Diskutera – Vilket Blizzard-spel är bäst?

Robot
Diskutera – Vilket Blizzard-spel är bäst?

Rösta fram Blizzards allra bästa spel!

#blizzard, #diablo, #starcraft, #warcraft


Medlem

Ruskigt svårt, stod mellan The Lost Vikings, Blackthorne, Diablo och Diablo 2, men sett utifrån speltimmar hamnade rösten till sist på Diablo 2.

Redaktör
Ponny

Mitt hjärta klappar lite extra för Warcraft II.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Diablo 2, Starcraft, Warcraft trilogin, fantastiska spel allihopa. Tyvärr verkar deras stortidsperiod vara över.

Medlem

Starcraft 2 får de bli för mig:) 1an är ett av dom bästa spelen någonsin och 2an moderniserade och polerade de som inte åldrats så väl:)

Medlem

Den var svår! Diablo II fick till slut min röst


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Mycket svår omröstning, velade mellan Lost Vikings och Warcraft 2!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem

Ingen svår omröstning. Diablo 2 utan tvekan. Det skapades innan Blizzard gjorde sin interna omställning till att skapa spel med fokus på "Accessability" som högsta prioritet. Ett annat ord för neddummande eller urvattnande av spel för att försöka nå en större marknad.

Medlem

går ju att dra ner det till warcraft, starcraft och diablo. starcraft då tycker jag


signatur

//monster

Medlem

För min del blev det Starcraft, på grund av för alla bra custom maps som släpptes. Har lagt så många timmar på dom och Battle.net.

Medlem

Rocknroll racing eller overwatch. Gillade aldrig när Blizzard sålde ut och började göra top down.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Warcraft trilogin kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta men objektivt tycker jag att WoW är bäst. Det revolutionerade genren.

Medlem

Dom har gjort många bra spel, men det jag spelat mest är ändå World of Warcraft.

Medlem

World of Warcraft för mig.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Warcraft trilogin kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta men objektivt tycker jag att WoW är bäst. Det revolutionerade genren.

gjorde det verkligen det, lr var det bara just det som fick flest spelare pga bra timing :)?


signatur

//monster

Medlem

Diablo 1 när det först kom ut och var helt nytt.
Helt fantastiskt.
Dubbla svindyra telefonräkningar varje månad, både för att hålla spelet "online" via den fasta telefonen, och samtidigt kunna prata med kompisen man spelade med på mobilen, via den splitternya Ericsson GSM 388.
Tjejen var sur för att hon inte kunde ringa till sina kompisar, och mina kompisar var sura för att det tutade upptaget hela tiden.
Behöver väl inte påpeka att förhållandet inte höll speciellt länge, och inte ekonomin heller

Medlem

World of Warcraft - Burning Crusade och Wrath of the Lich King, men speciellt BC.
Jag hade 10000+ timmar bara under dom två expansionerna. Snittade minst 12 timmar om dagen i 3 års tid. Aldrig någonsin varit så lycklig i hela mitt jävla liv. Har väl runt 10000 timmar till sen Cataclysm och till dagens expansion, så skulle kunna säga att WoW har tagit upp MÅNGA år av mitt liv i total speltid, det är nog den största anledningen till att jag ens lever idag :). Så har mycket att tacka för.

Svårt att hitta samma passion för något spel sedan runt 2009-2010 någonstans. Allt är så himla mycket tråkigare numera.

Medlem

@ohGr: haha!

Jag håller med dig angående Diablo 1. Bäst! Just på grund av att det var en sån milstolpe när det kom. Ett spel som kom med något helt nytt och det var makalöst bra.

Medlem

De som ligger mig närmast är Warcraft II (spelades på första pc:n), Starcraft och Diablo II (ingick i varje LAN på tidigt 00-tal). WoW har man ju spelat en hel del, men blev inte lika imponerad av det som de andra, man var kanske i rätt ålder då.

Medlem

Svårt att välja mellan Warcraft 1,2, Diablo 1,2 men Starcraft tillsammans med Broodwar är nog bäst överlag.

WoW för mig var början till slutet för Blizzard. Populariserade theme park MMOs och mycket utav dagens jädra mikrotransaktions smörja och levelup xp beroende skit härstammar från WoW. MMO-spel började lovande med Ultima Online och Eve Online men sedan WoW blev populärt stagnera hela genren.

Det är någonstans där man gick ifrån hur gör vi det bästa spelet vi kan...
till hur gör vi folk beroende.

Testpilot

Overwatch. Det enda FPS spel jag spelar regelbundet. Gillade också Warcraft 3.

Medlem

Svårt att bara välja ett. Jag tycker nog att Diablo 1, 2 och Rock n' Roll Racing är de jag har gillat mest.

Medlem

Hallå!! Diablo 4....

Medlem

Väldigt svårt att välja, men i slutändan faller rösten på StarCraft. Originalet, vill säga. Singleplayer-kampanjen är mörk, episk och underbar. Och multiplayern är fortfarande bland det bästa som någonsin gjorts. Och map editorn, som födde alla fantastiska custom maps.

WarCraft 2 och StarCraft 2 förtjänar också ett omnämnande. Det första eftersom det var vad som fick spelnörd på riktigt - det andra för all underbar e-sport som han har sett och castat (även om jag ännu inte har förlåtit Blizz för misshandeln av kampanjen).

(Och, vet ni vad, Heroes of the Storm förtjänar också ett omnämnande. Under två-tre år spelade vi inget annat i min kompiskrets)


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Jag får nog ändå rösta på wow. Lagt ner absolut flest timmar där.

Medlem

Röster diablo 3. Men spelar ow mkt

Medlem

Warcraft II fårr min röst men klart man älskar Dibalo 1 och 2 och även lost vikings och blackthorn. Diablo 3 kan jag inte säga mycket om jag spelade betan och då tyckte inte om det men efter några år måste det ju kanske förbättrats. Men så som blizzard är nu känner jag inte lust till att ge dom ett enda öre om jag hadde något.

Medlem

Röstade på overwatch. För det har visat att mitt gamla hjärta är förmöget att fortfarande älska (ett dataspel).
Annars hade jag röstat på Starcraft, för jag älskar verkligen den världen.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Warcraft trilogin kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta men objektivt tycker jag att WoW är bäst. Det revolutionerade genren.

Jag är nyfiken, på vilket sätt? Det enda de lyckades med WoW var att nå den breda massan. Spelmekaniskt gjorde de inget nytt, så jag ser inte revolutionen?


signatur

I drank what?

Medlem

Rock n roll racing till mega drive ❤️❤️ Plöjde msn många timmar i 😄
Vettefan annars.. jämnt mellan Warcraft trilogin och Diablo 1

12
Skriv svar