Resident Evil 8-utvecklingen rebootad, släpps inte på åratal – enligt rykte

Robot
Resident Evil 8-utvecklingen rebootad, släpps inte på åratal – enligt rykte
Medlem

Älskade sjuan

NuZ
Testpilot

7an var bra ä, väldigt bra men inget RE. Hoppas de gör en bra 8a bara så får de ta tid. 5 och 6 klarar jag mig utan


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

7an var bra ä, väldigt bra men inget RE.

Jag tyckte sjuan var mer RE än något spel sedan Code Veronica. Vad exakt var det som gjorde spelet till "inget RE"?

Medlem

Frågan är om RE2 och RE3 remaksen fick dom att börja om för att göra spel närmare originalen? Händer lite då och då att man börjar om men kan oftast återanvända en hel del av det man har skapat. Om dom har startat om och är år från en release måste det vara pga av att dom gör en helomvändning.

Medlem

Resident Evil 6 var riktigt skräp så om de "råkat" göra något liknande med 8an så kan de lika gärna börja om och försöka igen.

Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Resident Evil 6 var riktigt skräp så om de "råkat" göra något liknande med 8an så kan de lika gärna börja om och försöka igen.

Jag tror inte dem gör ett sådant hopp.
Innan dem gick över till RE6 så fanns det en liten vägg.
Man såg att från RE4 - RE6 så öka action sekvenserna ständigt för varje RE del.

Så 6:an kom inte från ingenstans. Så, det känns inte så logiskt med ett sådant hopp från RE7 till RE8

Medlem

fan va trist åratal låter som en evighet...

Medlem

Hade älskat ännu en remake på ettan i deras nuvarande grafikmotor, och få köra det i vr. Det vore mäktigt

Medlem

Undrar om de släpper Resident Evil Revelations 3 år 2021 då som nästa RE spel. Revelations 2 var riktigt skoj tycker jag så jag ser gärna en 3a i den speciella serien.

Skrivet av Nioreh:

Älskade sjuan

Skrivet av NuZ:

7an var bra ä, väldigt bra men inget RE. Hoppas de gör en bra 8a bara så får de ta tid. 5 och 6 klarar jag mig utan

Skrivet av jehuty:

Frågan är om RE2 och RE3 remaksen fick dom att börja om för att göra spel närmare originalen? Händer lite då och då att man börjar om men kan oftast återanvända en hel del av det man har skapat. Om dom har startat om och är år från en release måste det vara pga av att dom gör en helomvändning.

Älskade Resident Evil 7 och Resident Evil 2 Remake. Jag hade gärna sett 2 utvecklingsteam utveckla Resident Evil serien. Det ena i första person och RE7 anda och deta andra teamet gör 3e person i RE2 anda. Lite varierande spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Re 7 är nog nästan min favorit numera, hoppas verkligen 8an går i samma fotspår, så de inte gjort en helomvändning till det sämre.

NuZ
Testpilot
Skrivet av CARTMAN:

Undrar om de släpper Resident Evil Revelations 3 år 2021 då som nästa RE spel. Revelations 2 var riktigt skoj tycker jag så jag ser gärna en 3a i den speciella serien.

Älskade Resident Evil 7 och Resident Evil 2 Remake. Jag hade gärna sett 2 utvecklingsteam utveckla Resident Evil serien. Det ena i första person och RE7 anda och deta andra teamet gör 3ed person i RE2 anda. Lite varierande spel.

Ja 2an remake är helt fantastiskt. Ja det är en smart ide. Dock tycker jag RE inte är ett fps spel. Utan ska vara 3rd person.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

7an var bra ä, väldigt bra men inget RE. Hoppas de gör en bra 8a bara så får de ta tid. 5 och 6 klarar jag mig utan

Jag menar man var i en resident fylld av evil folk. Om man ska gå enligt titeln så var ju detta nog det mest Resident Evil någonsin. Sen var det inga zombies med men hela grejen med RE serien är väl mer att det är "biovapen" det handlar om och inte "zombies"?
Visst det var ett FPS men gillade det skarpt och bortsett från FPS så var gameplayen väldigt lik RE2 remaken.

Medlem
Skrivet av 1337Figaro:

Jag menar man var i en resident fylld av evil folk. Om man ska gå enligt titeln så var ju detta nog det mest Resident Evil någonsin. Sen var det inga zombies med men hela grejen med RE serien är väl mer att det är "biovapen" det handlar om och inte "zombies"?
Visst det var ett FPS men gillade det skarpt och bortsett från FPS så var gameplayen väldigt lik RE2 remaken.

Ska vara lite petig här, men man kan inte vara i en "resident". Tror du tänker på "residence" vilket kan betyda typ ett hus. "Redident" betyder ungefär "bosatt". Så "resident evil" betyder alltså nåt i stil med "bosatt ondska".

Medlem
Skrivet av Nioreh:

Ska vara lite petig här, men man kan inte vara i en "resident". Tror du tänker på "residence" vilket kan betyda typ ett hus. "Redident" betyder ungefär "bosatt". Så "resident evil" betyder alltså nåt i stil med "bosatt ondska".

Hah du har rätt blandade ihop resident med residence men min poäng håller fortfarande

Medlem

Hoppas att Resident Evil fortsätter i samma still som RE2 och RE3 remake.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Låter bra att dom rebootar re spelade sista re jag spelade var 5an och tyckte det bara var för mycket olika mutationer för att inte tala om den där förbannade wesker som dom har gjort alldeles för stark och alldeles sönder muterad så det är bra att dom går back to basic hoppas jag iaf

Avstängd
Skrivet av Vampir:

Låter bra att dom rebootar re spelade sista re jag spelade var 5an och tyckte det bara var för mycket olika mutationer för att inte tala om den där förbannade wesker som dom har gjort alldeles för stark och alldeles sönder muterad så det är bra att dom går back to basic hoppas jag iaf

Re5 tyckte jag var okej.
Men Re6 däremot var skit.

Skribent
Skrivet av Vampir:

Låter bra att dom rebootar re spelade sista re jag spelade var 5an och tyckte det bara var för mycket olika mutationer för att inte tala om den där förbannade wesker som dom har gjort alldeles för stark och alldeles sönder muterad så det är bra att dom går back to basic hoppas jag iaf

Håller med dig, men jag tycker den där mutationsskiten redan började balla ur i 3an. Gillade mer 1 och 2 för den där krypande skräcken som fanns med zombier, är inte fan av mutatanter och tentakelmonster som började ta över från och med 3an.

Sen är 4 och 5 bra spel, delvis 6an underhållande också, på sina sätt. Men storymässigt hade det ballat ur för länge sedan enligt min mening.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Vampir:

Låter bra att dom rebootar re spelade sista re jag spelade var 5an och tyckte det bara var för mycket olika mutationer för att inte tala om den där förbannade wesker som dom har gjort alldeles för stark och alldeles sönder muterad så det är bra att dom går back to basic hoppas jag iaf

Fast de rebootade ju i princip förra gången med sjuan, och gick tillbaka till mer klassisk survival horror.

Medlem

Påminner lite om RE4 som dom scrappade och gjorde om helt. Tror det gick sex år mellan att dom utannonserade att dom jobbade på en uppföljare till att dom faktiskt släppte det.

1
Skriv svar