Frågestund med Valve om Half-Life: Alyx – ikväll!

Robot
Frågestund med Valve om Half-Life: Alyx – ikväll!

Ställ dina frågor direkt till Valve, på Reddit.

#ama, #half-life-alyx, #reddit, #valve, #vr


Medlem

Can we talk about the elephant in the room?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Can we talk about the elephant in the room?

The 3l3phant?


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

The 3l3phant?

Åh, så snyggt! 10-poängare

Medlem

Undras hur många Half Life 3-frågor som kommer ignoreras.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Medlem

Jag är lite nyfiken på hur bra Alyx kommer fungera med andra headset än Index, lägger Valve ner mycket tid för att optimera den biten?

Jag hoppas även på att Alyx får en bra story och att det inte bara följer tidigare spels handling, jag menar alltså att spelet och handligen på något sätt breddar worldbuiling.

Vad hände med Alyx mor, mer info eller utveckling av G-Man, har Gordon några släktingar?, finns det fler varelser på andra planeter eller andra dimensioner?
Det är bara några exempel på vad dom skulle kunna använda sig av för att utveckla HL världen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag är lite nyfiken på hur bra Alyx kommer fungera med andra headset än Index, lägger Valve ner mycket tid för att optimera den biten?

Jag hoppas även på att Alyx får en bra story och att det inte bara följer tidigare spels handling, jag menar alltså att spelet och handligen på något sätt breddar worldbuiling.

Vad hände med Alyx mor, mer info eller utveckling av G-Man, har Gordon några släktingar?, finns det fler varelser på andra planeter eller andra dimensioner?
Det är bara några exempel på vad dom skulle kunna använda sig av för att utveckla HL världen.

Hur spelet kommer fungera på andra headset än index borde inte vara ett problem.
Av det man sett så tyder inget på nån "speciell funktion" som endast skulle kräva ett index, jag vet inte heller vad det skulle tänkas vara.
Boneworks som under utvecklingen endast visades upp med nuckles fungerar hur bra som helst med tex Oculus quest


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Hur spelet kommer fungera på andra headset än index borde inte vara ett problem.
Av det man sett så tyder inget på nån "speciell funktion" som endast skulle kräva ett index, jag vet inte heller vad det skulle tänkas vara.
Boneworks som under utvecklingen endast visades upp med nuckles fungerar hur bra som helst med tex Oculus quest

Ja, handkontrollerna skiljer sig en del T.Ex. men dom kanske inte fukuserar på att det ska vara en viktig särskiljande del av spelet.
Sen så säger mina fördomar att T.Ex. Quest har svårare att hantera vissa grafiska element, som mycket rörelser eller att läsa text under vissa förhållanden.

Det ska bli intressant att se recensioner och jag hoppas att någon spelar igenom hela spelet med billiga headset och jämför med T.Ex. index.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Ja, handkontrollerna skiljer sig en del T.Ex. men dom kanske inte fukuserar på att det ska vara en viktig särskiljande del av spelet.
Sen så säger mina fördomar att T.Ex. Quest har svårare att hantera vissa grafiska element, som mycket rörelser eller att läsa text under vissa förhållanden.

Det ska bli intressant att se recensioner och jag hoppas att någon spelar igenom hela spelet med billiga headset och jämför med T.Ex. index.

Jag har inte kört index utan endast vad som kan anses som low budget idag Lenovo Explorer som är ett Windows mixed reality och Oculus Quest.
Ingen av dom har jag nå problem att köra Boneworks. Det ser bättre ut till viss del på Oculus Quest och trackingen är bättre men det var fullt spelbart med Lenovo Explorer.

Kräver inte half life alyx att man ska kunna styra långfinger, ringfinger och lillfinger individuellt så är det inga problem med kontrollerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

1
Skriv svar