Eh, grattis? Valves Artifact har inte uppdaterats på ett helt år

Robot
Eh, grattis? Valves Artifact har inte uppdaterats på ett helt år

Från "artefakt" till "relik".

#artifact, #valve


Medlem

Jag var taggad på Artifact, sen redovisade de betalmodellen och jag tittade aldrig tillbaka.

Medlem

Hade förträngt att det ens fanns

Medlem

Ibland så skiter det sig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

finns det nåt slappare spelföretag än valve nu ? fattar inte va dom pysslar med... alla år o dom ska släppa en VR version av half life... blä

Medlem

Köpte spelet, öppnade alla paketen man fick, fick två av dom mest värdefulla korten, sålde dom och gick med vinst.

Spelade kanske tre timmar max innan jag gav upp.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Jag var en av dom som köpte spelet på release och sen spelade det i en halvtimme

Medlem

Riktig cashgrab. Man fick kort när man startade spelet som man var tvungen att öppna för att kunna spela och sedan kunde man inte refunda spelet.

Smart!

Medlem

Köpte skiten och spelade i timma innan jag tröttnade. Tyvärr öppnade jag paketen eftersom jag är beroende av lootlådor och liknande så jag kunde inte refunda spelet.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

NuZ
Testpilot

Felet spelet gjorde vara att kosta pengar. Valve är så överskattad företag.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Alla som jobbade på Artifact är nu tillbaka på Dota2. Experiment failed.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Första gången jag hör talas om detta.

Medlem

Valve är väl både en developer och publisher. Många av spelen har dom ju inte ens gjort själva, utan man har köpt upp eller tagit in andra, t.ex för spel som Portal och Left 4 Dead. Och "deras" populära spel släpptes för flera år sen, man undrar ju hur många aktiva utvecklare dom har, för det känns segt när det kommer till nya kvalitets spel från Valve.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av shelter:

Valve är väl både en developer och publisher. Många av spelen har dom ju inte ens gjort själva, utan man har köpt upp eller tagit in andra, t.ex för spel som Portal och Left 4 Dead. Och "deras" populära spel släpptes för flera år sen, man undrar ju hur många aktiva utvecklare dom har, för det känns segt när det kommer till nya kvalitets spel från Valve.

Hittade uppgifter från 2016, då hade de cirka 360 anställda. Men, jag kan tänka mig att de flesta sitter på Steam, CS och Dota-utveckling.

Men ja, Valve har alltid varit duktiga på att hitta intressanta moddar (eller skolprojekt, som i Portals fall) och ge skaparna möjlighet att skapa en AAA-produkt. Nu var det dock länge sedan.


signatur
Medlem

Helt rätt. Skit i alla andra skitspel och fixa half life istället!

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Helt rätt. Skit i alla andra skitspel och fixa half life istället!

Samtidigt som jag inte bryr mig en enda sekund av något nytt Half Life så är det Half Life som fansen vill ha och då kanske de ska lyssna? Samt att få ut Portal 3, TF3 och Left for dead 3 men tydligen så är det ingen prio på något sånt, för alla gillar väl kortspel?

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Hittade uppgifter från 2016, då hade de cirka 360 anställda. Men, jag kan tänka mig att de flesta sitter på Steam, CS och Dota-utveckling.

Men ja, Valve har alltid varit duktiga på att hitta intressanta moddar (eller skolprojekt, som i Portals fall) och ge skaparna möjlighet att skapa en AAA-produkt. Nu var det dock länge sedan.

Senaste spelet som Valve utvecklade själva som egen studio var Half Life 2, allt annat har kommit ifrån studios som de har köpt och lagt under sig. Så tekniskt sätt så har Valve utvecklat allt som de släpper men det känns ändå fel att säga. Deras fokus ligger på Steam, det är där flest utvecklare sitter.

eld
Medlem
Skrivet av Esri:

Senaste spelet som Valve utvecklade själva som egen studio var Half Life 2, allt annat har kommit ifrån studios som de har köpt och lagt under sig. Så tekniskt sätt så har Valve utvecklat allt som de släpper men det känns ändå fel att säga. Deras fokus ligger på Steam, det är där flest utvecklare sitter.

Vad är det som är så fel att säga att de utvecklat allt de släppt, de har från början till slut utvecklat de flesta av dessa spelen internt med sin egna studio.

Speciellt i en tråd om artifact, ett spel de inte tog från någonstans utan utvecklade från grunden. Det rider bara på ett IP de inte skapade.

1
Skriv svar