Fragzone-Fredag tar spelhelg!

Robot
Fragzone-Fredag tar spelhelg!

Om Doom Eternal, nytt KotOR, CP2077-försening, Toss a coin to your witcher-feber och mer!

#corona, #doom, #fragzone-fredag, #witcher


Medlem

Twitch subs är väl det enklaste, folk är otroligt vana att slanga in 5 dollar/månad där, till skillnad från youtube där "medlemskap" är en ny grej och folk inte alls är vana vid det.

Verkar dessutom som att det krävs mindre från broadcasterns sida på twitch, några bra emotes och sånt räcker oftast. På youtube lockas det alltid med exklusiva videos/streams för medlemmar.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av superlim:

Twitch subs är väl det enklaste, folk är otroligt vana att slanga in 5 dollar/månad där, till skillnad från youtube där "medlemskap" är en ny grej och folk inte alls är vana vid det.

Verkar dessutom som att det krävs mindre från broadcasterns sida på twitch, några bra emotes och sånt räcker oftast. På youtube lockas det alltid med exklusiva videos/streams för medlemmar.

Bra input! Det som gör mig lite skeptisk till Twitch/Youtube-prens är att de är så hårt knutna till video.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Själv så är jag lite mer för YT och de som laddar upp videos. För om det är en streamer, då beror allt på om man själv är online och har möjlighet att se streamen eller inte. Om det är videos som laddas upp, ja då kan jag ju se content när jag vill. Så om jag finner en som laddar upp regelbundet och jag känner att det är värt det, så blir jag medlem och betalar den där månatliga avgiften istället. Och/Eller så köper jag merch från dom.

En relaterad fråga: Får den som har en YT-kanal något av de reklamintäkter som alla annonser genererar, eller snor YT allt?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

@Carl Johansson-Sundelius: Själv så är jag lite mer för YT och de som laddar upp videos. För om det är en streamer, då beror allt på om man själv är online och har möjlighet att se streamen eller inte. Om det är videos som laddas upp, ja då kan jag ju se content när jag vill. Så om jag finner en som laddar upp regelbundet och jag känner att det är värt det, så blir jag medlem och betalar den där månatliga avgiften istället. Och/Eller så köper jag merch från dom.

En relaterad fråga: Får den som har en YT-kanal något av de reklamintäkter som alla annonser genererar, eller snor YT allt?

Du kan ju förvisso se en streamers tidigare streams via vods i efterhand på Twitch. Eller du kanske menar en streamer på Tuben, där har jag noll koll.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Du kan ju förvisso se en streamers tidigare streams via vods i efterhand på Twitch. Eller du kanske menar en streamer på Tuben, där har jag noll koll.

Hur det fungerar på Twitch vet jag inte, där är det kanske möjligt. Jag tänker på streamers som t ex Polski på YT som tyvärr inte lägger upp alla sina streams som videos i efterhand. Sedan har han streamat via t ex Mixer o dyl (hur mycket vet jag inte) så innehållet blir dessutom fragmenterat. Det är trist, jag tycker mycket om honom och vill se mer av det han gör. Men om det mest blir streams och/eller på olika plattformar så kan jag tyvärr inte motivera mig själv att supporta hans kanal.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

En relaterad fråga: Får den som har en YT-kanal något av de reklamintäkter som alla annonser genererar, eller snor YT allt?

Jag minns inte hur spliten ser ut men har du en kanal som är stor nog (X prenumeranter) får du en del av kakan. Vi är ju inte särskilt stora på tuben så det handlar om någon tusenlapp i månaden. Man måste upp i stora volymer för att det ska bära sig.


signatur
Medlem

@Carl Johansson-Sundelius: Ah Ok, tackar för svar.

// edit

Hur blir det då när folk betalar för YT Premium och det inte visas någon reklam?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Frilansare
Skrivet av conthox:

@Carl Johansson-Sundelius: Ah Ok, tackar för svar.

// edit

Hur blir det då när folk betalar för YT Premium och det inte visas någon reklam?

Så här skriver yt själva:
"Currently, new revenue from YouTube Premium membership fees is distributed to video creators based on how much members watch your content. As with our advertising business, most of the revenue will go to creators."

Medlem

@Joakim Bennet: Tackar så mycket för svar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av conthox:

@Carl Johansson-Sundelius: Ah Ok, tackar för svar.

// edit

Hur blir det då när folk betalar för YT Premium och det inte visas någon reklam?

Man får en slant för det också


signatur
1
Skriv svar