Grafik viktigast hos PS5 och Xbox Series X

Robot
Grafik viktigast hos PS5 och Xbox Series X

Enligt undersökning. Vad tycker du är viktigast hos nya konsolerna?

#playstation-5, #ps5, #xbox, #xbox-series-x


Medlem
Medlem

Vad är en "persion"? Kattras?

Medlem
Citat:

Vad tycker du är viktigast hos nya konsolerna?

Att spelen inte är konsoll exklusiva så de kommer till PC tids nog med.

Redaktör
Skrivet av Cortex:

Vad är en "persion"? Kattras?

Plural för "person".


signatur
Medlem

Tar 60 fps istället.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Viktigast för mig är nog hög frame-rate och kortare laddningstider och ett bra spelutbud.

Medlem

Jämnt flyt (minst 60fps) i bilduppdatering tack.

Medlem

Grafik och framerate tror jag räknas som samma kategori
Man kan väll i praktiken göra nått hur snyggt som helst men det flyter skit så...
Vill påstå att många spel på ps4 & xbone ser väll helt ok ut men har dålig känsla pga låg framerate eller låg låst framerate.
Hoppas det inte blir samma med nästa generation.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Grafik, har dom frågat tonåringar only?

Senast jag satte mig vid ps:et så blev jag uttråkad av laddningstiderna och stängde av.

Medlem

60+ FPS, "äkta" 1080p eller 4K (inget uppskalat 900p tjafs) och kortare laddningstider

NuZ
Testpilot

Framerate är det viktiga. Minst 60fps i samtliga titlar


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det finns inte riktigt en sak som är viktigast enligt mig. Är det enbart förbättrad grafik men laddningstider, ljudnivå, framerate och dylikt suger så är det knappast ett steg i rätt riktning oavsett. Det är allt eller inget.

Medlem

60+fps, kortare laddningstider och bättre grafik.

Medlem

60 fps, snabbare operativsystem samt laddningstider och bättre fysik är högsta prio för mig.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

300 fps+ 50k textures och bättre grafik är ju viktigare än bra spel.

att dom INTE finns, så vi pc master race kan sluta hållas tillbaka av dom!


signatur

New life, New hope

Gen
Medlem

60fps och kortare laddningstider. Att konsolerna körs i 30fps är den största anledningen till att jag inte behåller dem speciellt länge. Sen är 4K välkommet inte fel i de spel som klarar av att köras i 60fps. De som körs i 1080p får gärna ha en bra AA.

Medlem

Bättre grafik. Ja då ska man vänta med Xbox Series X (och S) för det kommer det inte att vara på minst 1 år efter release, kanske till och med 2 år.

KoP
Medlem
Medlem

Den måste kunna styra en Scud-missil!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Tänker att alla nog fattar det, men det står Playstation 4 istället för Playstation 5 i texten @Helenius


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

att dom INTE finns, så vi pc master race kan sluta hållas tillbaka av dom!

Que?

Medlem

Spelen. Bra sådana såklart. Och sedan bakåtkompatibilitet. Drömmer om en konsol som klarar av samtliga spel. Xbox Series X ska just göra det, och det är oerhört lockande. Drömmer också om en Playstation som kan köra allt från PS1-PS4.

jbx
Medlem

Att INGET spel körs i 30fps är ett krav. Är väldigt bortskämd med min PC. Tidigare trodde jag att 30fps var okej men det var innan jag byggde min 2080Ti-dator...
Om det blir som vanligt ”det är upp till utvecklarna att bestämma fps” så blir jag tveksam till inköp av dessa konsoler. Tycker att de ska kräva av utvecklarna att det ska rulla i minst 60!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Redaktör
Skrivet av b0ne:

Tänker att alla nog fattar det, men det står Playstation 4 istället för Playstation 5 i texten @Helenius

Du menar "Alla utom @Helenius fattar". Fixat - tack!


signatur
Kontot avslutas

För mig brukar handlingen i de flesta fall alltid komma först. Utan en bra handling så spelar det ingen roll hur snyggt och välgjort spelet är för övrigt.

Däremot så kan det då vara skillnad om man spelar ett plattforms spel som exempelvis Super Mario, då spelar inte handlingen lika stor roll utan istället banorna, för då är det kul om det finns utmaning men att det inte heller är för svårt.
Så grafiken kommer alltid väldigt långt ner för mig.

Men att det är korta laddningstider tycker jag är väldigt viktigt och någon form av bakåtkompatibelitet.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Vad gäller prestanda skulle jag säga stadig framerate (60+), och snabba laddningstider.

I övrigt är jag inte särskilt kräsen. Ett bra spel ska inte behöva förlita sig på grafik.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ja skit i gameplay, bara det är bra grafik! >_<

Medlem

Såklart det är kul när grafiken utvecklas och blir bättre men är laddningstiderna kassa försvinner hela upplevelsen.
Att man sen måste tänka på hur konsolen ska placeras för att fläktar inte ska låta som flygplansmotorer är även det negativt.

Ordnas "utmaningarna" ovan så vinner man!

12
Skriv svar