Kinesisk League of Legends-liga pausar pga coronaviruset

Robot
Kinesisk League of Legends-liga pausar pga coronaviruset
Releasehästryttare
Medlem

Är inte så inläst i ämnet kring detta virus. Som jag uppfattar det så är det en variant av influensa och är extra farligt för äldre, spädbarn och personer med minskat immunförsvar?

Moderator | Testpilot

Otroligt tråkigt på många sätt. Kina (likt i många andra exempel) är den största regionen inte bara för lol-spelande i allmänhet, men även i pro-scenen. De vann även världsmästerskapet förra året och har under en lång tid varit en av de bästa regionerna när det kommer till e-sporten. Även om det här är långt ifrån lika viktigt som deras hälsa är det klart tråkigt att de inte får spela och kommer ligga efter resten.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Var hittade du det? Enligt WHOs rapport är det 56st döda och 2,014 bekräftade som smittade i deras dagsrapport.

Men visst, det kan han hänt mer

Edit: Efterbliven som jag verkar vara så var jag fullständigt blind för din länk

Edit2: här är deras senaste rapporter. Den sista är daterad till igår - men de släpper de dagen efter.
https://www.who.int/emergencies/diseases/novel-coronavirus-20...

edit3: Ser nu var deras källor kommer ifrån på den sidan du postade. "Data sources: WHO, CDC, NHC and Dingxiangyuan."


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

I kina är tom 80 om dagen extremt lite. Fler kommer att dö hemma nu av olika anledningar långt fler. Säger inte att dom hade dött endå. Tycker ändå att dom är värda några extra semester dagar i år. Det behöver dom verkligen. Och vem vet när det handlar om så många människor så kanske några dagars ledighet får ner döds statistiken 10000-20000 personer i år el mer. Visste ni förresten att vi kör ihjäl 1000 tals djur varje dag bara i Sverige......

Avstängd
Skrivet av Rasmous:

Är inte så inläst i ämnet kring detta virus. Som jag uppfattar det så är det en variant av influensa och är extra farligt för äldre, spädbarn och personer med minskat immunförsvar?

Viruset binder sig fast vid cellerna i dina lungor och förstör dem genom att replikera sig själva inuti dem (låter sjukt nasty) vilket då efter ett par dagar gör att du får svårt att andas och jag är ingen doktor men om du inte kan andas så är det svårt att hinna låta immunförsvaret få ha ihjäl viruset innan. Även drunkna är rätt dödligt om jag inte minns fel...

Medlem
Skrivet av AplAy:

Viruset binder sig fast vid cellerna i dina lungor och förstör dem genom att replikera sig själva inuti dem (låter sjukt nasty).

För det mesta är det just så virus förökar sig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

5 minuters google research:

1. Det är ett nytt coronavirus.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Coronavirus

2. Det har döpts till Wuhan-Coronavirus
https://sv.wikipedia.org/wiki/Wuhan-coronavirus

3. Viruset är ungefär lika farligt som influensan i Sverige, men i asiatiska länder sker smittspridningen betydligt fortare och är därför mer dödlig. Därför stänger man ner stora evangemang, flygplatser och dylikt och vidtar säkerhetsåtgärder i avsikt att stävja spridningen.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4916&art...
4. Vi behöver inte oroa oss i Sverige


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

@Hanzo: Jag hoppas att svenska universitet fördröjer kinesiska utbytesstudenter från att återvända till Sverige, efter sitt firande av Kinesiska Nyåret, för fortsatta studier tills att de har bevisat sin friskhet (och jag antar att andra länder redan gör detta). Jag hoppas verkligen inte att universiteten i Sverige blir fega och rädda att framstå som diskriminerande för att fördröja det för de kinesiska utbytesstudenterna. De om några, med sina rip-off-smartphones och sociala medier 24/7, borde förstå varför.

Avstängd
Skrivet av Ravenknight:

För det mesta är det just så virus förökar sig.

Ja, du ska veta dock hur mycket trams det finns nu på olika nätforum och platser på nätet där "vissa" pratar om att virus kan överleva sju veckor på icke-cellsytor, med mera. Vad jag sett verkar "många" vara överens om att max 4-7 dar kan virus utan någon "värd" överleva innan det "dör". Jag är ingen virolog dock men skulle gärna läsa uttalande från en.

1
Skriv svar