Battlefield V kliver in i djungeln nästa vecka – tar med sig bazookan

Robot
Battlefield V kliver in i djungeln nästa vecka – tar med sig bazookan
Medlem

fortfarande roligt spel! spec närom kommer med nya kartor


signatur

//monster

Medlem

Sluta spela när de införde nya TTK.

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Sluta spela när de införde nya TTK.

De påstår att TTKn finputsas på och att förändringar till den kommer i någon av de kommande patcharna.


signatur
Medlem

Så nära ett nytt BF: Vietnam man kan komma

Medlem

Avinstallerade spelet förra veckan, 1 karta och lite nya vapen som redan avslöjades för ett halvår sedan i kapitel 4 trailern ändrar inte på det.

Fortfarande ingen full backning av TTK, ingen team balancer, inget anti-cheat, "community games" är rena skämtet mot det man utlovade plus massor av buggar.
Tröttnade och gick tillbaka till dem gamla Battlefield spelen. Vill verkligen att Dice lyssnar på spelarna och vänder på den nedåtgående trenden, BFV har fortfarande bättre movement med vaulting osv och vapen hanteringen.

Medlem
Skrivet av Ruskendrul:

Så nära ett nytt BF: Vietnam man kan komma

Det bästa Battlefield spelet in my opinion. Battlefield 5 är också riktigt kul. Bättre än Battlefield 1 där allt var så primitivt. Det enda jag saknar är helikoptrar som var en höjdpunkt som BF Vietnam fick. (OBS: Förstår självklart att WW2 inte har sånt)
Hoppas nästa krig läggs i helikoptertider gärna Vietnam eller nån gång under kalla kriget. Eller Gulf Kriget.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Rullstol:

Sluta spela när de införde nya TTK.

Jag har inte spelat på ett tag och missat detta. Vad ändrade de?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Allt tjafs om nya TTKn är tröttsamt. Spelet lirar fortfarande jävligt nice. Skillnaden är att man inte kan smälta folk på +40 meter med en smg. Vissa vapentyper är dåligt balanserade och är utanför metan, men de var det redan innan TTK-förändringarna.

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag har inte spelat på ett tag och missat detta. Vad ändrade de?

De uppade TTK för många vapnen på längre avstånd, för att förhindra sniping med SMGs, och assault rifles för att göra autoloading rifles och sniper rifles bättre på de längre avstånden. Autoloading rifles är trots detta ganska kassa just nu, samt att smg-metan enbart består av ett vapen: type 2. Så ja, vapenbalansen just nu är inte helt kosher, men det var den inte innan 5.0 heller

Medlem

Är väl rena rama vilda fusk västern i det där spelet nu.

Medlem
Skrivet av Gurkon:

Allt tjafs om nya TTKn är tröttsamt. Spelet lirar fortfarande jävligt nice. Skillnaden är att man inte kan smälta folk på +40 meter med en smg. Vissa vapentyper är dåligt balanserade och är utanför metan, men de var det redan innan TTK-förändringarna.

Ja precis, spelet har mer allvarliga brister som gör att det knappt är spelbart.
Att det inte finns någon team-balance-funktion ett år efter release är ett rent skämt.

TTk är bara en til droppen i en bägare som redan runnit över.

Medlem
Skrivet av ceogar:

Ja precis, spelet har mer allvarliga brister som gör att det knappt är spelbart.
Att det inte finns någon team-balance-funktion ett år efter release är ett rent skämt.

TTk är bara en til droppen i en bägare som redan runnit över.

Menar du mid-game autobalance? För det är det värsta som finns. I något spel. Någonsin. Utöver det balanserar spelet servrar mellan matcher. Jag skulle nog säga att spelets största brister i dagsläget är buggar, framförallt de som förhindrar spelare att låsa upp class rewards. Utöver det så pendlar alltid spel mellan bättre/sämre balansering av vapen och dylikt.

Medlem

Kommer spela i ett par dagar för att testa den nya banan och låsa upp de ny vapnen. Därefter kommer jag fort bli lack på spelet i vanlig ordning och inte spela igen förrän nästa uppdatering om några månader.

Detta kan nog, imo, vara det näst sämsta BF spelet hittills (bara Hardline slår den), jag blir helt enkelt uttråkad och irriterad varje gång efter bara 2-3 matcher och jag har i princip aldrig kul när jag spelar trots att detta kan vara mitt starkaste BF spel gällande stats som K/D och win rate. Äh jag vet inte, kanske ska jag bara gå vidare i livet och avinstallera fanskapet...

Medlem
Skrivet av Gurkon:

Menar du mid-game autobalance? För det är det värsta som finns. I något spel. Någonsin. Utöver det balanserar spelet servrar mellan matcher. Jag skulle nog säga att spelets största brister i dagsläget är buggar, framförallt de som förhindrar spelare att låsa upp class rewards. Utöver det så pendlar alltid spel mellan bättre/sämre balansering av vapen och dylikt.

Nej jag upplever inte att servrarna balanseras något mellan matcherna. Laget som åker på en storförlust fortsätter att förlora tills tillräckligt många av det laget lämnar och andra spelare går med. Inga spelare eller squads flyttas mellan lagen mellan matcherna. Och utan en "midd-game-balancer" så kommer vi fortsätta få matcher med 10 vs 32 spelare. BF1 hade en sån balancer, inte den bästa lösningen men lagen var iaf alltid jämna om man såg till antalet spelare. Och inte att glöma, man kan inte ens själv byta lag för att försöka hjälpa det underbemannade laget.

Medlem

Yes äntligen! Så försvinner BF5!! Nehä, det var inte så man skulle tolka titeln..

Medlem
Skrivet av blackidus:

Nej jag upplever inte att servrarna balanseras något mellan matcherna. Laget som åker på en storförlust fortsätter att förlora tills tillräckligt många av det laget lämnar och andra spelare går med. Inga spelare eller squads flyttas mellan lagen mellan matcherna. Och utan en "midd-game-balancer" så kommer vi fortsätta få matcher med 10 vs 32 spelare. BF1 hade en sån balancer, inte den bästa lösningen men lagen var iaf alltid jämna om man såg till antalet spelare. Och inte att glöma, man kan inte ens själv byta lag för att försöka hjälpa det underbemannade laget.

Lirar i regel med min klan, vi är uppåt 10 pers varje kväll. Efter i stort sett varje match åker iaf en av våra squads över till motståndarlaget. Detta kan möjligen bero på att vi smiskar sönder, får folk att leava, och förs över då motståndarlaget har färre folk. Du kanske har rätt, men jag har själv inte upplevt detta som ett större problem

Medlem

Testade skiten som kallas BFV när jag fick en gratis origin basic. Jag är extra glad att jag valde att inte köpa. Stora, STORA kartor. På tok för stora för det lilla antal spelare på dem. Har MYCKET roligare i BF1.

Sen skadar det inte att följa EAs egna råd att inte köpa spelet.


signatur

I drank what?

Medlem

En annan nyhet rörande detta är att David Sirland Multiplayer producent på Battlefield spelen sen 10 år tillbaka slutar i mars.

https://www.reddit.com/r/Battlefield/comments/evji1m/other_th...

Medlem

TTK:n är ju helt vedervärdig! Jag tyckte mig iaf aldrig uppleva att smgs var särskilt dominerande på längre avstånd... Man kan ju lösa problemen med exempelvis rekyl och ta bort kikarsikten på AR och lmg istället för att höja ttk in absurdum.

Visst det är väl personlig preferens. Men att skjuta 8 skott i nån som springer iväg och överlever förstör hela spelet enligt mig. Jag har faktiskt första gången nånsin gått över till cod för att jag tycker bf5 blivit så kasst.

Medlem

Battle field 1 är ju så mkt bättre!!! Fast är det något som ea games saknar är ju ett anti cheat program så som punkbuster (blockbuster?). För det är för tok för många hackers i spelen.

Medlem

mkt gnäll i onödan, har lirat detta en hel del och visst, som i alla spel möter man folk som är jävligt suspekta. men i det stora hela, inte så mkt. det är balanserat nog, icke-buggigt nog. mkt spelare, korta laddningstider, det är helt okej. det är roligt rakt av


signatur

//monster

Medlem

Jag kan inte logga in på Origin, nu igen.
Men det gör inte så mycket. Det där såg inte snyggt ut.
Trodde först att det var en gammal trailer.

Edit: Kan inte logga in på Origin idag heller. Går inte heller att starta origin.exe från origin-mappen, eftersom den inte kan hitta filen som jag klickar på. Skumt fel. Har haft det förr. Det går inte att installera om Origin heller.
Men så helt plötsligt så brukar Origin fungera efter några dagar.

Edit2: Jag kan logga in på Origin utan problem från min laptop.


signatur

autograph

1
Skriv svar