Metro Exodus får survival-expansion om två veckor

Robot
Metro Exodus får survival-expansion om två veckor

Strax innan det släpps "på riktigt" på Steam.

#metro-exodus, #releaselistan, #sams-story


Medlem

Jag står över av andra skäl - nämligen min enorma backlog. Känner också att jag skulle vilja spela färdigt Metro Last Light också innan jag hoppar på Exodus - fast då vill jag nog spela om Metro 2033 först eftersom jag inte kommer ihåg handlingen överhuvudtaget..

Hmmm...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Alternativet "spelade på xbox gamepass" saknas.

Redaktör
Skrivet av Sillgam:

Alternativet "spelade på xbox gamepass" saknas.

Xbox One?


signatur
Medlem

Jag gillar verkligen survival spel som DayZ och don't starv och the fire in the flood. Kommer inte att köpa spelet nu. Men håller iaf ögonen öppna och verkar det skoj så köper jag.

Avstängd

24 % Epic Store..

Medlem

Jag kommer inte att köpa det, utan istället spela det på Game Pass. Men jag har inte klarat ut de andra Metro som jag råkat köpa. Känns som att jag borde det först.

Medlem

Google stadia??

Det är dessutom februaris gratis spel tillsammans med Gylt på stadia!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Xbox One?

Xbox game pass för PC (Beta) finns(fanns?) det på. Spelade det där i höstas.

Medlem

Jag håller för närvarande på att köra om alla Metro-spelen. Efter det ska jag ta mig an Two Colonels och Sam's Story. Älskar spelen och kör om dem med jämna mellanrum.

Medlem

Riktigt bra spel faktiskt, första DLC't är kanske till och med bättre än huvudspelet. Rekommenderas starkt.

Medlem

@Tomas Helenius: Tjänsten finns även på PC vilket var plattformen jag använde mig av.

Medlem

Jag hann köpa Metro Exodus nån timme före det togs ner på Steam förra året tack vare en Steam vän som PM'ade mig o varnade. Har klarat spelet som var riktigt bra och kommer köpa season pass när båda DLCn är ute. Det går att köpa DLC nu men avvaktar till lite recensioner kommit in. Det första DLCt har bra betyg på Steam. Enda negativa var att det är något för kort skriver många.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Redaktör
Skrivet av werik:

Xbox game pass för PC (Beta) finns(fanns?) det på. Spelade det där i höstas.

Skrivet av Sillgam:

@Tomas Helenius: Tjänsten finns även på PC vilket var plattformen jag använde mig av.

Och då passar inte valen. Crap. Aja.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Och då passar inte valen. Crap. Aja.

Du kunde ju ha lagt till ett alternativ "spelat det via gamepass" så hade du täckt alla fronter.

Redaktör
Skrivet av Sillgam:

Du kunde ju ha lagt till ett alternativ "spelat det via gamepass" så hade du täckt alla fronter.

Gjort.

ja, givetvis. Men jag tänkte inte på pc-Games Pass. Lär mig till nästa gång.


signatur
Medlem

Jag köpte Exodus någon månad efter release men insåg att jag var tvungen att dra igenom de tidigare spelen en gång till först. Sagt och gjort, jag har nu platinum i alla tre.
Suveräna spel ivf och Two colonels var ett suveränt dlc storymässigt. Om två veckor blir det helt klart nästa dlc :).
Jag kan även rekommendera böckerna, speciellt den första boken Metro 2033.

Medlem

Metro Exodus var riktigt, riktigt bra.

Första DLCt "Two Colonels" var löjligt kort och inte alls öppet på samma sätt som själva spelet. Kändes mest som ett snabbt sätt att dra in lite mer pengar. Visserligen var det mer i stil med de tidigare Metro spelen men det är inte vad man förväntar sig när det släpps till ett nytt (och mycket bättre) spel. #3919762

Hoppas verkligen på att de går tillbaka till hur själva spelet Metro Exodus var i nästa DLC. Blir definitivt att vänta på recensioner innan jag köper det med tanke på hur kass första dlct var.

Medlem

Fortfarande inte lirat det.

Ska bli kul.


signatur

Ordo Ab Chao

1
Skriv svar