Need for Speed: Heat får rattstöd och mikrotransaktion

Robot
Need for Speed: Heat får rattstöd och mikrotransaktion
Medlem

Jag har inga problem med mikrotransaktioner som är kosmetiska, även om jag föredrar att det kosmetiska är en del av av själva spelet och går att låsa upp/hitta i spelvärlden. Men dessa typer av MTX fattar jag mig inte på, vad är poängen att låsa upp allting på direkten? Det roliga är ju att hitta allting etc på egenhand. Om jag hade låst upp allting med mera hade jag ju tröttnat på spelet, eftersom det inte finns något mål helt plötsligt.

jbx
Medlem
Skrivet av Zominator:

Jag har inga problem med mikrotransaktioner som är kosmetiska, även om jag föredrar att det kosmetiska är en del av av själva spelet och går att låsa upp/hitta i spelvärlden. Men dessa typer av MTX fattar jag mig inte på, vad är poängen att låsa upp allting på direkten? Det roliga är ju att hitta allting etc på egenhand. Om jag hade låst upp allting med mera hade jag ju tröttnat på spelet, eftersom det inte finns något mål helt plötsligt.

Jag som torsk på trophies och achievement men har begränsat med tid kan absolut tänka mig att slänga i typ 30kr för att låsa upp allt på kartan och bara åka dit och hämta/låsa upp det. Har absolut inte tid att snurra runt på kartan i oändliga timmar för att hitta en liten rosa flamingo.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

För att få en riktig känsla av arkad borde de sälja en "coin slot". Bara att börja lägga i enkronor.

Medlem
Skrivet av jbx:

Jag som torsk på trophies och achievement men har begränsat med tid kan absolut tänka mig att slänga i typ 30kr för att låsa upp allt på kartan och bara åka dit och hämta/låsa upp det. Har absolut inte tid att snurra runt på kartan i oändliga timmar för att hitta en liten rosa flamingo.

Visst det drar ner på tid om man inte har jättemycket speltimmar att arbeta med. Men vad hindrar en egentligen att söka efter en karta med alla collectibles/secrets på internet, då får du ju dessutom det helt gratis. Nackdelen är väl att du behöver ha en sekundär skärm bredvid.

Medlem

Låter som en fusk-kod från förr i tiden. Skrev du in "tmm 1" i Skyrim låste du upp alla platser på kartan. Jag vet inte om denna mikrotransaktion gör mer än det, men det låter som en funktion som en fusk-kod hade kunnat göra. Gratis förr, kostar pengar idag.

Medlem
Skrivet av Zominator:

Jag har inga problem med mikrotransaktioner som är kosmetiska, även om jag föredrar att det kosmetiska är en del av av själva spelet och går att låsa upp/hitta i spelvärlden. Men dessa typer av MTX fattar jag mig inte på, vad är poängen att låsa upp allting på direkten? Det roliga är ju att hitta allting etc på egenhand. Om jag hade låst upp allting med mera hade jag ju tröttnat på spelet, eftersom det inte finns något mål helt plötsligt.

Du låser inte upp allting, du låser upp kartnålar var grejerna är. Och du har ju fortfarande alla bilar och belöningar att låsa upp genom race och storyn. Detta hjälper dig att komplettera dina trophies så du slipper åka runt som en dåre för att hitta sista skylten eller som tidigare sagt, den rosa flamingon

Medlem

Tamigfan sjukt att dom lägger till stöd för ratt ett halvår efter spelet släppts

Okej inte ett halvår men... Totalt skräpspel ändå

Trist när man för länge sedan lirat igenom spelet, inte lär man damma av det igen iaf...

Medlem

Borde inte stöd för ratt vara en grundläggande funktion i ett bilspel? Varför fanns inte det med vid släpp?

Skrivet av Trenne:

Borde inte stöd för ratt vara en grundläggande funktion i ett bilspel? Varför fanns inte det med vid släpp?

För det är en arkadracer, finns inte en skvätt simulator i detta. Jag lirade ut det med handkontroll och skulle aldrig få för mig att använda min g25 ratt här.

Detta kan mer liknas vid Mario Kart än en riktig simulator om man jämför körkänslan.

Redaktör
Skrivet av Trenne:

Borde inte stöd för ratt vara en grundläggande funktion i ett bilspel? Varför fanns inte det med vid släpp?

Skrivet av pelson:

För det är en arkadracer, finns inte en skvätt simulator i detta. Jag lirade ut det med handkontroll och skulle aldrig få för mig att använda min g25 ratt här.

Detta kan mer liknas vid Mario Kart än en riktig simulator om man jämför körkänslan.

Det är ett mysterium. Och att lägga till det två månader senare är ännu mer märkligt. Ett sätt att få spelet i rampljuset igen?

Även om det är arkad vill ju vissa köra med ratt, och det borde inte vara omöjligt att lägga in generellt rattstöd i spelet redan från start. Flera tidigare NFS-spel har ju också saknat rattstöd, i alla fall vid release.


signatur
Gnällkuk
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ett mysterium. Och att lägga till det två månader senare är ännu mer märkligt. Ett sätt att få spelet i rampljuset igen?

Även om det är arkad vill ju vissa köra med ratt, och det borde inte vara omöjligt att lägga in generellt rattstöd i spelet redan från start. Flera tidigare NFS-spel har ju också saknat rattstöd, i alla fall vid release.

Samt riktig multiplayer. Ghost verkar nästan avsky det. Har det ens funnits ett riktigt multiplayer läge sen Most Wanted från Criterion?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Udda att man inte får köpa till rattstödet, jag menar kanske som en lootbox det har jag hört är ett vinnande koncept...

Skulle aldrig besudla min g29 ratt och playseat med ett spel ifrån EA.

1
Skriv svar