Hej, spelhelg! Du är så efterlängtad

Medlem

Det blir Slay The Spire, ascension 2 osv. Störtskönt spel!

Medlem

Köpte Hades igår, har 12h playtime än så länge.

Skrivet av Baronova:

Escape from Tarkov. Har spelat mer än jag borde den senaste veckan, men det blir mer av det under helgen.
Var precis ute med hunden och fick ett plötsligt sug på Heroes of the Storm av oklar anledning, så det kanske blir lite av det också emellanåt.

Har också känt en itch för HotS under en längre, tid, men förtryckt suget för spelet känts övergett.

Men det kanske lever än?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Fiddi:

Försöker ta mig igenom första Witcher-spelet, är på 'Chapter 2'. Det är tungt, har åldrats rätt dåligt, men känner att eftersom jag gillar de andra två spelen så måste jag i alla fall spela igenom det en gång. Finns däremot mycket som stör enormt, hatar verkligen när man inte kan hoppa i spel, så man måste springa runt allt och hitta en ramp. Striderna är dåliga men spelar på lättaste svårighetsgraden så de är inte så långvariga som tur är. Har installerat några bra moddar också som förbättrar texturer och vapenmodeller så grafiken är inte dålig för ett såpass gammalt spel.

Jag spelar också Witcher 1 nu, är på chapter 4. Håller med dig om det mesta, men som gammal Guild Wars 1-spelare så stör jag mig inte så mycket på att inte kunna hoppa. Det är ändå något drar in mig, det är väldigt eget och unikt. Det är väldigt häftigt stämningsmässigt tycker jag.


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Testpilot

Kämpar på att klara av alla siduppdrag och storyuppdrag i Red Dead 2.

Skägg.
10 Chambers

Fick till två timmar The Witcher 3 igår så nu har jag lämnat White Orchard.


signatur
Medlem

Stellaris , och möjligen lite Civ IV är mitt gift för helgen.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Här blir det lite mera Rust

Medlem

Det blir
Boneworks
Mudrunner
Red dead redemption 2
till PC
sen blir det nog
Beat Saber
Drop Dead
till Oculus Quest.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

ESO, finns det andra spel menar ni?


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

KoP
Medlem

Ska lira Mosaic och en massa C64 spel på den nyinskaffade The C64 (fullsize versionen).

Medlem

Matar på i Dark Souls 3 på ps4.
Kom till Cathedral of the deep igår men whiskeyn gjorde mig tyvärr väldigt trött så jag får fortsätta idag 👌


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Medlem

Kingdom Hearts 3 ReMind, blev inte så mycket tid över torsdag och fredag så hela lördag och söndag kommer gå åt till att fixa 100%

Medlem

Tomb Raider och Destiny 2 på Stadia

Medlem
Skrivet av pelson:

Shadow of War och Metro Exodus.
Båda "gratis" genom Game Pass, fan Microsoft levererar!

Hur lirar Metro Exodus för dig? Jag körde det genom Game Pass för några månader sedan på PC och det flöt trögare än sirap. Otroligt dåligt optimerat som gjorde att jag helt enkelt inte orkade spela igenom det.
Extrem stutter, låg FPS osv.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Jag älskar ettan förutom striderna. Som tur är så går det fort med striderna. Jag gillar nog ettan mest när det kommer till allt runt om. Så ge inte upp.

Vart sugen själv på att spela det nu, men måste hålla mig då det finns tusen andra spel. Funderar på att ge Sekiro en ny chans, fastnade aldrig för det tråkigt nog.

Nä då, jag ska fan ta mig igenom detta om det så är det sista jag gör

Skrivet av Grukk:

Jag spelar också Witcher 1 nu, är på chapter 4. Håller med dig om det mesta, men som gammal Guild Wars 1-spelare så stör jag mig inte så mycket på att inte kunna hoppa. Det är ändå något drar in mig, det är väldigt eget och unikt. Det är väldigt häftigt stämningsmässigt tycker jag.

Det är inte så mycket att det inte går att hoppa i sig, mer att man fastnar så himla lätt på små jäkla kanter och skit, ganska jobbigt.

Men ja, väldigt speciellt spel

Medlem

Försöker beta av min backlog lite.
Spider-man på Ps4 sedan köpte jag precis Astral chain till switch så blir att hoppa lite mellan dom.

Medlem

Eftar ett ha klarat Until Dawn (Mkt bra spel. Betyg: 4av5) för nån vecka sedan började jag lira Days Gone som till en början startade segt. Spelet har dock kommit att bli en rolig upplevelse och det växer o växer ju längre jag kommer. Kul att uppgradera motorcykeln och att köpa nya bättre vapen hos de 3 olika camperna som du gör jobb åt. Stor vacker värld att utforska med natt o dag cykel. Stilig grafik. Ett bra spel helt klart. Skulle ge det en 8 av 10 i betyg. 3.5 i FZ poäng skulle jag ge. Nästan en 4a.
Det är vad jag gör i helgen förutom att träna.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Började spela Horizon Zero Dawn i mitten av månaden (igen), för tredje gången, har börjat tidigare men sen har det kommit annat i vägen så har inte blivit att man kört klart det. Men nu jäklar. Håller på och fixar platinum så det blir det i helgen.

jbx
Medlem
Skrivet av Miindz:

Hur lirar Metro Exodus för dig? Jag körde det genom Game Pass för några månader sedan på PC och det flöt trögare än sirap. Otroligt dåligt optimerat som gjorde att jag helt enkelt inte orkade spela igenom det.
Extrem stutter, låg FPS osv.

Samma här, spelar de just nu via gamepass på PC. Inte helt felfritt med 2080Ti i 4k på 65” oled. I 1440 är det bättre och då kan jag njuta av raytracing också.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Witcher 3, blev aldrig klar när d begav sig, sugen på att köra igenom Alien Isolation igen också.

Medlem
Skrivet av svartlock:

Kingdom Hearts 3 ReMind, blev inte så mycket tid över torsdag och fredag så hela lördag och söndag kommer gå åt till att fixa 100%

Är det värt att skaffa? Tyckte 3an var helt okej överlag. Gillade 2 och birth by sleep bättre
Är det givande story i Remind?


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Skrivet av Miindz:

Hur lirar Metro Exodus för dig? Jag körde det genom Game Pass för några månader sedan på PC och det flöt trögare än sirap. Otroligt dåligt optimerat som gjorde att jag helt enkelt inte orkade spela igenom det.
Extrem stutter, låg FPS osv.

Ja nu när du säger det, tror det var likadant för mig när det släpptes, spelade ungefär en timme innan jag la ner för det flöt så trögt.

Nu flyter det som smör 9700k och 2070 Super. Har dock stängt av Ray Tracing då de drar ner prestandan lite utan någon märkbar visuell skillnad. Jag måste vara blind för läser man online verkar det vara värsta grejen.

Medlem

Upptäckte The Final Station. Glad överraskning, jag tror jag gillar mörk apokalyps-mystik. Nästan lite Limbo/Inside-känsla på nåt sätt.


signatur

Övning ger träning.

Medlem
Skrivet av apapest:

Är det värt att skaffa? Tyckte 3an var helt okej överlag. Gillade 2 och birth by sleep bättre
Är det givande story i Remind?

Måste tyvärr säga, att för sina 309kr, så tillför det inte så mycket som man hade hoppats på.
Dock ganska mycket back story men inte nya platser att utforska direkt.
Inga nya världar, bara en jävla massa fighting och ny back story.
Jag älskar det dock, men tvivlar på att alla kommer tycka det är värt det.

Medlem

Köpte äntligen Star Wars Jedi Fallen Order i fredags, har velat fram och tillbaka men när Elgiganten hade det för 399 så slog jag till och jag är ganska nöjd hittills efter några timmars spelande.

Medlem

Spelade klart Darksiders 3 igår (väldigt bra spel och längtar till 4an)
Nu ska jag antingen spela igenom Doom igen innan eternal släpps, eller försöka ta mig igenom witcher trilogin, också väldigt bra spel men oftast har något annat intressant spel kommit i vägen.

Medlem

Assassins creed odysses lirar jag fortfarande är klar med main storyn och nu så brottas jag med första dlc, måste säga att dialogerna där är lite off. Sen så blir det Bf1.

Releasehästryttare

Har inget att spela, testade legends of runeterra men skippar det tror jag.
Så nu kommer det inte nya spel jag vill spela för ens till slutet av nästa vecka.

Vill lira Octopath traveler, men sqeeninx skall fortfarande ha hutlösa 60 euro för det.

NuZ
Testpilot

Grabben min ville spela Roblox på mitt Xbox med hans kompisar (han har bara en switch som det inte finns på) så jag fick plocka upp PS4an och mindes att jag hade ett spel där jag inte startat än. Ghost of a Tale. Och dra mig baklänges!! Fantastiskt. Har spelat varje ledig sekund på kvällarna i helgen.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

12
Skriv svar