Rykte – Två Silent Hill-spel under utveckling

Robot
Rykte – Två Silent Hill-spel under utveckling

Mer pyramidskallar och ångestframkallande kontroller?

#konami, #nyhetstips, #silent-hill


Releasehästryttare
Medlem

Så oerhört kul! Efter Death stranding och rebooten av Resident evil så är vi äntligen på väg åt rätt håll. Låt oss hoppas på ett nytt Dead space också!

Medlem

Hideo Kojima gör det ena Silent Hill spelet i VR? ;P

Förövrigt hoppas jag verkligen att dessa rykten stämmer. Åtminstone att vi får 1 nytt Silent Hill inom en snar framtid.

Vad jag inte hoppas på är att det är Bluepoint Games nya spel, då lär det bli konsolexklusivt. =(


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Försiktigt pessimistisk.
Silent Hill kändes lite shovel ware i slutet (innan PT)

Medlem
Skrivet av Devan:

Jo egentligen, fast Silent Hill som spelserie är för sexig för att bojkotta.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent

Konami har jag inte mycket över för just nu. Visst deras omsläpp av gamla klassiker som Castlevania och Contra har varit nice. Men med tanke på vad de gjorde med Metal Gear och "uppföljare" Survive så kommer detta nog inte sluta bra. Varför Konami satsar på spelbranschen är ju för att de såg möjlighet att göra snabba pengar igen. Göra omsläpp av klassiska Castlevania och Contra rimmar ju bra i den strategin för vi (se mig) nostalgirävar köper, även att släppa ett halvdant survival-spel med Metal Gear klistrat på framsidan. Kan inte tro att Silent Hill får någon bättre behandling.

Men Konami får gärna motbevisa mig, ingen hade blivit mer glad än jag.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jo egentligen, fast Silent Hill som spelserie är för sexig för att bojkotta.

Du ska spela det, inte ligga med det:)

Medlem
Skrivet av poppeye:

Du ska spela det, inte ligga med det:)

Can i do both..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Silent Hill behöver en rejäl reboot, efter tvåan gick allt nedför.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Finns ingen chans att det kommer leva upp till pt demot vi fick och därmed kommer det säkerligen bli en flopp i mångas ögon.

Förövrigt #fuckkonami


signatur

God is dead

Avstängd

En pachinko-maskin och en enarmad bandit.

Skribent
Skrivet av Vileoxe:

Silent Hill behöver en rejäl reboot, efter tvåan gick allt nedför.

Hörru! 3an var faktiskt också bra!


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar