The Witcher största Netflix-debuten någonsin (med ny mätmetod)

Robot
The Witcher största Netflix-debuten någonsin (med ny mätmetod)
Medlem

Väl förtjänt

FM-guru
F.d. Sisyr

Trodde det skulle vara Stranger Things, men det var väl kanske inte förrän säs 2 som den tog fart på allvar i media.

Medlem

Absolut underhållande. Bitvis välgjort. Men riktigt dåligt på sina håll också. Hoppas framgångarna leder till än mer resurser till säsong två.

3/5 - Vill absolut ha mer!

Medlem

lol, ”2 minuter”...
Nu gillar jag serien men den där nya mätmetoden är ju helt vädelös och bevisar ju ingenting.
Bra sätt att ljuga om intresset dock.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Gnällkuk
Skrivet av Soulless:

lol, ”2 minuter”...
Nu gillar jag serien men den där nya mätmetoden är ju helt vädelös och bevisar ju ingenting.
Bra sätt att ljuga om intresset dock.

Håller med, jävligt konstigt... Hade ju varit intressant då om de presenterade siffrorna med den gamla mätmetoden för transparens och jämförde mot sina andra stortitlar.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Håller med, jävligt konstigt... Hade ju varit intressant då om de presenterade siffrorna med den gamla mätmetoden för transparens och jämförde mot sina andra stortitlar.

Transparens har väl aldrig varit aktuellt när man ska slå på den stora skryt-trumman. 😝

Medlem

hoppas på en säsong 2 snarast men med mkt mer monster


signatur

//monster

Medlem

Jag har sett 6 avsnitt hittills. Serien är bra, men inte så mycket mer (3/5).
Jag har läst de två första böckerna med småäventyr, så det är kul att se tv-seriens tolkning av dem.

Medlem

Deras nya mätmetod är katastrof. Går ju inte ens att lita på deras data längre om en "tittning" är kortare än en trailer.

Medlem

Jahapp där inkluderas alltså jag som sett ca 5 minuter av första avsnittet. Känns lite missvisande helt klart.

Medlem

Jag ger den 3/5
Ganska bra serie med en knasig vimlande start men serien kom tillbaka på foten igen och vart ganska bra. Skulle ha varit en 4/5 om det inte vore för början av serien.

Medlem

Del 1 = Bajsmacka. Hoppas verkligen att det blir bättre.

Medlem

Blev fast på avsnitt 2.. orkar nog inte fortsätta se. Den är ju så otroligt seg.

Medlem
Skrivet av Soulless:

lol, ”2 minuter”...
Nu gillar jag serien men den där nya mätmetoden är ju helt vädelös och bevisar ju ingenting.
Bra sätt att ljuga om intresset dock.

Ja det borde ju t.o.m ge minuspoäng när folk ser så lite, det är ju inget positivt precis. Iofs kan det ju vara intressant om man använder statistiken för att se negativt/positivt. Har inte sett serien men utgår med att det startar med ett intro, ger man upp så tidigt ger man serien inte ens en chans. Nej, otroligt underligt det där...

Medlem
Skrivet av Soulless:

lol, ”2 minuter”...
Nu gillar jag serien men den där nya mätmetoden är ju helt vädelös och bevisar ju ingenting.
Bra sätt att ljuga om intresset dock.

Fast nej? Det är ju 76 miljoner konton som kollat på serien. Sen om dom kollat 70% eller 2 minuter spelar väl inte så stor roll. Intresset finns ju där. Tror dom flesta av dessa 76 miljoner har kollat mer en 2 minuter En visning på ett youtube klipp är ju endast "ett klick", ska inte visningarna räknas där då eller vad?

Medlem

Kanske om man mätte 2 minuter en viss bit in i ett avsnitt, typ hur många konton tittade på minut 38-40. Nu blir det ju så att man mäter även dem som slår på första avsnittet och sen stänger av det för att de tycker att det bara är skit. Skumt system, om man inte är ute efter att boosta siffrorna dvs.

Medlem
Skrivet av dafuq:

Fast nej? Det är ju 76 miljoner konton som kollat på serien. Sen om dom kollat 70% eller 2 minuter spelar väl inte så stor roll. Intresset finns ju där. Tror dom flesta av dessa 76 miljoner har kollat mer en 2 minuter En visning på ett youtube klipp är ju endast "ett klick", ska inte visningarna räknas där då eller vad?

Jag tror också att de flesta som kollat har sett mer än 2 minuter av ett avsnitt, men definitivt inte alla. Nu var kanske inte det gamla "70% av ett avsnitt" helt ärligt heller men betydligt mer ärligt för att påvisa intresset än "2 minuter". Det är ju självklart att intresset "blir större" om kravet för vad som räknas som intresse sänks.

För att svara på din fråga, ja jag tycker ett ärligt sätt för youtube vore att endast räkna en visning om merparten av klippet faktiskt visats, inte endast "ett klick". Ungefär som Netflix tidigare "70%".

Jag ifrågasätter inte intresset för serien, men jag hakar upp mig på varför Netflix ändrat vad som räknas som en visning, speciellt när det äldre sättet var betydligt mycket bättre...mer ärligt och rättvisande.
Enda anledningen såklart för att få bättre siffror, här på bekostnad av siffrornas ärlighet.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Frilansare

Någon som vet vilken mätmetod konkurrenterna har?
Älskar för övrigt att så många här är med mig i 3/5-träsket. Buttra gubbar o gummor, unite!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Älskar för övrigt att så många här är med mig i 3/5-träsket. Buttra gubbar o gummor, unite!

Icke!

Vilka fantasy-serier på Netflix dräper The Witcher?
Rätt alternativ är 5 av 5.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Lite som när SJ för några årsedan började räkna bort förseningar under 5 minuter. Schillevippen, så minskade förseningarna. xD

Medlem

Dock måste dom göra något åt intromusiken. Har man sett en serie och inte kommer ihåg, inte ens det minsta, hur introlåten går. Då är det "meh".

Medlem
Skrivet av employed:

Lite som när SJ för några årsedan började räkna bort förseningar under 5 minuter. Schillevippen, så minskade förseningarna. xD

Eller hemlöshetssiffrorna. Bara sopa undan allt under mattan så ser det ju ganska så bra ut rent statistiskt!

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Icke!

Vilka fantasy-serier på Netflix dräper The Witcher?
Rätt alternativ är 5 av 5.

Förväntade mig att serien skulle vara en 2/5 eller 3/5 innan jag tittade.
Gick snabbt till 4/5.
Nu efterhand så kan jag rätt bekvämt säga 5/5. Jag är supernöjd helt enkelt!

Medlem

Samma som med Game of Thrones för mig, började väldigt intressant o sedan gick det nedåt.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Någon som vet vilken mätmetod konkurrenterna har?
Älskar för övrigt att så många här är med mig i 3/5-träsket. Buttra gubbar o gummor, unite!

3/5 är ju ett betyg att vara nöjd över, inget buttert över det!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar