Divinity: original sin 2 - Hur många timmar har du spelat?

Geeks Gaming
Divinity: original sin 2 - Hur många timmar har du spelat?

Efter att jag grävt ner mig i det digitala spelberoende som är divinity 2 har jag upptäckt att jag uppenbarligen(?) spelar i en helt annan takt en många på interwebben.

Jag har i skrivande stund 84h och är fortfarande i Akt 2. Nu sägs det att just den akten är matigast men det var ett tag sedan (witcher 3) det tog mig så många timmar att spela genom ett spel. *vinkar till sidequest-syndromen*

Häromdagen tittade jag dessutom in på steams workshop och såg mitt liv försvinna bort i northern realms tack vare alla questmods 😱

Nu när jag accepterat att mitt liv numera tillhör divinity 2 vill jag kolla hur många timmar ni har lagt på spelet

Moderator | Testpilot

Tyvärr vet jag inte exakta siffran då jag spela på konsol hos vänner, men den är hög. Har haft otroligt kul att spela igenom själv, med andra RPG nörd till vänner, andra människor som spelar ett av sina första RPG och listan bara går. Fantastiskt spel.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

phi
Medlem

+100 timmar hittills och är väl i Act 3 eller något sånt. Var ett tag sedan jag spelade det och jag spelar det endast med brorsan när vi båda har tid och möjlighet.

Vi har ingen brådska att klara av spelet.

Medlem

269 timmar har jag på Steam.

Medlem

126h klockade jag in på (en genomspelning) .
Ettan blev jag väldigt positivt överraskad av och uppföljaren var då ännu bättre!


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

78h tror jag Steam klockar in på, men slutet tror jag det är en bit kvar till.

Geeks Gaming
Skrivet av Ronzem:

269 timmar har jag på Steam.

Jaha....
Jag antar att familjen klarar sig utan mig på kvällarna de närmsta månaderna 😱

Backloggens befriare

400+ över PC/konsol. Fortfarande inte klarat spelet. Är på sista akten i en co-op genomnspelnong som tar tid.. Och solo så tabbade jag mig och dog i slutet på akt 2 i min honour mode genomnspelning.. Nästa solo pböi på normal så jag får se slutet någon gång..


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

200 timmar
hade en lång uppehåll efter att jag klarade spelet, sedan kom jag tillbaka för att spela det med Lone Wolf talent

Medlem

137 timmar, men har inte spelat igenom det ännu.

första omgången spelade jag fram till nån slags tropisk ö man kommer till i chapter 3 tror jag, sen lät jag det ligga och glömde bort story och allt, så började om från början här om månaden.

ska väl försöka klara det iaf.

Skribent

Inte ens tio minuter.

edit: 50 % rea på Steam nu.

Medlem

565 timmar har det visst blivit. Har inte kollat förut. Men mycke är nog att man inte loggat ur.

Medlem

110-120 timmar tror jag, spelat igenom en gång.

Fantastiskt spel. Sugen på en runda till.

Medlem

90h, en genomspelning

Medlem

Inte en enda. Vet inte ens vad det är haha. Ska man skämmas?

Medlem
Medlem

0


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

0.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

331 timmar, var en lifesaver när jag var sjukskriven efter att opererat bort en tumör. Spelade varje större delen av dagen i 3 veckor

Medlem

Jag har ganska nyligen påbörjat spelet med en vän i co-op, och vi ligger väl på runt 26-30 än så länge. Mycket kvar

Releasehästryttare

Den som lyfte fram posten till framsidan pratar om fel spel ..

Här är spelet vi snackar om: https://store.steampowered.com/app/219780/Divinity_II_Develop...

INTE detta: https://store.steampowered.com/app/435150/Divinity_Original_S...

...

Inaktiv

100+ nånting. Klarade spelet i split screen co-op. Hoppas Baldur's Gate 3 också får liknande co-op.

Är du säker? Trodde inte att Divinity 2 (ej DoS2) hade en workshop sida på steam? Kan inte kolla just nu heller men kanske har fel?

Medlem

Runt 170h, spelat igenom det två gånger med sambon

Releasehästryttare
Skrivet av RegularOriginal:

Är du säker? Trodde inte att Divinity 2 (ej DoS2) hade en workshop sida på steam? Kan inte kolla just nu heller men kanske har fel?

Japp! Du har spelet DIvinity 2 och det nya kallar alla Original sin 2.

Medlem

Fan vad snurrigt, haha.
Det är ju samma utvecklare till båda så de utspelar sig väl i samma universum?

Jag har inte spelat någon av dem. Verkar intressant dock... Original Sin 2 alltså... Inte Divinity 2 so much...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Testpilot

Original Sin 2 senaste spelet = då har jag spelat 223 timmar.

Många timmar och jag har inte ens spelat klart den sista biten. Då min kompis har sparfilen.
Jag spelade tillsammans med en av mina bästa polare. Det gick bra ibland och dåligt andra gånger då han drack för mycket (Alkoholist & pillermissbruk)

Till slut slutade vi spela då det inte gick mer då han kunde blacka ur och inte ens minnas timmar av spelande vi gjorde. Han kunde också spela ensam ibland och tro vi spelade tillsammans.
Förra hösten gick han bort pga överdos så jag har starka känslor då jag sätter igång spelet.

Nån gång skall jag spela de där sista timmarna och varva spelet i hans minne.

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag gillar striderna en hel del, men har tyvärr svårt för det mesta i övrigt. Striderna höll ändå intresset vid liv i runt 20 timmar, sedan gav jag upp.

Geeks Gaming
Skrivet av Devan:

Japp! Du har spelet DIvinity 2 och det nya kallar alla Original sin 2.

Tjo! Det kände jag inte till
Rättade till rubriken nu, blev dock ett köp på divinity 2 med med 90% rabatt

Medlem

99 timmar står speltiden på, beror mycket på att coop-partnern hade en förmåga med att läsa all text, vääääldigt långsamt och noggrannt...
Men jag måste erkänna att den andra halvan spelet blev väldigt långtråkig bortsett från ett fåtal höjdpunkter. Striderna blev så himla enkla och trivialt p.g.a. all OP loot man fick iom att man spelade på hög svårighetsgrad. Det kändes också som att innehållet blev gradvis mindre välputsat och mer själlöst ju längre in man kom.

Förstår inte trenden med att ge ut MER och BÄTTRE loot i högre svårighetsgrader som många spel håller på med...
"Oj, du har valt att öka svårighetsgraden, det är nog bäst att du får bättre utrustning och/eller mer XP så att spelet till slut blir lättare än vanligt"...

12
Skriv svar