Disco Elysium får hardcore-läge

Robot
Disco Elysium får hardcore-läge
Moderator | Testpilot

Låter riktigt kul och kommer tvinga en att spela annorlunda. Ska testas!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Releasehästryttare

Stäng in @Joakim Bennet: i streaming rummet så blir han utsläppt när han klarat det på hardcore!

Medlem

Widescreen skärmar, är det 16:9? 21:9? 32:9? Samtliga?

Redaktör
Skrivet av Tamazin:

Widescreen skärmar, är det 16:9? 21:9? 32:9? Samtliga?

Det framgår inte, står bara "Disco Elysium has been updated to include an extreme Hardcore Mode and is now available to play on Steam with widescreen support". Man får hoppas att det är tafflig formulering, så det inte exkluderar Gog-köpta spel.

Edit: "ultrawide", säger utvecklarna. https://zaumstudio.com/2020/01/23/hardcore-mode-and-ultrawide...


signatur
Medlem

Såg att det var rea på steam också, passar på att skaffa. Nu när cyberpunk blir uppskjutet också behöver man lite mer RPG.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det framgår inte, står bara "Disco Elysium has been updated to include an extreme Hardcore Mode and is now available to play on Steam with widescreen support". Man får hoppas att det är tafflig formulering, så det inte exkluderar Gog-köpta spel.

Edit: "ultrawide", säger utvecklarna. https://zaumstudio.com/2020/01/23/hardcore-mode-and-ultrawide...

Oh, tur att jag inte köpte det tidigare. Blir alltid så besviken när jag ska starta upp ett spel och så har det inte UW-support. Nu blev man sugen igen. Och plånboken fylldes på idag också

Medlem

Finns det nå snack om en eventuell Switch-version? Kan tänka mig att ett så pass texttungt/storydrivet spel passar bra på rygg i soffan eller sängen.

Medlem

känns som ett spel där wall of text crits you for 1 billion!?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av WarpGuN:

känns som ett spel där wall of text crits you for 1 billion!?

Ogillar du att läsa så är det inte ett spel för dig, nej.

Medlem

Coolt kommer det till Switchen så köper jag direkt. Klarar tyvärr inte av att spela på datorn. Blir så arg då.

1
Skriv svar