Vi intervjuar "Master Chiefs pappa" och testar hans nya spel

Robot
Vi intervjuar "Master Chiefs pappa" och testar hans nya spel

Disintegration blandar realtidsstrategi med förstapersonsaction.

#disintegration, #marcus-lehto


Medlem
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DaDuke:

CS?..igen?

Huh?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

ok.. 2 lag.. 2 "bombplatser" "bomber"..same same?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DaDuke:

ok.. 2 lag.. 2 "bombplatser" "bomber"..same same?

Fick inga CS-vibbar alls när jag lirade faktiskt


signatur
Inaktiv
Skrivet av DaDuke:

CS?..igen?

Jag fick inga cs vibbar av det jag skummade i klippet men det var ordentligt mycket kaos så hade lite svårt att förstå vad som var vad. Något om cores

Medlem

Spelet känns mest som Hawken än något annat... men plus då att man styr extra trupper runt på kartan. Inte en dålig combo. Fungerar förvånansvärt bra.

Medlem

Föll mig inte alls i smaken faktiskt. Prövade på Healingklassen, Kändes som att healingen inte gjorde någon som helst nytta och det att man hade ett rätt underlägset vapen kändes det hela bara Meh...

Efter några matcher kände jag inte direkt att de små markstyrkorna man styrde gjorde någon större nytta heller i striderna utan man mer tappade fokus.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Föll mig inte alls i smaken faktiskt. Prövade på Healingklassen, Kändes som att healingen inte gjorde någon som helst nytta och det att man hade ett rätt underlägset vapen kändes det hela bara Meh...

Efter några matcher kände jag inte direkt att de små markstyrkorna man styrde gjorde någon större nytta heller i striderna utan man mer tappade fokus.

Marktrupperna är det viktigaste, de kan göra bra mycket mer skada än vad du själv kan. Dock så måste de vara nära nog till fienden, något som är rätt svårt att avgöra. Att sätta ut sina trupper där man tror fienden kommer flyga förbi, och locka dit dom, är utan tvekan enklaste sättet att mosa någon.

Spelet är väldigt svårt att få grepp på och avsaknaden av en minimap gör det hela inte enklare. Jag gillar spelet men har svårt att se det skulle bli nån större hit på grund av just det.

Medlem
Skrivet av Fletchett:

Marktrupperna är det viktigaste, de kan göra bra mycket mer skada än vad du själv kan. Dock så måste de vara nära nog till fienden, något som är rätt svårt att avgöra. Att sätta ut sina trupper där man tror fienden kommer flyga förbi, och locka dit dom, är utan tvekan enklaste sättet att mosa någon.

Spelet är väldigt svårt att få grepp på och avsaknaden av en minimap gör det hela inte enklare. Jag gillar spelet men har svårt att se det skulle bli nån större hit på grund av just det.

Jag upplevde att jag flertal ggr satte ut med L2 knappen för PS4 på fienderna och rödmarkerade dem. Jag fick dock inte känslan av att de spelade någon större roll. Samt så kände jag inte direkt att jag behövde oroa mig för dem heller. Flög bara över dem och attackerade andra skepp/robotar.

Men samtidigt så spelade jag väl en 5-6 matcher så han vill kanske inte reflektera något extremt mycket över det.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Jag upplevde att jag flertal ggr satte ut med L2 knappen för PS4 på fienderna och rödmarkerade dem. Jag fick dock inte känslan av att de spelade någon större roll. Samt så kände jag inte direkt att jag behövde oroa mig för dem heller. Flög bara över dem och attackerade andra skepp/robotar.

Men samtidigt så spelade jag väl en 5-6 matcher så han vill kanske inte reflektera något extremt mycket över det.

Det var inte så att du körde Warheads? Deras trupper saknar nån riktig punch mot flygande. Dock så tar de kål på andra marktrupper i ett slag. Det laget är dock undantaget, alla andra är bra på att anti-air.

Precis som allt annat är inte det heller vidare väl förklarat i spelet.

Gnällkuk

Jag tycker det ser sjukt rörigt ut, lite för mycket effekter överallt och stökigt att se vad som händer.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

1
Skriv svar