Kojima Productions vill satsa på mechs och manga

Robot
Kojima Productions vill satsa på mechs och manga

Och om något så var Death Stranding inte konstigt nog.

#Death-stranding, #Hideo-kojima, #Yoji-Shinkawa


eld
Medlem

Mina tankar och böner går till en spirituell uppföljare till...

Testpilot
Skrivet av eld:

Mina tankar och böner går till en spirituell uppföljare till...

https://www.youtube.com/watch?v=CFmfygHQ4r4

Det spelet finns på önskelistan på Steam! Men det vore kul med ett modernt mecha spel signerat Kojima helt klart.

Geeks Gaming
Citat:

Många har anklagat Kojima för att skapa spel som är konstiga för konstighetens skull[...]

Hehe, lite kul då det är exakt det konstmediet behöver! Konstnärlig frihet

Själva kritiken är lite extra kul då man kan väldigt enkelt applicera det på vilken konstnär som helst som tar ut svängarna lite

Många har anklagat X för att skapa X som är X för X skull

Tex: Många har anklagat Tarantino för att skapa film som är våldsam för våldsamhetens skull

Skribent

Detta kommer från ett Metal Gear-fan, men jag tror det var bra Kojima kunde göra sig av med den stenen i ryggsäcken. Menar, allt Kojima gjort fram till Death Stranding är ju Metal Gear och sen avstickare i ZoE. Det är kul och se vad han gör med lite mer fria händer. Spelen kommer nog inte passa alla, men jag tror det är bra med hans lite out of the box-tänk i spelindustrin.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Skulle hellre se en modern uppföljare på Front Mission serien. Det är en serie taktiska mech spel likt X-Com och Battletech.

Medlem
Skrivet av Johlor:

Detta kommer från ett Metal Gear-fan, men jag tror det var bra Kojima kunde göra sig av med den stenen i ryggsäcken. Menar, allt Kojima gjort fram till Death Stranding är ju Metal Gear och sen avstickare i ZoE.

Gjorde han inte det där Boktai också? Till DS:en med solsensorn?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Gjorde han inte det där Boktai också? Till DS:en med solsensorn?

Jajjemen! Men var det inte till gba?

Avstängd

När ändrade ni rubriken?! Så här såg det ut för mig:

Medlem

Åh snälla, Shogo 2!

Medlem

Även om jag personligen tycker Death Stranding var ett ganska mediokert spel så här i efterhand gillar jag att Kojima går sin egen väg. Och jag tror det är viktigt att ett spel som Death Stranding får bra kritik och säljer bra då det visar att utgivare inte bara behöver satsa på Assassin's Creed, Fifa och Call of Duty liknande spel för att lyckas.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Synd att scanlator-scenen är typ död nu och att det finns inga lagliga alternativ att läsa manga online förutom att vackert vänta till manga pockets

Medlem

Wow hoppas verkligen på en smaskigt mech spel från dom! Passar ju dom perfekt Mgs liknande liksom. Saknar verkligen ett lungnare bra mech spel som förhoppningsvis kommer till ps5. Med Kojima story mm helt perfekt! Tänkte faktiskt också på Shogo!!!

Medlem

Jag spelade DS nu i vintras som första spel från Kojima och gillade det. Är det värt att testa MSG 5 då månne?


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Jajjemen! Men var det inte till gba?

Jo, för sjutton, det var det ju! Boktai-serien fortsatte dock med Lunar Knights till DS och Kojima var producent för det med.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Gör ett stealth spel i Splinter Cell stil helst utan konstigheter från MGS spelen övernaturliga del med svävande människor osv.
Skippa manga för guds skull.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Keima:

Synd att scanlator-scenen är typ död nu och att det finns inga lagliga alternativ att läsa manga online förutom att vackert vänta till manga pockets

Chrunchyroll erbjuder manga i sin tjänst.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Gör ett stealth spel i Splinter Cell stil helst utan konstigheter från MGS spelen övernaturliga del med svävande människor osv.
Skippa manga för guds skull.

Ett splinter cell alltså, inte mig emot, men kojima behöver noll inblandning i ett sådant spel.
Dessvärre gäller ju detsamma med "Ubiskit" dom har ju inte lyckats med det sedan chaos theory.
Utan bara sabbat sina spel serier, splinter cell, rainbow six, ghost recon.

Nischen har inte mättats på ett bra tag nu känner jag, är väl typ hitman spelen som fortfarande håller någon typ av klass och utvecklats lite åt det hållet.

Skribent
Skrivet av Ghost Writer:

Gjorde han inte det där Boktai också? Till DS:en med solsensorn?

Ja det stämmer ju!


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Oakenborn:

Även om jag personligen tycker Death Stranding var ett ganska mediokert spel så här i efterhand gillar jag att Kojima går sin egen väg. Och jag tror det är viktigt att ett spel som Death Stranding får bra kritik och säljer bra då det visar att utgivare inte bara behöver satsa på Assassin's Creed, Fifa och Call of Duty liknande spel för att lyckas.

Jag jag känner också lite så. Nu tycker jag Death Stranding är ett bra spel på något konstigt vis, även om borde hata det. Långa transportsträckor, saker som går på tid....fetch quests...men förstår också att det är en vattendelare.

Men jag tror det är bra att AAA-projekt vågar ta ut svängarna så inte alla spel blir en homogen massa.

Ser det lite som film, alla filmer behöver ju inte tilltala alla även om det är så kallade Blockbusters.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Jag jag känner också lite så. Nu tycker jag Death Stranding är ett bra spel på något konstigt vis, även om borde hata det. Långa transportsträckor, saker som går på tid....fetch quests...men förstår också att det är en vattendelare.

Men jag tror det är bra att AAA-projekt vågar ta ut svängarna så inte alla spel blir en homogen massa.

Ser det lite som film, alla filmer behöver ju inte tilltala alla även om det är så kallade Blockbusters.

Saken är att när jag spelade det i början kände jag att jag inte fattade vad som hände och jag bara hängde med i handligen och jag tyckte känslan var fantastisk med musiken och landskapen. Det är mest i efterhand när jag försökt att skaffa platinum som jag insett hur tråkigt gameplay det är i spelet och hur fantastiskt dålig fysiken är i fordonen. Och fysiken på Sam också. Ibland kan han ramla från en klippa utan att skada sig och ibland snubblar han på någon liten sten och håller på att slå ihjäl sig.

Men jag ångrar inte att jag spelade igenom det eller nåt sånt, tycker fortfarande att det var en intressant upplevelse.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av NordhNet:

Hehe, lite kul då det är exakt det konstmediet behöver! Konstnärlig frihet

Själva kritiken är lite extra kul då man kan väldigt enkelt applicera det på vilken konstnär som helst som tar ut svängarna lite

Många har anklagat X för att skapa X som är X för X skull

Tex: Många har anklagat Tarantino för att skapa film som är våldsam för våldsamhetens skull

Väldigt sant, håller helt med. Sen är det ju upp till betraktaren att avgöra vad som är "konstigt".

För mig gör inte Kojima konstiga spel, däremot mycket intelligenta spel. Det finns detaljer varje sekund som är så sjukt genomtänkta och smarta, nästan hela tiden.

Och vad är felet om någon skapar något som man inte förstår sig på? Bara att spela annat och vara glad för de som tar till sig upplevelsen på ett positivt sätt?

Tänk om alla hade varit som alla andra. Fy vad tråkiga upplevelser vi då hade fått.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Ett story drivet mecha spel hade varit coolt.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Skribent
Skrivet av Freakon:

Väldigt sant, håller helt med. Sen är det ju upp till betraktaren att avgöra vad som är "konstigt".

För mig gör inte Kojima konstiga spel, däremot mycket intelligenta spel. Det finns detaljer varje sekund som är så sjukt genomtänkta och smarta, nästan hela tiden.

Och vad är felet om någon skapar något som man inte förstår sig på? Bara att spela annat och vara glad för de som tar till sig upplevelsen på ett positivt sätt?

Tänk om alla hade varit som alla andra. Fy vad tråkiga upplevelser vi då hade fått.

Sen är det skillnad på att göra något konstigt för konstighets skull och bara göra något som uppfattas udda. Jag tror Kojima ligger i andra kategorin, han är helt enkelt rätt udda själv och då blir resultatet också något som sticker ut, men även känns genuint. Det jag uppskattar mest är nog hans ögon för detaljer, något som andra spelutvecklare skulle helt förbise kan han bygga hela spelmoment runt och få det att fungera. Tänker på det här med packningen i Death Stranding och hur packar, vilket påverkar hur gubben rör sig och håller balansen. Hade ju stört mig som fan på det i ett spel som Skyrim, men på något vis får Kojima det att funka under de regelverk och den världen han byggt upp.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johlor:

Sen är det skillnad på att göra något konstigt för konstighets skull och bara göra något som uppfattas udda. Jag tror Kojima ligger i andra kategorin, han är helt enkelt rätt udda själv och då blir resultatet också något som sticker ut, men även känns genuint. Det jag uppskattar mest är nog hans ögon för detaljer, något som andra spelutvecklare skulle helt förbise kan han bygga hela spelmoment runt och få det att fungera. Tänker på det här med packningen i Death Stranding och hur packar, vilket påverkar hur gubben rör sig och håller balansen. Hade ju stört mig som fan på det i ett spel som Skyrim, men på något vis får Kojima det att funka under de regelverk och den världen han byggt upp.

Håller helt med. Att försöka skapa konstigt blir konstigt när det ej är äkta. Att vara udda och därmed skapa sådant som kan upplevas konstigt är något annat.

Detaljerna som Kojima leverar är av en annan värld. Som någon annan forumit nämnde i en annan tråd nyligen, detaljerna i MGS2-demot, med krossande flaskor och is som smälter när den lämnar hinken, är masterclass. Kanske inte för den subjektiva upplevelsen, men för den objektiva känslan för detalj.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

1
Skriv svar