FZ korar Årets spel 2019!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag tror de flesta kan vara överens om att Capcom inte massproducerar DMC—spel i samma takt som Acti. Ju mer tid tid det är mellan spelen desto mer upplever i alla fall jag att nya delar tillför något nytt.

Nej det gör dom ju inte i samma grad som Activision gör. Men det betyder ju inte att uppföljarna gör mycket mera nytt än föregångarna. Massproducerade uppföljare kan ju göra lika mycket nytt som uppföljare med några fler år mellan sig. Och DMC5 gör ju verkligen inget revolutionerande, utan samma sak igen, på ett sätt en regression då det inte försöker på lika mycket nytt som föregående DMC gjorde.

Medlem

Astral Chain är min favorit på listan

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gundemannen:

Nej det gör dom ju inte i samma grad som Activision gör. Men det betyder ju inte att uppföljarna gör mycket mera nytt än föregångarna. Massproducerade uppföljare kan ju göra lika mycket nytt som uppföljare med några fler år mellan sig. Och DMC5 gör ju verkligen inget revolutionerande, utan samma sak igen, på ett sätt en regression då det inte försöker på lika mycket nytt som föregående DMC gjorde.

Jag tror vi håller med varandra. Dörren är inte stängd för ett COD eller Fifa på topp 20 men de har så mycket längre väg dit.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mikaelh:

Angående Disco Elysium. Jag älskade den första timmen, men det gick inte att fortsätta spela på grund av de stora svarta boxarna på skärmen. Spelet stödjer nämligen inte ultra widescreen, vilket är den snabbast växande upplösningen på gaming-marknaden. Det är 2019, så förstår inte hur de tänkte där. Blev tvungen att göra en Steam refund på det.

Oftast när spelutvecklare inte stödjer ultra wide så brukar det finnas moddar som löser problemet, men har inte hittat någon för Disco Elysium. Så om någon känner till en lösning på problemet så är jag tacksam för hjälp.

Det intressanta är att deras lanseringstrailer är i 21:9 och ändå stödjer inte spelet upplösningen. Wtf? xD


signatur
123
Skriv svar