Nioh 2 i ny storytung trailer – tre dlc-paket äger rum INNAN huvudspelet

Robot
Nioh 2 i ny storytung trailer – tre dlc-paket äger rum INNAN huvudspelet

Tvåan är redan en prequel till Nioh.

#nioh-2, #playstation-4, #team-ninja


Medlem

Nioh har varit i backloggen länge. Någon gång ska man nog lira det. Lär väl kanske hinna spela det innan 2an kommer till PC.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Älskade nioh, troligen min absoluta favorit i souls genren så ska absolut spela 2:an

blev dock aldrig max level, spelar det fortfarande men bara nått lvl 638

Medlem

Fastnade aldrig för Nioh, mest för att striderna kändes "luftig" ingen tyngd i dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelade Nioh när det kom. Som en soulsborne-veteran tycker jag att ändå hade en rätt bra svårighetsgrad, vissa bossar dog man ett antal gånger på ändå. Däremot var det något som gjorde att jag inte riktigt orka spela klart det, jag tror jag är på sista världen. Blev nog less på återanvändandet av monster (samma monster fast olika färger) genom spelet så det blev lite enformigt.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Fastnade aldrig för Nioh, mest för att striderna kändes "luftig" ingen tyngd i dom.

Håller jag inte med om. Tycker Nioh har bra animationer och feedback när man träffar fiender.
Imo så har Nioh bäst combat av alla soulslikes. Saknar bara fiende variation att använda det på.

Medlem

Kanske körde på en enklare svårighetsgrad men jag är bara i början i tornet, så jag kan inte uttala mig direkt.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Kanske körde på en enklare svårighetsgrad men jag är bara i början i tornet, så jag kan inte uttala mig direkt.

I Nioh finns det 5 svårighetsgrader, way of the samurai > way of the strong > way of the demon > way of the wise > way of the nioh
För att låsa upp nästa steg måste du döda slutbossen på den svårighetsgraden du är på (så känner du dig tillräckligt stark kan du rusha till slutbossen om du vill)
Jag gillade att när du når way of the wise så börjar bossarna få lite nya abilities och vanliga fiender på uppdragen har mixats om så banorna är inte samma som du tidigare spelat.

Jag rekommenderar att vänta med dlc och köra igenom main spelet på strong och demon först (dlc banorna och bossarna är riktigt elaka enligt min mening, första dlc bossarna gav mig oerhörda bekymmer)

Nioh är också relativt gear beroende jämfört med andra souls spel

Medlem

Får köra igenom det då, tack för informationen 🙂

1
Skriv svar