Efter 15 år – Half-Life-remaken Black Mesa är snubblande nära release

Robot
Efter 15 år – Half-Life-remaken Black Mesa är snubblande nära release
Medlem

Lol, vet inte om jag hänger med riktigt. Har inte det funnits ute ett tag? Jag klarade ut det för 1 månad sedan och det såg komplett ut. Spelade jag ändå någon slags beta eller? Kan inte förstå vad som mer kunnat lagts till.

Redaktör
Skrivet av cryxis:

Lol, vet inte om jag hänger med riktigt. Har inte det funnits ute ett tag? Jag klarade ut det för 1 månad sedan och det såg komplett ut. Spelade jag ändå någon slags beta eller? Kan inte förstå vad som mer kunnat lagts till.

Du har kört det i early access, det är fullversionen som är på gång nu. De lär förstås vara rätt skapligt lika.


signatur
Geeks Gaming

Körde genom hela för inte så länge sedan. Dom har gjort Xen riktigt bra. Samtidigt vissa saker man stör sig på. Som att dom visar nya spelmekaniker och sen måste du göra dom hela tiden i typ en timme sen visar dom en ny som du ska använda i en timme xD

Medlem

Vafö är inte black Mesa gratis? Förstår att det inte är Valve som skapat men ändå.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Redaktör
Skrivet av Kleptoman:

Vafö är inte black Mesa gratis? Förstår att det inte är Valve som skapat men ändå.

Man vill nog ogärna jobba gratis i 15 år.


signatur
Medlem

Det var gratis när det släpptes första gången som mod, med krav att man ägde HL2. Men sen fick de grönt ljus av Valve att släppa det som eget spel. Och sedan dess kostar det en slant.

Medlem

15 år sedan projektet inleddes och 12 år sedan jag brydde mig.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

alltså va.. 15 år ? vad i helvete alltså? vad är det som tagit alla dessa år? jag får inte ihop det.... 15 år är en halv livstid när det gäller ett spel bara.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

alltså va.. 15 år ? vad i helvete alltså? vad är det som tagit alla dessa år? jag får inte ihop det.... 15 år är en halv livstid när det gäller ett spel bara.

Spelutveckling kan vara ett rent helvete. För de flesta tordes det räcka att testa att ge sig in i spelutveckling i ungefär ett år, man kommer därifrån ganska ödmjuk. När det gäller moddar så blir det ännu mer kaosartat, särskilt eftersom du har betydligt mindre kontrolll på de medverkande som ofta har andra liv att ta hand om vid sidan om spelet i sig. Att detta spelet får se ljuset är underbart och jag kan inget annat än bjuda på en applåd åt utvecklarna som äntligen lyckas ro detta i land.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar