Xbox Game Streaming = Episkt!

Medlem
Skrivet av rudeboystig:

Tack! Kan lätt se användningen hemmavid också, men one can dream to game while pooping on company dime liksom.

Tack för era svar. Ang dina funderingar, har inte denna tjänst funnits tidigare egentligen? Vill minnas att jag testade att spela Xboxspel på bärbara datorn streamat ifrån xboxen för kanske 2 år sen.

Xboxen måste fortfarande vara påslagen alltså, och boxen står för alla grafiska beräknar. Är lite trött och seg i huvudet nu, men skillnaden är alltså att man kan spela på telefonen också?

Innebär det att en kan spela på telefonen och den andra som vanligt på TVn?

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ett Xbox one + en Androidtelefon + en Xbox-kontroll med bluetooth

riktigt surt


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

NuZ
Testpilot
Skrivet av rudeboystig:

Tack! Kan lätt se användningen hemmavid också, men one can dream to game while pooping on company dime liksom.

Med xcloud can du streama var du vill. De ska även implementera från konsolen över 4g också om de inte redan gjort det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Med xcloud can du streama var du vill. De ska även implementera från konsolen över 4g också om de inte redan gjort det

XCloud kommer att ingå i Game Pass Ultimate fas just nu är det bara tillgängligt i USA, England och syd Korea.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Phyrino:

XCloud kommer att ingå i Game Pass Ultimate fas just nu är det bara tillgängligt i USA, England och syd Korea.

Jupp jag vet men tack som kompletterar inlägget


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Får det inte att funka.

Laddade hem Xbox insider hub till One x igår, gick med där och gjorde ett par undersökningar.

Idag laddade jag hem Xbox streaming preview till dotterns surfplatta som har android 9 om jag inte minns fel. Loggar in där på mitt microsoftkonto som är samma som på xboxen. Nr jag startar streamappen på surfplattan så står det bara "Join xbox insider program to play" Eller nåt sånt.

Går inte att klicka på nåt annat heller än logga ut typ. Har startat om Xboxet och surfplattan, aktiverat streaming i xboxet. Vad är det för fel?

Edit: Verkar som att Konsolen inte syns i insider hub appen, fastän allt är på samma nätverk.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hm nä, det räcker med att vara medlem i Insider-programmet. Det rullades ut globalt till Omega-ring förra veckan. Tidigare var det mycket riktigt bara i USA och UK.

Stämmer. Testade precis och det funkar klockrent även över wifi så glöm den gamla workarounden som jag skrev gällande onecast.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Stämmer. Testade precis och det funkar klockrent även över wifi så glöm den gamla workarounden som jag skrev gällande onecast.

Har du något tips till mig? Xboxet och tvn är anslutet med kabel till routern, alla andra enheter via wifi 5g. Men får inte xboxet att dyka upp i varken dator/surfplatta/mobil. Har gått igenom xboxet. Nas är öppet och allt vad det nu kan vara.

Medlem

Med detta, hemma streama från boxen samt datorn via nvidia blir det ett ganska massivt bibliotek, och med xcloud on the go i antåg kan nog stadia känna sig rätt överkörda.
10/10

Medlem
Skrivet av saigon:

Har du något tips till mig? Xboxet och tvn är anslutet med kabel till routern, alla andra enheter via wifi 5g. Men får inte xboxet att dyka upp i varken dator/surfplatta/mobil. Har gått igenom xboxet. Nas är öppet och allt vad det nu kan vara.

Det enda jag kan tänka mig är att kolla mailen så du inte har nåt bekräftelse mail el nåt att konfirmera?
Samt kolla igenom insider appen på boxen.
I settings finns det en settings som är typ "allow console streaming", kan va den som är avstängd?
Jag hämtade min streaming preview app från Google sökning (apk), inte via play store, kan kanske påverka.
Och xboxen måste vara uppdaterad till senaste version.

Får du inte till det så ladda ner onecast så länge, med kabel och 5g funkar det lika bra som Microsofts. Och gratis i 2 veckor tills du fått ordning på't

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av saigon:

Får det inte att funka.

Laddade hem Xbox insider hub till One x igår, gick med där och gjorde ett par undersökningar.

Idag laddade jag hem Xbox streaming preview till dotterns surfplatta som har android 9 om jag inte minns fel. Loggar in där på mitt microsoftkonto som är samma som på xboxen. Nr jag startar streamappen på surfplattan så står det bara "Join xbox insider program to play" Eller nåt sånt.

Går inte att klicka på nåt annat heller än logga ut typ. Har startat om Xboxet och surfplattan, aktiverat streaming i xboxet. Vad är det för fel?

Edit: Verkar som att Konsolen inte syns i insider hub appen, fastän allt är på samma nätverk.

Har du gått in i Insider Hub-appen på din Xbox och valt att gå med i Omega Ring? Även när jag hade gjort det hittade inte min platta Xboxen, jag fick starta om konsolen ett par gånger för att systemändringarna skulle slå igenom.

Sen funkade det inget vidare på en Huawei Mediapad, tror dock att det är min routers fel. Ska testa att sätta Xboxen på trådar nätverk.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har du gått in i Insider Hub-appen på din Xbox och valt att gå med i Omega Ring? Även när jag hade gjort det hittade inte min platta Xboxen, jag fick starta om konsolen ett par gånger för att systemändringarna skulle slå igenom.

Sen funkade det inget vidare på en Huawei Mediapad, tror dock att det är min routers fel. Ska testa att sätta Xboxen på trådar nätverk.

Jag tror inte man behöver gå med i omega ring, jag reggade mig bara som insider, inget annat. Sen sköter Android appen setupen
Jag tror att boxen behöver uppdateras bara.
(och kontrollen)

Jag har kört på en Lenovo p10 och en Samsung a50, inga kraftpaket med andra ord, och det funkar klockrent utan input lag på båda. Wifi som trådat.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Det enda jag kan tänka mig är att kolla mailen så du inte har nåt bekräftelse mail el nåt att konfirmera?
Samt kolla igenom insider appen på boxen.
I settings finns det en settings som är typ "allow console streaming", kan va den som är avstängd?
Jag hämtade min streaming preview app från Google sökning (apk), inte via play store, kan kanske påverka.
Och xboxen måste vara uppdaterad till senaste version.

Får du inte till det så ladda ner onecast så länge, med kabel och 5g funkar det lika bra som Microsofts. Och gratis i 2 veckor tills du fått ordning på't

Tack för svar. Inget mail vad jag har dett. Har kikat och kollat igenom Insiderappen helt tycker jag. Har dubbelkollat streaming-inställningen i xboxet. Har också bytt namn på på xboxet, långskott men läste om en bugg kopplat till det.

Ska kolla uppdateringen på xboxet nu. Drog hem appen via Play-store. Kan ju testa att gå andra vägen. Men har samma problem på datorn med insider hub, att Konsolen inte dyker upp under enheter.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Har du gått in i Insider Hub-appen på din Xbox och valt att gå med i Omega Ring? Även när jag hade gjort det hittade inte min platta Xboxen, jag fick starta om konsolen ett par gånger för att systemändringarna skulle slå igenom.

Sen funkade det inget vidare på en Huawei Mediapad, tror dock att det är min routers fel. Ska testa att sätta Xboxen på trådar nätverk.

Tack för svar.

Hmm, minns inte att jag har sett Omega ring någonstans, ändå tycker jag att jag har lusläst allt i appen, men ska dubbelkolla det!

Barnen har en varsin Samsung Tab A om jag inte minns fel, inga värstingar men tror att det bör fungera. Annars testar jag på grabbens P30, tror den ska ha Android 10?

Ska köra en omstart på alla enheter, startade om routern nyss också. Återkommer till er sedan

Edit: "Omega ring" var problemet, hade inte gått med där, men det hette tydligen Xbox update preview. Missade det helt. tack!

Nu står följande: "Konsolstreaming finns inte i din testgrupp eller region ännu. Ha tålamod"

Skägg.
10 Chambers

@saigon: fick också det felet när jag väl gått med i Omega Ring. Efter att ha startat om ett år gånger (testade även att gå in och ur Omega Ring) så sparkade det igång.


signatur
Medlem

Fick igång det nu. Testade på Tab A samt P30. Rolig känsla att spela med xbox-dosan till en liten skärm faktiskt, lite gulligt nästan på P30 haha...

Först ut var Fifa 20, funkar helt ok, dock lite sirapskänsla ibland, och lite grafikglitchar här och där. Kanske inget man spelar viktiga matcher på, men "splitscreen" så är det nog helt ok.

Gangbeast, lite bättre flyt där och fritt ifrån grafiska glitchar, men lite eftersläp på inputen ifrån dosan ibland.

Passar nog bättre till vissa sorters spel helt enkelt. Annars coolt att det var full funktionalitet med menyer och inställningar och allt. Sen svårt att kliva ifrån 4k oled, lätt att jämföra, men man ska ju se det som ett kompliment såklart. Och segheten man känner kan ju bero på nätverket. Routern är en Archer C9, kanske inte den bästa?

Rolig grej iaf som ska testas mer och hitta mer passande spel.

12
Skriv svar