Vilket Playstation-exklusivt spel skulle du helst vilja se på pc?

Redaktör
Ponny
Vilket Playstation-exklusivt spel skulle du helst vilja se på pc?

I kölvattnet av pc-rykten om Playstation 4-spelen Horizon Zero Dawn och The Last of Us Part II är det ju fasligt lätt att låta tankarna vandra och drömma om PS4-exklusiviteter till pc. Kort sagt...

Om du fick välja: vilket Playstation-spel skulle du vilja se på pc?

Ser vi bara på senare års releaselistor hittar vi titlar som Marvel's Spider-Man, Uncharted 4, Days Gone, Astro Bot, God of War, Shadow of the Colossus och (som sagt) Horizon Zero Dawn. Blickar vi framåt väntar senare i år både Ghost of Tsushima och (som sagt) The Last of Us II. Sedan kan man ju förstås vända blicken bakåt mot tidigare Playstation-generationer, men rimligen är det rådande generation som gäller.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Bloodborne


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Även om det är frestande att nominera TLOU2 eller Uncharted 4, så känner jag att Tokyo Jungle förtjänar en andra chans på PC.


signatur

Gamla kära datorer som skräpar runt i huset: Gateway 2000 P5-90, Dell Optiplex GXPro, Compaq Deskpro 386, Compaq Deskpro EP 6400, Dell Dimension XPS B1000r, Fujitsu Siemens Scaleo 600 (Athlon XP 3000+) etc.

Quake-konnässsör
Medlem

Uncharted serien

Ambassadör
Xbox

Allihop!


signatur

Jump in.

Medlem

God of war känns som den serien skulle kunna leva ut mer på PC


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Killzone 4 eller som det igentligen heter Killzone Shadow fall. Skulle vilja se alla 4 killzone spelen tycker om dom mer än CoD eller BF.

Uncharted 1-4

skulle vilja säga bloodborn men tanke på det är det sämsta soul like spelet så Deamons souls i stället vilket är ps3 men skulle va kul ha det på PC.

God of War

Yakuza 6. men tanke på dom redan släpt 0,1,2 så hoppas jag 3-6 är på G.

Och The Last of Us Remastered. Jag menar om dom nu planerar på släppa 2an på PC så kanske det vore smart släppa 1an med för dom som ej har en ps4. Men spel utväklare har alldrig varigt smarta så.

Persona 5 men skulle vilja se alla 5 spelen på PC.

och sist men inte minst Marvel's Spider-Man

Medlem

Om jag måste välja ett så är det Bloodborne till 100%.
Hade gärna återupplevt det i 60+ FPS.

Medlem

God of War (2018), definitivt. Helt sjukt bra spel som jag väldigt gärna skulle vilja uppleva igen fast i 1440p144 istället för 1080p30 (med framedrops).

Första gången jag körde Sekiro var på en bas Xbox One. Sedan köpte jag det på PC nån månad senare och jäääävlar vilken skillnad det är.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Testpilot

Måste man välja ett så är det : Horizon Zero Dawn

Men ser gärna The Last of us på PC som delad 1a plats

Medlem

Bloodborne oxh God of War (2018) är bland de bästa spel som existerar så det vore trevligt om fler kunde uppleva dessa.

Edit: Blev påmind om spel som Horizon och Last of Us ovan... det finns rejält med bra titlar.

Medlem
Medlem

Spontant skulle jag nog säga Days gone


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

The Last of Us part II

Eller Quantic Dream spel, men de har ju redan kommit till Epic store. Yes!

Medlem

Shadow of the colossus
The last guardian
Bloodborne

NuZ
Testpilot

Uncharted spelen. Så mycket lättare att fixa&dona för speedruns på PC. Just de spelen är super roliga att göra runs i


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Bloodborne och God of War kanske, typiska spel man helst vill lira >100fps med stabil frametime och mindre inputlag.

Medlem

Bloodborne utan tvekan. Känns som om det är ett av dom spel som borde kommit till PC men inte gjorde det. Ett av dom spel Fromsoftware jag verkligen saknar till just PC. Annars tänker jag God of War skulle vara riktig roligt om man får drömma lite.

Medlem

Bloodborne finns inga alternativ!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Horizon Zero Dawn
eller
Wipeout Omega Collection

Medlem

Ghost of Tsushima.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Bloodborne med 60fps och Japanskt tal med engelska undertexter.

Medlem

Jag skulle absolut vilja spela mitt favorit spel till Ps4 på PC, Wander heter spelet.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Horizon Zero Dawn eller Uncharted.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

...
Och The Last of Us Remastered. Jag menar om dom nu planerar på släppa 2an på PC så kanske det vore smart släppa 1an med för dom som ej har en ps4. Men spel utväklare har alldrig varigt smarta så.
...

Det är i grund och botten en publisher som bestämmer vilka plattformar ett spel kommer till.

Medlem

bloodborne / god of war / men speciellt det nya Final fantasy VII remake ,, varför göra sådant fint spel å sen inte släppa det till bästa maskinen för spel

Medlem
Skrivet av bond12:

Bloodborne med 60fps och Japanskt tal med engelska undertexter.

Så mycket ha på den!


signatur

P.L.U.R

SoL
Medlem
Skrivet av bond12:

Bloodborne med 60fps och Japanskt tal med engelska undertexter.

I ett viktorianska England? Hehe okej

F.ö Sony sitter på en guldgruva exklusiva spel, kul för er om dom kommer till PC. Många av dom önskar jag att jag kunde spela för första gången igen.

12
Skriv svar