Hej, spelhelg! Du är så efterlängtad

Redaktör
Ponny
Hej, spelhelg! Du är så efterlängtad

Det är visserligen bara en vecka sedan sist, men spelhelgen är ju alltid lika efterlängtad. Vad ska spelas den här helgen? Jag tuggar visserligen på med Bravely Default, då 3DS visade sig var en god kamrat när flyttlasset gick vid årsskiftet och allt det man behöver i livet (dator, tv) var nerpackat.

Suger efter något mörkt mysterium finns dock där, och när nu ryktet börjar gå om Observer 2 tror jag minsann att jag ska ta mig an originalet från 2017 som likt mycket annat legat och dammat i Steam-biblioteket sedan länge. Jag vet inte jättemycket om det, vilket ju är en bra förutsättning när det kommer till mysterietäta titlar. Förhoppningsvis stillar det deckarhungern (ständig hunger i min kropp) och får mig att tänka på annat än att sätta ihop bokhyllor och en kommande intensiv jobbvecka.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

För mig blir det Temtem. Hittils är det förbaskat roligt och bra mycket bättre än vad Pokemon gav oss med Sword och Shield. Det är en bit innovation här som Pokemon har varit i behov av länge som gör hela resan mycket mer intressant.

Det enda tråkiga med Temtem är att det släpptes som "Early access". Spelet är cirkus 50% klart, vilket ger oss 20-30 timmar (och lite end game), men hade varit trevligt att få spela allt på en gång. Nu får man ju vänta tills allt är färdigt vilket är synd.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Skribent

Det blir en genomspelning av God of War till PS4. Känner att jag behöver banka skiten ur nått.

Medlem

För mig blir det nog God of War, Escape from Tarkov och kanske någon match CSGO.

Medlem

Försöker ta mig igenom första Witcher-spelet, är på 'Chapter 2'. Det är tungt, har åldrats rätt dåligt, men känner att eftersom jag gillar de andra två spelen så måste jag i alla fall spela igenom det en gång. Finns däremot mycket som stör enormt, hatar verkligen när man inte kan hoppa i spel, så man måste springa runt allt och hitta en ramp. Striderna är dåliga men spelar på lättaste svårighetsgraden så de är inte så långvariga som tur är. Har installerat några bra moddar också som förbättrar texturer och vapenmodeller så grafiken är inte dålig för ett såpass gammalt spel.

Skribent
Skrivet av Fiddi:

Försöker ta mig igenom första Witcher-spelet, är på 'Chapter 2'. Det är tungt, har åldrats rätt dåligt, men känner att eftersom jag gillar de andra två spelen så måste jag i alla fall spela igenom det en gång. Finns däremot mycket som stör enormt, hatar verkligen när man inte kan hoppa i spel, så man måste springa runt allt och hitta en ramp. Striderna är dåliga men spelar på lättaste svårighetsgraden så de är inte så långvariga som tur är. Har installerat några bra moddar också som förbättrar texturer och vapenmodeller så grafiken är inte dålig för ett såpass gammalt spel.

Hur känns laddningstiderna nuförtiden? Kom ihåg att det var nästintill ospelbart för mig direkt efter släppet.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Hur känns laddningstiderna nuförtiden? Kom ihåg att det var nästintill ospelbart för mig direkt efter släppet.

Har det ju på SSD så max 5 sekunder eller så, spelar 'Enhanced Edition' från GOG. Rent tekniskt är det inga problem, inga kraschar eller några märkvärdiga buggar, så väldigt stabilt på det viset.

Skribent
Skrivet av Fiddi:

Har det ju på SSD så max 5 sekunder eller så, spelar 'Enhanced Edition' från GOG. Rent tekniskt är det inga problem, inga kraschar eller några märkvärdiga buggar, så väldigt stabilt på det viset.

Damn, då måste man ju nästan lira igenom det igen.

Medlem

Försätter kötta på i Odyssey. Har svårt att kvarlämna ett enda "?" på kartan, så det blir en del springande.

Medlem

Hädar med Witcher 3 igen... 4dje försöket att klara det. Kommit på vad problemet för mig varit - Novigrad är en stor, kolossal glädjeförstörare av rang i några timmar om man ska samla på Gwentkort. Men härdar man bara genom det så tar det sig igen

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Försöker ta mig igenom första Witcher-spelet, är på 'Chapter 2'. Det är tungt, har åldrats rätt dåligt, men känner att eftersom jag gillar de andra två spelen så måste jag i alla fall spela igenom det en gång. Finns däremot mycket som stör enormt, hatar verkligen när man inte kan hoppa i spel, så man måste springa runt allt och hitta en ramp. Striderna är dåliga men spelar på lättaste svårighetsgraden så de är inte så långvariga som tur är. Har installerat några bra moddar också som förbättrar texturer och vapenmodeller så grafiken är inte dålig för ett såpass gammalt spel.

Jag älskar ettan förutom striderna. Som tur är så går det fort med striderna. Jag gillar nog ettan mest när det kommer till allt runt om. Så ge inte upp.

Vart sugen själv på att spela det nu, men måste hålla mig då det finns tusen andra spel. Funderar på att ge Sekiro en ny chans, fastnade aldrig för det tråkigt nog.

Medlem

Nån gång ska jag hoppa på Death Stranding som jag fick i julklapp av min älskade sambo. Bara inte haft tid. "Tyvärr" ska vi på barnkalas både lördag och söndag.

Medlem

Eve online samt fixa klart andra Playthrough av Fire emblem: Three houses inför det DLC som kommer snart.

Medlem

Turok 2, köpte precis det på gog för 66 riksdaler! Möjligen också lite Outer worlds. Sen max payne 1


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Apex och expansionerna till Dark souls 3. Annars så kan det också bli Other Wildes sista expansionen till the witcher 3 Dayz Sekiro eller RDR2/GTAV online. Har nyligen klarat både Star wars JFO och Death stranding.

Medlem

jag mixar upp det lite med streets of rogue, gears 5 och faktiskt lite battlefield 5


signatur

//monster

Medlem

They are billions, har försökt flera gånger på samma bana men till helgen ska jag fixa den!

Medlem

Ska lira cyka blyat rush b.

FM-guru
F.d. Sisyr

Battle Brothers, Football Manager 2020 och Dominions 5.

Tror även det blir lite Escape from Tarkov under morgondagen.

Medlem

Blood an Wine och Metro Exodus

Shadow of War och Metro Exodus.
Båda "gratis" genom Game Pass, fan Microsoft levererar!

Medlem

Spelade aldrig klart sista expansionen till Assassins Creed Odyssey men började spela igen igår när jag fick till en överklockning på processorn och upptäckte att spelet flyter på något bättre. Blev då sugen på att spela det igen och få klart det sista jag har kvar. Annars blir det lite Witcher 3 och CS:GO tror jag med.

Edit: Det blev inte mycket av något. Arbetsdag från 07-22 i lördags och arbete från 07-15:30 idag. När jag kom hem blev det direkt till att rengöra ugn och spis som ska bytas ut imorgon

Medlem

Jag köpte Sigma Theory: Global Cold War billigt på GOG idag så det blir att spela det hela helgen


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Lirar Age of Empires 2, Definitive Edition. Har precis patchats så att kraschmängden tycks ha halverats i alla fall. Wololoooo!

Medlem

Hades ! Dra åt hevlvete vilken positiv överraskning det spelet visade sig vara! Rekommenderas varmt! "Early" access på steam

Medlem

Efter att ha blivit klar med Greedfall (Mycket bra) så är det dags att beta av en syndare från backloggen i form av Pillars of Eternity, inte min typ av rollspel egentligen, men man tager vad man haver.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag spelar Dragon Quest XI på Switchen och RE2 samt RE4 på pc. RE2 spelar jag tillsammans med min bror, men jag blev så peppad så jag startade RE4 igår.

Medlem

@Birchoff:
Hoppas du diggar spelet! Jag fastnade stenhårt, vilken resa det var. Inte spelat på några veckor sedan jag tog Platinum, saknar världen lite nu när jag tänker på det.

Farornas Konung

Som de sista 60 helgerna...DayZ

Medlem

Escape from Tarkov. Har spelat mer än jag borde den senaste veckan, men det blir mer av det under helgen.
Var precis ute med hunden och fick ett plötsligt sug på Heroes of the Storm av oklar anledning, så det kanske blir lite av det också emellanåt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

12
Skriv svar