Heroes of the storm, levande eller dött i högsta grad?

Medlem
Heroes of the storm, levande eller dött i högsta grad?

Är det några här som fortfarande lirar heroes of the storm? Har precis återupptäckt min (hat) förtjusning till spelet och endå upptäckt att communityn är ganska så intakt, går oftast rätt fort att hitta matcher och dylikt.

Tror ni att blizzard kommer dra ut kontakten helt och stänga ner spelet eller kommer det va igång ett tag till?

Releasehästryttare

De sa väl inte för länge sen att de slutar göra nytt content till spelet men att de inte kommer stänga ner servrarna så länge folk spelar det, om jag kommer ihåg rätt.

Medlem

Det är levande för causalspelare.

För dom som spelade för competitive eller vill ha kvalité på sina rankade matcher i master/GM är det dött.

Tog ett års break efter HGC lades ner, lirar det lite då och då nu igen och som jag nämnde är kvalitén i ranked under all kritik, men man får ta det för vad det är.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

@Devan: Dom gör content fortfarande, men teamet är ju väldigt mycket mindre och det tar då självklart mycket längre tid att få ut saker. Massor blev skrotat när dom gjorde teamet mindre, främst då e-sport delen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Releasehästryttare

@Fezk: Yep, läste på lite mer nu och du har rätt.

Skägg.
10 Chambers

Enda mobaspel jag har lagt tid på men nu var det säkert ett år sedan. Men jag blir sugen ibland, kanske ska sparka igång det i veckan.


signatur
Medlem

Laddade precis hem det tidigare idag. Har haft svinkul med Falstad, Zarya, och Abathur.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Är jag konstig om jag upplever HotS som ganska lugnt och skönt att spela? Inte riktigt samma hormonpåslag som en match i cod alternativt att vara bland dom sista fyra i pubg.

Kanske dags att installera det igen.


signatur

Niet.

Medlem

Hots kommer alltid ha en plats i mitt hjärta. Men jag har tyvärr ingen tid för det spelet nu.

Medlem

Lirar det fortfarande, mest QM. Som sagt, matchmakingen är katastrofal men som någon ovanför nämnde får man ta det för vad det är..

Skrivet av Theade:

Är jag konstig om jag upplever HotS som ganska lugnt och skönt att spela? Inte riktigt samma hormonpåslag som en match i cod alternativt att vara bland dom sista fyra i pubg.

Kanske dags att installera det igen.

Just därför jag faller tillbaka till det om och om igen - det är "chill" att spela det.

Medlem

Lirar med ett par polare ett par kvällar i veckan, någon timme eller två.
De gjorde ju om QM för ett tag sen så att man slapp vänta i 10-15 minuter mellan varje match, men då blir compsen lite udda ibland, vilket är helt ok för min del. Lirar hellre även om det är knasigt än att bara sitta och glo i kö

Det ör skönt flyt och inte direkt superstressigt, såvida man inte lirar lost vikings då, eller pressar loss med abathur


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Går in och kör lite då och då, märkbart färre som spelar, men dött är det inte än.

Medlem

Kör det regelbundet i QM, som tyvärr är rätt skit just nu eftersom teamen slumpas fram på ett väldigt godtyckligt sätt. Funkar rätt bra i Unranked, där det oftast blir bra matcher. Fortfarande kul!

Medlem

Jag har spelat kopiöst med HotS fram till att de la ner e-sport och minskade teamet. Vet inte varför men fick lite dålig smak i munnen av deras beslut.

Det är i grunden ett underbart spel och har en perfekt mellan skill och casual för att vara moba. Spela det då och då men inte alls i samma omfattning som för.


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Har spelat väldigt mycket tidigare och tycker det är tråkigt att de halvt la ner det men jag spelar fortfarande lite då och då. Det är fortfarande väldigt kul men har svårt att känna samma drag som förr.

Medlem

Kört lite de senaste veckorna efter en lång hiatus. Haft riktigt kul i många matcher med bra samarbetsvilliga lagkamrater. Dock haft en hel del problem med leavers/afkare utanför ranked. Minns att jag hade det förr i tiden också. Gör det väldigt frustrerande när man bara vill köra lite quick play.

Medlem

Kör då och då. Tror inte det bara är negativt att de lade ned fokus på e-sport. De borde ta chansen att sträcka ut vingarna lite och skoja till det med lite roliga gamemodes och liknande. Låta spelet bara vara ett roligt spel istället. Det negativa med att e-sporten försvann är ju att folk gärna hoppar på ”dead game” tåget. Vilket är rätt fånigt.

Medlem

Spelar någorlunda aktivt och har rank Diamond. Sedan dom la ner HGC har jag inte märkt någon större skillnad i spelar basen. Kötiden för att hitta matcher är fortfarande detsamma och inte någon större skillnad i rank bland dom man spelar med.

Under detta år har balance patches kommit ut ungefär en gång i månaden /varannan månad
I sommras hade dom Mecha Storm II event, efter det kom Qhira, Sedan ett till event The Scarlet Heist och i slutet av året kom Deathwing och Toys II event. Så nya saker händer i spelet och med balance patches som skakar om lite i metan då och då känns det alltid roligt och man blir inte trött på samma sak hela tiden.

När det kommer till esport så lades HGC ner av Blizzard men det finns fortfarande tuneringar kvar. Vet att Khaldor (som var en match kommentator i HGC) håller i tuneringar på sin Twitch kanal som får ca 1000 tittare. Och totalt på twitch brukar Hots ligga på ett par tusen tittare.

Spelet är långt ifrån dött och har fortfarande massor av spelare. Blizzard officiella esport är borta men finns fortfarande en mindre esport scen för dom som vill.

Medlem

Det var ett tag sedan jag spelade det. Jag tror att en konsol-launch skulle skaka liv i spelet. Tror att det skulle gå väldigt bra att styra det med en handkontroll. Sedan att ha cross-play mellan Playstation och Xbox. Skulle kunna ha det mellan både Playstation 4, sedan 5an med, och Xbox One, sedan Series också. På 4 st plattformar.

Sedan kan Blizzard jobba med Nintendo om att få det till Switch med. Det är ju inte så värst grafik krävande (tycker jag) så det skulle nog kunna gå att spela på den med.

Medlem

Vi har börjat spela det på jobbet igen, och det verkar levande än Det är ett sånt spel som jag och mina kompisar återvänder till hela tiden även efter längre pauser.

Måste humblebragga, mitt bästa HOTS-minne (och ett av mina bästa spelminnen generellt) var när vi på jobbet (DreamHack), utmanade Blizzards SC2 Esportsteam på en BO3 Hots för att bevisa vem som var bäst, och vi körde över dom Det var fantastiskt det!


signatur

Videomupp

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WildThing:

Vi har börjat spela det på jobbet igen, och det verkar levande än Det är ett sånt spel som jag och mina kompisar återvänder till hela tiden även efter längre pauser.

Måste humblebragga, mitt bästa HOTS-minne (och ett av mina bästa spelminnen generellt) var när vi på jobbet (DreamHack), utmanade Blizzards SC2 Esportsteam på en BO3 Hots för att bevisa vem som var bäst, och vi körde över dom Det var fantastiskt det!

Minns lan:et hemma hos dig i Rotebro, var riktigt kul.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Minns lan:et hemma hos dig i Rotebro, var riktigt kul.

Just ja, när elen gick och det blev brädspel mot slutet


signatur

Videomupp

Medlem

Lirar 2-3 matcher dagligen och har aldrig haft problem att hitta spelare så nog lever spelet alltid men har själv inte testat ranked i någon större utsträckning.

Medlem

Började faktist just lira det igen! Riktigt kul betydligt lättare än dota och gillar att matcherna inte tar så jätte länge.

Medlem

Säger som många andra, lirar ett par matcher om dagen om jag hinner och det är ett chill moba spel.

Sen beroende på hur länga man varit borta så finns det nu ett ARAM läge i Hots

Medlem

Helt ärligt tycker jag det är den en av de bästa produkterna Blizz släppt på rätt länge, men den kom i fel tid och det var inte utan problem heller - t.ex att man använde sig av sc2-engine vilket verkligen har sina plus och minus. Sedan är det ju plågsamt tydligt att man inte gett spelets utvecklare nog med resurser efter släppet också, och alla val man gjort på marknadsföringssidan.

Men tittar jag tillbaks de senaste 7 åren eller så med blizzard-spel/expansioner, måste jag säga att det här var det som mest fick mig att återkomma för att det var roligt att spela, snarare än att man hade en daglig live service-rutin att utföra.

Medlem

Spelare fortfarande. Tar pauser då och då, men hittar alltid tillbaka. Spelar endast QM.

Tycker att spelet är riktigt kul, samt att det uppdateras friskt. Mer chill än de flesta andra multi-player titlar, även om det tillåter och belönar hög nivå av fokus också.

Har aldrig spelat tillsammans med andra, hade gärna provat. Är rädd att jag är för dålig dock.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Synd att spelet ska ha såna jädra mikrostutters bara, oavsett om man har 60fp, 144fps, eller 300fps så hackar det till när man drar runt kameran.
Det verkar vara kopplat till latensen, för det flyter som vanligt när man kör offline-tutorialen.

Antagligen för de pressar SC2-motorn till gränsen, vad vet jag. Märks att det är en "mod"

Medlem

Fortfarande ett riktigt bra spel. Enda jag kan klaga lite på är QM då skillsen på spelarna kan variera lite väl kraftigt när man som master kan bli ihop-parad med bronze players - det kan bli väldigt frustrerande när medspelare (och motspelare) inte har någon som helst koll.
Men kul är det - och vill man inte köra seriöst så finns det alltid brawl att köra.

Medlem

Likt många andra här var HotS det enda moba spelet jag fastnade för! Det var hjältar man kände igen och bara efter några matcher hade man koll på grunderna! Dock efter en rejäl rage quit för ca 1 år sedan valde jag att sluta spela men började nu i veckan igen. Nu hoppas man bara ivrigt att blizzard utökar teamet igen 😯

1
Skriv svar