.

Buggar finns och lär fixas i uppkommande patcher. Customgames funkade i betan, vet inte hur det är nu. Men vissa buggar för de har custom 3D modeller i sig. MM vad jag vet funkar med någon enstaka bugg som händer en gång per kanske 5-10 matcher.

Finns det en gigantiskt circle jerk av hate just nu, ja. Många reviews är antingen samma ryska stycke om och om igen, någon med legit kritik och vissa som hatar på saker trots att de aldrig har spelat spelet.

Medlem

Förköper aldrig, men gjorde det med WC 3 reforged. Tänkte att Blizzard borde åtminstone inte kunna fucka upp en remaster på ett spel... Så fel man kan ha. Blizzard och 2020 är verkligen sorgligt...

Det är inte katastofalt kasst... Men känns som en alfa. Ganska haffsigt gjort. Vill man ha en bra remaster på ett RTS så är det Age of Empires 2 definitiv edition som gäller.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Tarmböld:

Förköper aldrig, men gjorde det med WC 3 reforged. Tänkte att Blizzard borde åtminstone inte kunna fucka upp en remaster på ett spel... Så fel man kan ha. Blizzard och 2020 är verkligen sorgligt...

Det är inte katastofalt kasst... Men känns som en alfa. Ganska haffsigt gjort. Vill man ha en bra remaster på ett RTS så är det Age of Empires 2 definitiv edition som gäller.

Ja i AoE gjorde Forgotten och Xbox ett riktigt bra jobb.

Känns som det var tur att jag inte impulsköpte detta idag. Vad jag ser på videos osv så ser det haffsigt ut. Inte alls som lovat fast försening


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tycker det är roligt att spelet är snyggare än cutscenes, som endast känns som uppskalade varianter utav de som redan fanns i originalet.
Lite smått irriterad på mig själv att jag slösade pengar på detta.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Hur fan kan Blizzard misslyckas med allt de gör. Gått från att vara en av de bästa utvecklarna med BlackHawk, Warcraft 2 och Starcraft till detta.

Fan illa att blizzard inte gjort något bra spel på över 20 år varför ens vara ett fan idag då?

Medlem

Måste säga att Reforged ser rätt B ut för ett spel från ett företag med Blizzards resurser.

Medlem

Som någon som spelar mest custom map och redan har kört kampanjen cirka 4-5 gånger är jag ordentligt orolig. Förhandsbokade detta men inte haft tid att testa än. Såg fram emot att testa custom maps i ny grafik samt se vad skapare kunde göra för götta i nya grafiken....detta blir det alltså inget av alls? Som jag förstod det säger blizzard nej till att använda copyrightat material i spelet? Förstör ju allt aja får se om det löser sig. Finns fortfarande några få roliga kartor för mig.

Medlem
Skrivet av aT1C:

Fan illa att blizzard inte gjort något bra spel på över 20 år varför ens vara ett fan idag då?

Det är jag inte heller, slutade med det efter de otroligt tråkiga expansionerna till Starcraft 2 och Diablo 3.

Åh, noes. Såg framemot detta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Största problemet är nog att blizzard bestämt sig för att alla custom games som skapas till spelet numera tillhör dom. Dvs skulle någon skapa något som Dota till wc3 reforged och det blir stort så kommer inte skaparen vare sig få cred eller pengar.
https://www.blizzard.com/en-us/legal/2749df07-2b53-4990-b75e-...

"1. Ownership Custom Games are and shall remain the sole and exclusive property of Blizzard. Without limiting the foregoing, you hereby assign to Blizzard all of your rights, title, and interest in and to all Custom Games, including but not limited to any copyrights in the content of any Custom Games. If for any reason you are prevented or restricted from assigning any rights in the Custom Games to Blizzard, you grant to Blizzard an exclusive, perpetual, worldwide, unconditional, royalty free, irrevocable license enabling Blizzard to fully exploit the Custom Games (or any component thereof) for any purpose and in any manner whatsoever. You further agree that should Blizzard decide that it is necessary, you will execute any future assignments and/or related documents promptly upon receiving such a request from Blizzard in order to effectuate the intent of this paragraph. To the extent you are prohibited from transferring or assigning your moral rights to Blizzard by applicable laws, to the utmost extent legally permitted, you waive any moral rights or similar rights you may have in all such Custom Games, without any remuneration. Without limiting Blizzard’s rights or ownership in the Custom Games, Blizzard reserves the right, in its sole and absolute discretion, to remove Custom Games from its systems and/or require that a Custom Game developer cease any and/or all development and distribution of a Custom Game. Please note that your Blizzard account can be subject to disciplinary action in event that you do not comply with Blizzard’s request or this Policy."


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Skribent
Skrivet av Gen:

Betyder inte "in-game cutscenes" just att de spelas upp i 3D motorn dvs inte pre-rendered cinematics?

Jag tolkar det som ”reforge” menas att de skulle göra om in game curscenes, vilket de sa från början de skulle göra, även visade upp i trailers.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar