Releasehästryttare
Steamspel #22

Första Steamspels tråden 2020, lets go!

Kelipot / 形骸骑士 ute nu

A mysterious plague befell ancient Celephais. What choices await the twins lost in the chaos? The Roguelite action-platformer Kelipot is here! With a rich story experience, frame-by-frame animations and hand-illustrated 2D visuals. Explore and uncover the truth beneath this twisted world!

Gleamlight - 2020

This is a story of light - of Gleam, in a world of glass stained in darkness.

Unformed - 1 mars

Nada trailer än.

Unformed is one of the most Souls-like Metroidvania 2D horizontal ARPG. Players will explore the eastern dark world, seeking the astonishing truth behind the mysterious events.

The Rat Project - demo i mars

The Rat Project is a combination of a narrative-driven adventure RPG with a deck-building card game. The nonlinear plot, comic book esthetics, full voiceover and game mechanics are all tightly attached to the represented world in a unique fantasy setting.

Taur - 20 feb

Taur is an action-strategy sci-fi game. Control the Prime Cannon and unlock all of its powerful weapons and abilities. Build turrets, droids, aircraft and more as you fight to protect the Tauron droids' homeworld against a relentless invasion. Will your Taur stand against the Imperion warmachine?

Astellia - 30 Jan

The balance of the world is in jeopardy, the people need an Astellian to step up and put an end to the demonic invasions. Will you answer the call?

Moderator | Testpilot

The Rat Project liknar The Darkest Dungeon väldigt mycket.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

@uberpwnage2.0: Art stilen yes, men om det blir ett kul kort spel får ju tiden utvisa.

Bonus:

Detta är ett Epic store spel som jag tänkte tipsa om då det lånar mycket från Dead cells och vet att jag inte är den enda här som gillade det spelet.

Foregone - 27 feb (epic store)

Foregone is a fast and fluid 2D action-platformer packed with legendary loot and stunning pixel art. Collect an arsenal of powerful weapons and unravel a compelling story of regret and conspiracy as you slice your way through hordes of enemies to save Calagan.

Releasehästryttare

Chained Echoes - 2021

Take up your sword, channel your magic or board your Mech. Chained Echoes is a 16-bit SNES style RPG set in a fantasy world where dragons are as common as piloted mechanical suits.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Chained Echoes - 2021

Take up your sword, channel your magic or board your Mech. Chained Echoes is a 16-bit SNES style RPG set in a fantasy world where dragons are as common as piloted mechanical suits.

https://youtu.be/P-Z7DKXX-8U

Det där kan bli något! Tack för att du delade.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Devan:

Astellia - 30 Jan

The balance of the world is in jeopardy, the people need an Astellian to step up and put an end to the demonic invasions. Will you answer the call?

https://youtu.be/AibDIyl4nNQ

En liten genomgång av en, som jag tycker i alla fall, neutral YT:er

// edit

Spelet finns redan på spelets hemsida om man inte behöver Steam. Det verkar som man kan köpa spelet för från $ 29.99 eller betala $ 9.99 / månad.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Releasehästryttare

@uberpwnage2.0: Mm, jag ser galet många low effort Jrpgs som är gjorda i RPG maker, så sällan jag ser något som ser hyfsat ut som detta, tyvärr betyder det ju att vi får vänta ett tag bara.

Key Features:

  1. 20-25 hours of play time

  2. Fast paced turn-based battles

  3. No random encounters; enemies can be seen running around

  4. Tons of items to be looted, stolen or crafted

  5. Complex skill and equipment system

  6. Customize your own airship

  7. Travel and fight by foot or in your Mech

  8. 16-bit SNES style graphics

  9. Music inspired by PSX RPGs

Det som jag gillar mest är att det inte är random encounters, största anledningen till att jag inte gillar final fantasy spelen tex.

Releasehästryttare

@conthox: Kollade på halva videon, det har lånat friskt från wow vad det känns som.
Får se om det blir test från mig sida.

Medlem

"Another nana disappeard. So the grandson carres a cage,he ever has his cage. And nana's never coming back, so come into the cage and become nanas shade." Vad jag försöker säga är kör Dark souls 3 för bövelen!

Releasehästryttare

@Alienshade:

Medlem

@Devan: Jag spelade en dryg timme idag och kan sammanfatta lite. Om man kan bortse från överdrivet naket och (små)flickor i skoluniform så ser det lovande ut. Spelet har en bra grafik, intressant design och helt Ok ljud. Craftingen har jag inte börjat med då man måste vara level 11 för detta. Storyn känns bra, även om det i vanlig maner i MMORPG-sammanhang kan vara lite klyschigt. Spelets uppbyggnad är lite annorlunda då man måste ha medhjälpare, Astels, som man kan både anpassa och levela utifrån vilken klass man själv har och vilken spelstil man väljer. De kan man ha upp till tre av samtidigt, som man väljer från ett "deck av kort" eller rooster eller vad man skall kalla det.

Kan väl inte säga så mycket mer utifrån den korta speltiden, men spana gärna in fler videos och den officiella hemsidan för mer info om det låter intressant.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Taur såg intressant ut, hoppas det kommer ett demo. Vill gärna testa det innan.

Releasehästryttare

@conthox: Låter spännande, jag gillar grafiken, även om de valt en stil som inte kommer åldras väl

@jehuty: Du kan köpa spelet och returnera det så länge du inte spelar över 2 timmar, det ser galet hektiskt ut.

Releasehästryttare

@conthox: Har du spelat nått mer av spelet?

Medlem

@Devan: Jag har tyvärr inte spelat så mycket mer då jag insåg att jag inte har den tid som krävs. Men om det ser intressant ut så rekommenderar jag att betala den där hundringen för att kunna spela en månad och testa på det. Om du gillar det så är det säkert värt att betala engångskostnaden för att köpa obegränsad access istället för att lägga till ytterligare månadsbetalning.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Releasehästryttare

@conthox: Jag har ju inte heller direkt massa tid över att lägga på enstaka spel heller, hade dock viljat testa det om det va gratis, nu räcker ju inte de två timmar man får testa ett spel på steam innan man måste refunda det för att ens komma ut ur start banan på ett mmo.

Tycker de skulle haft upp till 10 timmars test tid på mmo spel

Medlem

@Devan: Om man köper en månad via spelets hemsida och därmed inte via Steam så kan man få refund via dem:

"We will refund any non-consumable item if you send a refund request within 3 days of purchase. " [link]

Så om man köper spelet, ser till att det är nedladdat och man kan logga in osv så kan man sedan göra en refund och "fulspela" under tiden det tar innan refund processats klart, vilket tar ett par dagar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Urtuk: The Desolation
Släppt i Early Access på Steam.

Webbsida: http://www.urtuk.com/

  • Tactical turn-based RPG in open-world

  • Combat focused: hex-based, large battlefields with interactive environment

  • Dark, gritty low-fantasy world

  • Procedurally generated campaign map

  • Rougelite [SIC]: survival & perma-death

  • Hand-drawn graphics, from the world-map to battlefield, along with all characters

  • For PC, Mac and Linux

Steam
https://store.steampowered.com/app/1181830/Urtuk_The_Desolati...

1
Skriv svar