Doom Eternal blir helt fritt från mikrotransaktioner

Robot
Doom Eternal blir helt fritt från mikrotransaktioner

Allt innehåll är tillgängligt till inköpspris. What a time to be alive!

#doom-eternal, #id-software


phi
Medlem

Lite tragiskt att det idag används som en USP.

Medlem

Frågan är också vad Season pass kommer innehålla.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Geeks Gaming

Förbehåller mig rätten att vara skeptisk med tanke på fallout 76

Felfelfelfel 🤦🏼‍♂️

Gnällkuk

Man får vara glad för det lilla, som flickan sa.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Härligt att läsa, även om det är en självklarhet snarare än något att skryta med. Eller borde vara iaf.

Ser framemot spelet, förra var grymt bra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Förbehåller mig rätten att vara skeptisk med tanke på fallout 76

Det är väl inte Bethesda som utvecklar det här, de är bara publisher?

Gen
Medlem

Samtidigt, ju fler som säger detta desto bättre. Bättre att de som skyltar med mikrotransaktioner står ut i mängden än de som inte gör det. Hoppas 2020 är det året då denna positiva trend utan mikrotransaktioner håller i sig.

Geeks Gaming
Skrivet av Gaara:

Det är väl inte Bethesda som utvecklar det här, de är bara publisher?

Ah, helt rätt. Sorterar in det uttalandet under ”facepalm”-delen

Medlem

Det är fan satans tragiskt att vi Lever i en tid där spel skapare måste meddela sina konsumenter att spelet ej kommer ha microtransactioner. Ärligt tala det saka fan i helvete vara standard på spel att ej ha microtransactioner eller loot boxes. Men det jag alltid har sagt dagens spel industri behöver gå åt helvete vi behöver en real jävla spel krasch som smäller så hårt ingen jävel vågar skapa spel på något år. Men resultatet blir att sånt här satans skit försvinner och dumheter som bethesda och ea och ubisoft gör aldrig sker igen för att dom vet att sker det igen så kommer spel industrin gå under för gott.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Det är väl inte Bethesda som utvecklar det här, de är bara publisher?

De är alla under samma tak. @NordhNet kan nog fortfarande med gott samvete vara skeptisk.

id Software som utvecklar Doom Eternal ägs av ZeniMax. Bethesda som ger ut Doom Eternal, och som även utvecklade och gav ut Fallout 76, ägs även de av ZeniMax, och ZeniMax är rätt så bra på att blanda sig i beslut.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Härligt att läsa, även om det är en självklarhet snarare än något att skryta med. Eller borde vara iaf.

Ser framemot spelet, förra var grymt bra.

Skryt?? Någon tjomme frågade på facebook och fick ett utförligt svar, snarare god kundrelation.

Medlem

Det sjukaste är att man verkligen höjer på ögonbrynen.

Naturligtvis väldigt uppskattat hursomhelst. 3 tummar upp!

Medlem
Skrivet av jocksson:

Skryt?? Någon tjomme frågade på facebook och fick ett svar, snarare god kundrelation.

Hehe, ok.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

Det är fan satans tragiskt att vi Lever i en tid där spel skapare måste meddela sina konsumenter att spelet ej kommer ha microtransactioner. Ärligt tala det saka fan i helvete vara standard på spel att ej ha microtransactioner eller loot boxes. Men det jag alltid har sagt dagens spel industri behöver gå åt helvete vi behöver en real jävla spel krasch som smäller så hårt ingen jävel vågar skapa spel på något år. Men resultatet blir att sånt här satans skit försvinner och dumheter som bethesda och ea och ubisoft gör aldrig sker igen för att dom vet att sker det igen så kommer spel industrin gå under för gott.

Det behövs ingen sån extrem spelkrash.
Det som behövs är att kanske du(?) och många andra som stirrar er blinda på AAA-spelmarknaden vidgar sina vyer.
Rösta med plånboken, köp inte skit som EA UBI osv släpper som innehåller lootlådor och microtransaktioner.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av phi:

Lite tragiskt att det idag används som en USP.

Det kommer också UTAN coronavirus!

Medlem

Å, den här hade jag inte tänkt köpa.
Men kanske nu...
Har inte spelat klart den senaste.


signatur

autograph

Skrivet av Duke_Gamer:

Det är fan satans tragiskt att vi Lever i en tid där spel skapare måste meddela sina konsumenter att spelet ej kommer ha microtransactioner. Ärligt tala det saka fan i helvete vara standard på spel att ej ha microtransactioner eller loot boxes. Men det jag alltid har sagt dagens spel industri behöver gå åt helvete vi behöver en real jävla spel krasch som smäller så hårt ingen jävel vågar skapa spel på något år. Men resultatet blir att sånt här satans skit försvinner och dumheter som bethesda och ea och ubisoft gör aldrig sker igen för att dom vet att sker det igen så kommer spel industrin gå under för gott.

Jag vet att du är arg, men... Vad sägs om att fokusera mer på en vettig meningsuppbyggnad än att peta in svordomar här och var?

Du vänder dig dessutom mot fel part. Det är spelarna som vill ha det. Hade ingen spelare betalat, hade ingen erbjudit mikrotransaktioner eller lotterier.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Kyraal:

De är alla under samma tak. @NordhNet kan nog fortfarande med gott samvete vara skeptisk.

id Software som utvecklar Doom Eternal ägs av ZeniMax. Bethesda som ger ut Doom Eternal, och som även utvecklade och gav ut Fallout 76, ägs även de av ZeniMax, och ZeniMax är rätt så bra på att blanda sig i beslut.

Okej då gjorde ZeniMax väldigt bra beslut då för jag gillade det första DooM spelet

Medlem

Skönt. Behövs inte.

1
Skriv svar