Efter Shadow of the Colossus – Bluepoints PS5-spel ska "definiera nextgen-grafik"

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahaha det är helt obegripligt att du fortfarande inte greppar detta.

Artikeln handlar om PS5, Next generation av konsoler. Allltså kommer de att skapa den bästa grafiken av hårdvaran som återfinns i nextgen konsoler. Det är rätt så tydligt, oavsett om de uttryckligen skriver konsol eller ej.

Om du fortfarande inte förstår det nu så ger jag upp. Du får ha en trevlig dag.

Skratta så mycket du vill, det verkar vara din argumentationstaktik när du har brist på fakta och källor. Artikeln handlar inte om PS5. Den handlar om Bluepoints nästa spel som ska 'definiera nextgen grafik'. Ingenstans säger Bluepoint att det är playstation5 de syftar på, ingenstans säger de att det är konsoll de syftar på. Att FZ skriver att det är PS5 det handlar om är något de gissar på utan konkret fakta, mer än att utvecklarens tidigare spel har varit till playstation, xbox och PS Vita. Bara för att du och FZ gissar på att det är PS5 det syftas på, betyder det inte att det är rätt. Framförallt inte när citatet inte nämner PS5 eller Konsoll utan just 'Next generation of gaming hardware'.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Skratta så mycket du vill, det verkar vara din argumentationstaktik när du har brist på fakta och källor. Artikeln handlar inte om PS5. Den handlar om Bluepoints nästa spel som ska 'definiera nextgen grafik'. Ingenstans säger Bluepoint att det är playstation5 de syftar på, ingenstans säger de att det är konsoll de syftar på. Att FZ skriver att det är PS5 det handlar om är något de gissar på utan konkret fakta, mer än att utvecklarens tidigare spel har varit till playstation, xbox och PS Vita. Bara för att du och FZ gissar på att det är PS5 det syftas på, betyder det inte att det är rätt. Framförallt inte när citatet inte nämner PS5 eller Konsoll utan just 'Next generation of gaming hardware'.

Brist på fakta och källor?

Jag har försökt få dig att greppa hur hela texten beskriver underförstått ( egentligen inte underförstått för du verkar vara den enda som inte förstår). Att det handlar om nästa generations konsoler och hur Bluepoint vill skapa den häftigaste upplevelsen för nästa generationskonsoler.

Bluepoint förstår att de aldrig kommer att kunna skapa någon som överträffar det en PC är kapabel till med de som finns i nästa generations hårdvara i konsolerna.

Det är som att du vägrar förstå artikeln. Det är märkligt hur man kan tolka en artikel så fel.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Brist på fakta och källor?

Jag har försökt få dig att greppa hur hela texten beskriver underförstått ( egentligen inte underförstått för du verkar vara den enda som inte förstår). Att det handlar om nästa generations konsoler och hur Bluepoint vill skapa den häftigaste upplevelsen för nästa generationskonsoler.

Bluepoint förstår att de aldrig kommer att kunna skapa någon som överträffar det en PC är kapabel till med de som finns i nästa generations hårdvara i konsolerna.

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig att bli smartare över FZ forum och förklara på ett enklare sätt än såhär. Du vägrar ju att förstå.

Att du lägger till saker i Bluepoints påstående, betyder inte att det du lägger till stämmer. Så sluta hitta på egna saker och kalla det för fakta.

Medlem

Definitionen av "next generation of gaming hardware" åsyftar i majoriteten av fallen på just konsoler, inte PC. Antar att detta beror på att konsoler byggs för enbart ett syfte, spel, medan detsamma inte kan sägas för PC.

Gör gärna en sökning med söktexten: ""next generation of gaming hardware" -bluepoint"
Det bör om något visa lite "bevis" på att de flesta åsyftar just konsoler i detta sammanhang.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Att du lägger till saker i Bluepoints påstående, betyder inte att det du lägger till stämmer. Så sluta hitta på egna saker och kalla det för fakta.

Det kallas att läsa mellan raderna och logiskt tänkande. Du får gå klart skolan och utveckla ditt tänkande så får vi fortsätta diskussionen om några år.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Det kallas att läsa mellan raderna och logiskt tänkande. Du får gå klart skolan och utveckla ditt tänkande så får vi fortsätta diskussionen om några år.

Eller hitta på egen fakta och påskinna att det är fakta.
Also, sluta med ditt ad hominem och bete dig.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Eller hitta på egen fakta och påskinna att det är fakta.
Also, sluta med ditt ad hominem och bete dig.

Hahaha, Nej mer som familjespelet "med andra ord". Man behöver inte säga ordet rakt ut. Men man förstår vad det handlar om ändå.

Eller ja 99% verkar göra det.

Jag är bara lite chockad över att någon tror att artikeln handlar om att ett företag som påstår sig kunna leverera världens häftigaste grafik till ett spel på PS5. När alla vet att PS5 (Nästa generations hårdvara) inte kan mäta sig med en fullpris PC.

Medlem

@Tamazin Tror alla greppar att det handlar om next-gen-konsoller.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Hahaha, Nej mer som familjespelet "med andra ord". Man behöver inte säga ordet rakt ut. Men man förstår vad det handlar om ändå.

Eller ja 99% verkar göra det.

Fast i det här fallet vill nog deras PR avdelning att det ska skrivas mycket om deras nya spel och därmed påstår, och aktivt väljer att skriva "next generation of gaming hardware", inte "Next generation of console hardware", för att folk ska säga springa deras ärenden och säga att de så klart syftar på konsoll hårdvara och inte pc hårdvara, och företaget som säger så kan sitta där och småle över att deras uttalande så klart inte har en chans i helsike att stämma men vid första anblick alternativt om man inte är insatt i spelbranschen kan tolka det så som det faktiskt står, att de syftar på _all_ gaming hardware, inte enbart konsoll hardware.
Det är fult och att hjälpa de på traven med deras fula taktik gör ingen någon nytta.

Medlem

Här är min åsikt om detta, hur awesome är inte detta då. Kommer att bli skoj att få köra igen det igen. Sidenote, mojoriteten av pc spelare sitter på hårdvara som motsvara en potatis eller en hottad rödbeta. Min är som tryffel indränkt i kaviar mixad med hummer. Mjaaaaaoooo!

Sug på den Fz! Censurera mig i vanlig ordning mod!

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Fast i det här fallet vill nog deras PR avdelning att det ska skrivas mycket om deras nya spel och därmed påstår, och aktivt väljer att skriva "next generation of gaming hardware", inte "Next generation of console hardware", för att folk ska säga springa deras ärenden och säga att de så klart syftar på konsoll hårdvara och inte pc hårdvara, och företaget som säger så kan sitta där och småle över att deras uttalande så klart inte har en chans i helsike att stämma men vid första anblick alternativt om man inte är insatt i spelbranschen kan tolka det så som det faktiskt står, att de syftar på _all_ gaming hardware, inte enbart konsoll hardware.
Det är fult och att hjälpa de på traven med deras fula taktik gör ingen någon nytta.

Tror helt ärligt att du har ensamrätt på den tolkningen.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Tror helt ärligt att du har ensamrätt på den tolkningen.

Måhända, men rätt ska vara rätt. Man ska inte tillskriva nyheter egen information och påskinna att det faktiskt är något det inte är.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Måhända, men rätt ska vara rätt. Man ska inte tillskriva nyheter egen information och påskinna att det faktiskt är något det inte är.

Och återigen är det din tolkning av nyheten De flesta andra verkar inte tycka så.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Och återigen är det din tolkning av nyheten De flesta andra verkar inte tycka så.

Och återigen, att tolka det som att det enbart gäller konsoll, när de skriver gaming hardware (vilket även innefattar PC), är att göra deras PR byrå en björntjänst.

PR för Biltillverkare X: "Vi har världens miljövänligaste bil!" (ja alltså.. i ett unikt test i ett specifikt scenario är den miljövänligast)
Media som skriver om bilar: "Bolag X har världens miljövänligaste bil, köp den om du vill rädda miljön!"

Ser du varför det är fel?

Bluepoint: "Vi ska definiera grafiken till nästa generations spelhårdvara" (Ja alltså... till konsoll då.. som inte är i närheten av så bra spelupplevelse grafiskt som du kan få på gårdagens PC)
Speltidningar: "Bluepoint kommer släppa det snyggaste spelet någonsin!"

Är ungefär samma i min värld.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Måhända, men rätt ska vara rätt. Man ska inte tillskriva nyheter egen information och påskinna att det faktiskt är något det inte är.

Men lägg ner!
En snabb googling på Blue Point och Sony visar med all tydlighet att dom jobbar ihop nu, och att Blue Point(vad jag kan hitta) bara har ett projekt igång.
Vilket rätt tydligt bevisar att dom menar ps5 med sitt uttalande.

Om du vill vinkla det till något annat än det är så är det ditt problem.
Känns bara långsökt.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Men lägg ner!
En snabb googling på Blue Point och Sony visar med all tydlighet att dom jobbar ihop nu, och att Blue Point(vad jag kan hitta) bara har ett projekt igång.
Vilket rätt tydligt bevisar att dom menar ps5 med sitt uttalande.

Om du vill vinkla det till något annat än det är så är det ditt problem.
Känns bara långsökt.

Fast man ska väl inte behöva söka på mer information för att tolka ett påstående som om man tolkar det ordagrant betyder en sak, men om man läser på och googlar betyder något annat?

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Och återigen, att tolka det som att det enbart gäller konsoll, när de skriver gaming hardware (vilket även innefattar PC), är att göra deras PR byrå en björntjänst.

PR för Biltillverkare X: "Vi har världens miljövänligaste bil!" (ja alltså.. i ett unikt test i ett specifikt scenario är den miljövänligast)
Media som skriver om bilar: "Bolag X har världens miljövänligaste bil, köp den om du vill rädda miljön!"

Ser du varför det är fel?

Bluepoint: "Vi ska definiera grafiken till nästa generations spelhårdvara" (Ja alltså... till konsoll då.. som inte är i närheten av så bra spelupplevelse grafiskt som du kan få på gårdagens PC)
Speltidningar: "Bluepoint kommer släppa det snyggaste spelet någonsin!"

Är ungefär samma i min värld.

Det är alltid konsol som kommer före. Titta bara på E3 mässorna. Det är aldrig "kommer till Steam" när EA/Ubisoft, MS, Sony, Nintendo visar upp ett nytt spel. Utan det är Xbox, Playstation, Switch som är i rutan. Det handlar om produktigenkännighet. Och det är därför när man säger "next-gen" i spelutveckling mainstream så är det riktat åt konsol. Hade man sagt nextgen i pc världen så hade det varit bara några månader emellan.

Ja du har rätt men du har också fel på samma gång. Konsol är inte next gen. Men pc har ingen nextgen på det viset då tekniken släpps hela tiden då den är klar. En konsol har en viss livstid och där har man fått hela konceptet ifrån.

Men konsol kan faktiskt göra saker som pc får vänta med. Ett starkt exempel är Red Dead Redemption 2. När det kom ut fanns det väldigt lite om något alls som kunde mäta sig på pc sidan. Vare sig det rörde sig i 30fps eller inte. Och det är hela poängen med "nextgen gaming".

Skrivet av Rydell1986:

Hahahahahaha det är helt obegripligt att du fortfarande inte greppar detta.

Artikeln handlar om PS5, Next generation av konsoler. Allltså kommer de att skapa den bästa grafiken av hårdvaran som återfinns i nextgen konsoler. Det är rätt så tydligt, oavsett om de uttryckligen skriver konsol eller ej.

Om du fortfarande inte förstår det nu så ger jag upp. Du får ha en trevlig dag.

Det står dock definera next-gen. Inte att det kommer va snyggare än PC eller ha bäst grafik. Men kanske säga ”Hej, next-gen är här.” är väl det de menar tror jag, sen så håller jag väl inte med dem. Tkr att det finns spel på PC redan som visar det rent grafiskt som t.e.x kommande PC exklusiva sci-fi spelet som är i alpha nu.

Men en sak till måste jag ju dock tillägga. Även om du inte har fel så får du folk som inte är 12 att ta dig mindre seriöst när du tillägger saker som ”snälla rara” och ”hahahahahah” i dina argument. Det är nästan så man tror att du själv kanske inte är helt säker på att du har rätt så du minimerar hans argument tydligt åt andra. Är du verkligen 86:a? Beté dig.

Medlem
Skrivet av RegularOriginal:

Det står dock definera next-gen. Inte att det kommer va snyggare än PC eller ha bäst grafik. Men kanske säga ”Hej, next-gen är här.” är väl det de menar tror jag, sen så håller jag väl inte med dem. Tkr att det finns spel på PC redan som visar det rent grafiskt som t.e.x kommande PC exklusiva sci-fi spelet som är i alpha nu.

Men en sak till måste jag ju dock tillägga. Även om du inte har fel så får du folk som inte är 12 att ta dig mindre seriöst när du tillägger saker som ”snälla rara” och ”hahahahahah” i dina argument. Det är nästan så man tror att du själv kanske inte är helt säker på att du har rätt så du minimerar hans argument tydligt åt andra. Är du verkligen 86:a? Beté dig.

jag har alltid rätt.

Nej men skämt o sido. Ja det var onödigt kanske.

Medlem
Skrivet av Pholiage:

Men konsol kan faktiskt göra saker som pc får vänta med. Ett starkt exempel är Red Dead Redemption 2. När det kom ut fanns det väldigt lite om något alls som kunde mäta sig på pc sidan. Vare sig det rörde sig i 30fps eller inte. Och det är hela poängen med "nextgen gaming".

Du får gärna visa någon källa på ovan. Visst att din medelsvensson gamingPC med ett 2-3 tusen kronors grafikkort och fyra-fem år gamla processor kanske inte hade levererat bättre eller ens lika bra prestanda som en konsoll när det spelet släpptes. Men förutsatt att koden hade varit på plats, dvs att RDR2 PC versionen (som förvisso är ruttet optimerat än idag) som vi har idag fanns tillgänglig då så nog kunde du med ett kraftigt grafikkort få ut bättre prestanda.
Det är bara jämföra ett highend grafikkort som släpptes samtidigt som RDR2 till konsoll;
RDR2 släpptes 26 oct 2018, 27sept samma år släpptes RTX2080Ti. Hur mycket bättre prestanda och bildkvallite kan RTX2080Ti leverera mot vad konsollerna kan göra?

Men visst, vid RDR2 releasen var det omöjligt för PC att leverera samma kvallite, då spelet inte fanns tillgängligt på PC, men hade PC versionen funnits, ooptimerad som den är, så kan du vara säker på att PC hade presterat mycket bättre och sett mycket bättre ut.

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Du får gärna visa någon källa på ovan. Visst att din medelsvensson gamingPC med ett 2-3 tusen kronors grafikkort och fyra-fem år gamla processor kanske inte hade levererat bättre eller ens lika bra prestanda som en konsoll när det spelet släpptes. Men förutsatt att koden hade varit på plats, dvs att RDR2 PC versionen (som förvisso är ruttet optimerat än idag) som vi har idag fanns tillgänglig då så nog kunde du med ett kraftigt grafikkort få ut bättre prestanda.
Det är bara jämföra ett highend grafikkort som släpptes samtidigt som RDR2 till konsoll;
RDR2 släpptes 26 oct 2018, 27sept samma år släpptes RTX2080Ti. Hur mycket bättre prestanda och bildkvallite kan RTX2080Ti leverera mot vad konsollerna kan göra?

Men visst, vid RDR2 releasen var det omöjligt för PC att leverera samma kvallite, då spelet inte fanns tillgängligt på PC, men hade PC versionen funnits, ooptimerad som den är, så kan du vara säker på att PC hade presterat mycket bättre och sett mycket bättre ut.

Du har helt rätt, Konsoler kommer aldrig kunna mäta sig med PC. Det av den enkla anledning att de kommer ut nya förbättrade processorer och grafikkort med jämna mellanrum som PC-spelare kan om de har råd bygga in i sina datorer.

Därför får vi som har konsoler helt enkelt vänta på nästa generation av konsoler och den hårdvaran som kommer med. Så vi iaf kommer lite nämre PC-marknaden.

See what I did there.

Medlem
Skrivet av Nioreh:

So? Remake som remake. Spelar väl ingen roll hur gammalt det är. Dessutom är det ju inte uråldrigt direkt. Inte ens 10 år ännu. Kom ju i samma veva som Skyrim där nånstans.

Det här är ett företag som specialicerat sig på att göra remakes. Så om du får välja på att dom gör en remake eller inte något alls skulle du föredra inget alls?
Det är så vitt jag vet inte heller någon som tvingar dig att köpa en remake. Om du vill spela ett gammalt spel med samma trötta grafik som det hade vid release så är det upp till dig.
Personligen har jag inget emot remakes. Det ger mig en anledning att spela igenom gamla favoriter en gång till.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Nej vad säger ni gubbar, är ni lika taggade som jag på 45e generationen pc gaming? Can't wait.

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Det här är ett företag som specialicerat sig på att göra remakes. Så om du får välja på att dom gör en remake eller inte något alls skulle du föredra inget alls?
Det är så vitt jag vet inte heller någon som tvingar dig att köpa en remake. Om du vill spela ett gammalt spel med samma trötta grafik som det hade vid release så är det upp till dig.
Personligen har jag inget emot remakes. Det ger mig en anledning att spela igenom gamla favoriter en gång till.

Jag skulle föredra en värld där man inte kunde driva ett företag som enbart livnär sig på att göra remakes

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Jag skulle föredra en värld där man inte kunde driva ett företag som enbart livnär sig på att göra remakes

För all del. Du behöver inte köpa eller spela några remakes. Men vad gör det egentligen? Personerna som jobbar med dessa remakes skulle förmodligen inte göra några spel alls istället.
Hade det varit så att spelskapare som faktiskt gör nya och intressanta titlar istället hade bestämt sig för att sluta skapa nya spel och istället bestämt sig för att göra remakes av alla sina gamla spel hade jag också varit emot det.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Personerna som jobbar med dessa remakes skulle förmodligen inte göra några spel alls istället.

Nä, de hade såklart flippat burgare på donken istället.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tänk om FromSoftware hade aldrig fått göra Demon's Souls, utan istället bara fått göra en remake på Virtual Fighter eller liknande.

Hade det varit bättre om vi haft en Virtual Fighter remake från FromSoftware 2009, eller Demon's Souls?

Eller kanske ni menar är att utvecklare som Bluepoint inte har fantasin eller kompetensen att själva skapa något eget, så det är bättre de istället gör remakes.

För antingen förlorar vi potentiella nya fantastiska spel som inte blir gjorda pga remakes, eller går inget förlorat eftersom utvecklarna ändå inte kan göra ett nytt eget grymt spel. Båda valen för mig känns horribla.

Men varför spelar det någon roll? Om Bluepoint som du säger kanske inte har kapacitet just nu att skapa ett eget spel vad spelar det för roll om dom lägger sin tid på en remake? Om tiden dom lägger ändå inte stör skapandet av något annat spel?
Eller skulle det känns bättre om du visste att personalen på Bluepoint satt på något kontor eller arbetade i någon fabrik istället?
Och du behöver ju varken spela eller köpa spelet. Du kan välja att inte ge det någon uppmärksamhet alls om du vill


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Men varför spelar det någon roll? Om Bluepoint som du säger kanske inte har kapacitet just nu att skapa ett eget spel vad spelar det för roll om dom lägger sin tid på en remake? Om tiden dom lägger ändå inte stör skapandet av något annat spel?
Eller skulle det känns bättre om du visste att personalen på Bluepoint satt på något kontor eller arbetade i någon fabrik istället?
Och du behöver ju varken spela eller köpa spelet. Du kan välja att inte ge det någon uppmärksamhet alls om du vill

Sa aldrig att de inte har kapaciteten. Lite av min poäng var att ge er remakes fantaster lite av ett dilemma. För uppenbarligen tycker ni ju att dessa studios gör ett bra jobb och har kapacitet att göra bra spel. Så hur vet man då att studios likt Bluepoint också inte skulle kunna göra något egen, som kanske skulle kunna bli nästa Demons Souls eller liknande?

Poängen är att det vet man ju inte.

Lika lite som man inte vet om det här remake mjölkandet drar resurser från andra projekt. Pengarna kommer väl från en spelutgivare, där begränsade resurser ska delas ut. Alla projekt kan ju inte förverkligas, för varje uppföljare, mobilspel, mmo/lootbox-satsning och nu då remakes, blir det ju mindre och mindre plats för nya originella titlar.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Sa aldrig att de inte har kapaciteten. Lite av min poäng var att ge er remakes fantaster lite av ett dilemma. För uppenbarligen tycker ni ju att dessa studios gör ett bra jobb och har kapacitet att göra bra spel. Så hur vet man då att studios likt Bluepoint också inte skulle kunna göra något egen, som kanske skulle kunna bli nästa Demons Souls eller liknande?

Poängen är att det vet man ju inte.

Lika lite som man inte vet om det här remake mjölkandet drar resurser från andra projekt. Pengarna kommer väl från en spelutgivare, där begränsade resurser ska delas ut. Alla projekt kan ju inte förverkligas, för varje uppföljare, mobilspel, mmo/lootbox-satsning och nu då remakes, blir det ju mindre och mindre plats för nya originella titlar.

Jag förstår din poäng. Och jag försöker inte få dig att ändra dina åsikter. Jag är egentligen inte ett mega fan av remakes jag tror bara at spelindustrin är tillräckligt stor för att det ska kunna finnas både spelföretag som skapar fantastiska nya spel och remakes utan att dom egentligen konkurerar.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Nä, de hade såklart flippat burgare på donken istället.

Vem vet?


signatur

PSN: MrOakenborn

123
Skriv svar