Gäss! Untitled Goose Lego kanske blir en grej, om tillräckligt många vill

Robot
Gäss! Untitled Goose Lego kanske blir en grej, om tillräckligt många vill

Gåsapågen fortsätter j*vlas, nu i klossform.

#house-house, #lego, #untitled-goose-game


Inaktiv

Trevligt litet spel men låt oss inte göra en höna av en fjäder här. Det lyckades bjuda på ett par trevliga speltimmar men jag har svårt att tro att detta har gjort något mer långvarigt intryck på någon.

Medlem

Känns ganska meningslöst. Varför ens göra lega på kända IPs... Kan inte lego bara vara lego som förr i tiden. Inga star wars, avangers mm... Det legot har ju noll replayability man bygger det en gång, sen är det klart. Min son har hur mycket lego som helst men leker aldrig med det. Däremot åker löslegot fram ibland.

Skribent
Skrivet av robbis:

Känns ganska meningslöst. Varför ens göra lega på kända IPs... Kan inte lego bara vara lego som förr i tiden. Inga star wars, avangers mm... Det legot har ju noll replayability man bygger det en gång, sen är det klart. Min son har hur mycket lego som helst men leker aldrig med det. Däremot åker löslegot fram ibland.

Det var dessa IP som räddade LEGO från konkurs. 2003 hade LEGO nästan en miljard dollar i skulder och var nära att gå i prutten. Tack licenssamarbeten är det nu företaget runt topp 10 brands i världen.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Ser jag mer ut som en fiskmås än gås?

Medlem
Skrivet av Lord Silver:

Ser jag mer ut som en fiskmås än gås?

Vi vet inte hur Du ser ut 😉

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Det var dessa IP som räddade LEGO från konkurs. 2003 hade LEGO nästan en miljard dollar i skulder och var nära att gå i prutten. Tack licenssamarbeten är det nu företaget runt topp 10 brands i världen.

Jo jag vet men det är ju synd då vanligt lego ger så mycket mera och är utvecklande på ett annat sätt.

Medlem

Jag tror stenhårt på att många nya svordomar har utvecklats av föräldrar som haft lego i huset.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Det var dessa IP som räddade LEGO från konkurs. 2003 hade LEGO nästan en miljard dollar i skulder och var nära att gå i prutten. Tack licenssamarbeten är det nu företaget runt topp 10 brands i världen.

Fast sedan har vi ju sånt som Lego Friends, Ninjago, Bionicle etc. Lego har alltså egna IPs också, kompletta med TV-serier, filmer och merch runtomkring.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Jag gillar hur som helst Doctor Who-Legot. Det lilla som finns.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av robbis:

Känns ganska meningslöst. Varför ens göra lega på kända IPs... Kan inte lego bara vara lego som förr i tiden. Inga star wars, avangers mm... Det legot har ju noll replayability man bygger det en gång, sen är det klart. Min son har hur mycket lego som helst men leker aldrig med det. Däremot åker löslegot fram ibland.

Hos mig har vi blandat allt lego, avengers batman riddare etc. Allt ligger i en stor bytta. Barnen bygger allt möjligt, raserar och bygger nytt. Känns vettigare tycker jag

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Hos mig har vi blandat allt lego, avengers batman riddare etc. Allt ligger i en stor bytta. Barnen bygger allt möjligt, raserar och bygger nytt. Känns vettigare tycker jag

Så kan man också göra, men det är så specifika delar vilket jag inte gillar med det nya legot, tex ninjago som bara har special delar typ. Dessa är ganska meningslösa i andra byggen oftast. Sen är min äldsta mer att han inte vill ha sönder dem efter dom är klara utan samlar damm på hyllan och leker sällan med det.

1
Skriv svar