Analytiker: Nintendo Switch har redan skeppats i fler ex än Xbox One

Robot
Analytiker: Nintendo Switch har redan skeppats i fler ex än Xbox One

Har i så fall gjort det på halva tiden.

#nintendo-switch, #xbox-one


Medlem

WiiU-grafen är sådär lagom tragisk. Får se om Microsoft stöter på liknande problem när de lanserar "Series X" som uppföljare till "One X". Sedan är det ganska otroligt hur mycket Wii sålde för vilken skräpmaskin det var.

Skrivet av kebbe:

WiiU-grafen är sådär lagom tragisk. Får se om Microsoft stöter på liknande problem när de lanserar "Series X" som uppföljare till "One X". Sedan är det ganska otroligt hur mycket Wii sålde för vilken skräpmaskin det var.

Skräp skulle inte jag kalla den. Kul konsol som hittade en gigantisk målgrup i gamingens periferi.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Wii hade många fantastiska spel som många älskade så att kategoriskt kalla den för skräp är bara dumt.

Medlem

Wii är fantastisk. Har min Wii i vår 4årings rum just nu med rörelse spel så som Wii sports och Wii fit plus inklusive balansbräda.

Medlem

Ingen köper Xbox One längre. Har inget med "console fatigue" att göra. Det kommer inga spel och det är det enda som gäller. Men Microsoft skulle kunna fixa det. Dem skulle kunna drastiskt sänka priset på alla SKUs med 50-75%. Det Microsoft gjorde var precis tvärtom om än vad Sony gjorde förra generationen. Sony såg till att ordna fram spel på många olika sätt när dem inte hade ett dugg och sänkte priset. Microsoft hade många spel 2014-2015 men sedan inget utan lägger ner i stället spel som skulle ha behövts just nu. PS5 kommer vara en ångvält över Xbox Series X. Spelar ingen roll om att (rykte) Series X är bra mycket mera kraftfull än PS5 (12tf v 9tf). Sony kommer se till att ordna fram spel till den som bara kommer att kunna spelas på en PS5. Microsoft kommer inte att göra något åt det. Kanske år 2 eller år 3. Förr allt ska kunna spelas på Xbox One (OG). Men när väl Microsoft fixar allt då kommer PS5 leda med runt 15 miljoner sålda konsoler.

(min åsikt och spekulationer)

(bara kolla hur det ser ut nu. 110 miljoner PS4 kommer bli 100 miljoner PS5or)

1
Skriv svar