Grafik viktigast hos PS5 och Xbox Series X

Medlem

flesta som svarar på dessa enkätter vet inte ens vad bra grafik är ens. så inte konstigt detta blir svaret

Medlem

Finns det något på G som är som Crysis?
Att man bara pushar all grafik så högt som det bara går fast det ändå är spelbart.
Skitsamma om det är bra eller dåligt gameplay, vill bara veta vad som kapabelt visuellt


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

De grafiska möjligheterna är vad som sätter ribban för nästa generation. Laddningstider har man kunnat åtgärda på egen hand sen PS3-tiden genom att installera en SSD. Gameplay, som handling osv, och hur väl spelen flyter känns som något man ska önska från spelutvecklarna och inte konsolen i sig.

Medlem

4k 60fps, skiter i grafik och 8k är inget måste om vi får 4k.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag tycker att operativsystemet är viktigt att det fungerar bra. På xbox 360 var det klockrent medan xbox one är katastrof, tvärt om med playstation där ps4 är klockrent och ps3 var katastrof. Annars är det viktigaste exklusiva spel för grafiken lär ju vara mer eller mindre samma på bägge maskinerna.

Medlem

Nu kommer jag vara dryg igen men nu hade ju en poll suttit klockrent. Men det kanske kommer?

Hur som helst så föredrar jag knivskarp grafik med extra lullull påslaget. Det vore nice med ett val här att man kan välja ett prestandaläge med högre framerate eller tungt grafikläge med 4k som PS4 Pro/Xbox ONE X hade. Annars är ju exklusiva spel som SONY total dominerar viktigt som tusan. Jag vill även att SONY sneglar på Steam en hel del gällande statistik osv. Jag gillar att se hur mycket tid jag lagt på ett spel o se hur det är rnkat bland mina andra spel jag lirat. Kul grej. PSN är segt också som det är just nu. Att gå in i butiken och bildcommunityn tar lite för lång tid tycker jag jämfört med Steam.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Hoppas det utvecklas mer på det jag antar är fysik sidan i spel. Att allt man gör ger en reaktion i spelvärlden och att omgivningen går att använda till sin fördel som man vill.

Medlem

Bra spel, 144Hz och 4K. Allt i ett fint paket!


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

1. Bra kontroller anpassade till genren.
2. Minimal total inputlag
3. Bra jävla spel.
4. Vem fan bryr sig.

Medlem

Som småbarnspappa så måste jag säga kortare laddningstider och snabbare uppstart.
Så att man hinner spela något.

Medlem

bra spel och helst 60 fps. jag är en enkel man


signatur

Allätare

Medlem

I prioritetsordning

- 60 fps och 1080p miniumum
- Kortare laddningstider + stor hårddisk som rymmer minst 10 spel
- Ray tracing
- Att konsolen är tyst och inte låter som en dammsugare

Medlem

Ja alltså hårdvaruprestanda är ju typ enda anledningen att släppa nya konsoller? Så är väl inte så konstigt... Jag tror inte folk menar 'grafik' lika mycket som 'ny teknik'....

Nya typer av kontroller osv osv kan man ju släppa när som helst..

Edit: Känns ju som en rätt efterblivet formulerad fråga.. Hade 'bakåtkompabilitet' kommit etta så vore ju det sjukt konstigt eftersom stöd för nurvarande generations konsoller redan finns på nuvarande generations konsoller.

Låter ju superkonstigt om största anledningen för att någon ska vilja uppgradera sin PS4 till PS5 är så dom kan spela PS4 spel på den.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Sätt spelen på usb minne så kan man ha flera spel inkopplade samtidigt. Hade gjort att sen fysiska försäljningen fått en come back.

Medlem
Skrivet av BlackZam:

Som småbarnspappa så måste jag säga kortare laddningstider och snabbare uppstart.
Så att man hinner spela något.

Hålller med.
Förstår inte varför alla tillverkare har sån liten snopp att som ska visa alla 52 ”intros”/”logos” varje gång spelen startas också? Kanske räcker första gången man drar igång spelet?

Nu är ju detta delvis löst genom att man kan köra Sleep mode och komma in i senaste spel... men att då byta till ett annat spel, igenom alla trötta intron och sen ladda senaste saven är ju utan problem 4-5 minuter. Har man bara säg 30 min att spela så upplevs det som oändligt för länge.

Medlem

1. Bakåtkompatibilitet
2. Laddtider
3. Grafik (i form av uppdateringsfrekvens främst)

Medlem

Bra spel, grafik och prestanda känns ju lite som att önska att vatten ska fortsätta vara blöt 😁

Hade ju varit en positiv överraskning att på PS5 se bakåtkompatibilitet till PS3 och PS4 så att man kan samla hela sitt PSN spel bibliotek på en konsol.

Medlem

Bra spel helt klart.
Grafik ser redan bra ut så det är inte direkt något som imponerar på mig längre. Klart det är kul med bra grafik men spelar föga roll hur snygga spel är om de inte är roliga att spela.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Viktigast för mig är flyt.
60 fps, inga pop-ups eller renderingsproblem, laddningstider och möjlighet att mappa sin control layout.


signatur

"High life on low budget"

FLX
Medlem
Mahna manha
Skrivet av Pretorian24:

Den måste kunna styra en Scud-missil!

Med tank på att svenska torpeder kör en gammal version av ms-dos så ska det nog inte vara några problem

Min åsikt i ämnet är annars att ljudnivån måste bli bättre. Frun blir tokig när jag vill spela och hon vill sitt i soffan och läsa. Ps4an låter som en mindre jetmotor.

Medlem
Skrivet av FLX:

Med tank på att svenska torpeder kör en gammal version av ms-dos så ska det nog inte vara några problem

Min åsikt i ämnet är annars att ljudnivån måste bli bättre. Frun blir tokig när jag vill spela och hon vill sitt i soffan och läsa. Ps4an låter som en mindre jetmotor.

Hur hade hon reagerar om du dratt fram dammsugaren då? Skildsmässa?

FLX
Medlem
Skrivet av Parabellum87:

Hur hade hon reagerar om du dratt fram dammsugaren då? Skildsmässa?

Den hör hon aldrig då hon faktiskt alltid lämnat huset när jag dammsuger (Pga astma) 😊

Medlem

Grafiken känner är det som är minst viktigt för mig. Den kommer vara bättre än nuvarande och det räcker för mig. Jag som tidigare varit en "insatt gamer" eller vad man nu vill kalla det har inte tiden längre för alla querks som kommer med att spela på pc tyvärr.

En ännu smidigare och enklare spelupplevelse än idag är viktigast för mig.

1. Trådlös qi laddning för kontrollerna med ett medföljande stand eller att konsolens yta har det inbyggt. Vill bara kunna lägga ner kontrollen på sin plats eller på valfri qi pad i vardagsrummet.
2. Digital och fysisk försäljning av spel i alla butiker. För mig som har en relativt okej uppkoppling så är byte av skiva mellan spelen inte smidigt. Tyvärr är spelen så fruktansvärt dyra i xbox och ps egna online stores. Låt återförsäljare sälja digitala koder också utöver fysiska exemplar.
3. Fjärrstyrning för konsolens lagringsutrymme där du kan ta bort och installera nya spel utan krav på att skivan sitter i. Alla har tyvärr inte råd att skaffa hårddisk på hårddisk. Så när du har din kafferast kan du bestämma att du ska spela "insert titel" när du kommer hem och så är det ready to go.
4. Kunna låna ut digitala och fysiska spel över nätet till folk i din vänlista under begränsad tid. Så om du väljer att knyta din fysiska kopia av spelet till ditt konto så kan du låna ut det utan skivan.
5. LAN play över internet har ju blivit en grej igen på pc iom steams nya tjänst. Varför inte ta detta till konsol också.
6. Inbyggd voice control i konsolen eller kontrollen för att slippa tvätta händerna när du vil pause höja volymen med mera när du har händerna djupt ner i chips burken.

12
Skriv svar