Tunga Splinter Cell-namnet lämnade Ubisoft 2019, sägs återvända 2020

Robot
Tunga Splinter Cell-namnet lämnade Ubisoft 2019, sägs återvända 2020

Maxime Beland blir en del av den nya kreativa satsningen.

#splinter-cell, #ubisoft


Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Gärna! Rainbow Six: Vegas är en av mina mest spelade titlar på Xbox Live och mer Splinter Cell har jag önskat i flera år nu.


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Geeks Gaming

Som alla andra Tom Clancy spel så har dom inte varit bra på många år. (Ja seige är bra men räknar inte de som Tom Clancy)

Medlem

Hoppas stenhårt på ett nytt Splinter Cell spel, ett av spelen jag växte upp med. Chaos Theory är nog det bästa SC spelet i serien. Om ett nytt kommer så hoppas jag dom tar efter av de 3 första spelen. Plus ta tillbaka Michael Ironside, Don Jordan.

Medlem
Skrivet av f0rsakn:

Hoppas stenhårt på ett nytt Splinter Cell spel, ett av spelen jag växte upp med. Chaos Theory är nog det bästa SC spelet i serien. Om ett nytt kommer så hoppas jag dom tar efter av de 3 första spelen. Plus ta tillbaka Michael Ironside, Don Jordan.

Jo diggade den serien väldigt mycket. Minns att jag lirade demot till ettan och gillade det av någon anledning så jag köpte fullversionen efter det.

Nå efter det briljanta Chaos Theory kom Double Agent som var det buggigaste skitet jag någonsin spelat. Plus att allt var sämre också än i CT, men det var väl en annan Ubisoft studio som var i farten vill jag minnas. Sedan dess har det varit RIP med Splinter Cell..


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ge mig ett splinter cell or the bunny gets it!

Medlem
Skrivet av Gustav Höglund:

Gärna! Rainbow Six: Vegas är en av mina mest spelade titlar på Xbox Live och mer Splinter Cell har jag önskat i flera år nu.

RS: Vegas var så bra. Jag älskade att smyga runt på högsta svårighetsgraden i vetskapen om att en enda kula kunde döda en. Varje gång de utannonserar ett nytt RS-spel hoppas jag att det ska bli någonting i den stilen, men nu kör de bara multiplayer. Jag har inget emot det i sig, men det vore trevligt med en riktig tajt kampanj någon gång.

Sedan gillade jag båda de senaste Splinter Cell-spelen. Jag vet att några hardcorefans hade vissa problem med riktningen spelet gick i, men jag tokdiggade det. Det vore skitkul med ett nytt spel i serien.

Med det sagt så verkar anledningen till att de inte gjort ett nytt SC-spel (som jag förstått det) vara att de inte har någon som har en ny spännande vision för hur det kan se ut. Jag vet inte om lösningen på det problemet är att rekrytera tillbaka gammal personal, oavsett hur bra de är. Jag gissar att det kommer att vara någon nykomling (till serien, inte industrin) som så småningom kommer på någon kul riktning att ta spelet i.

Medlem

jaha... det lämnade ubisoft för hela ett år sen. wow. starkt å hålla ut så länge innan dom tar tillbaka. ska dom kanske prova och satsa på längre utvecklingstid denna gång?


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem
Skrivet av Chiral:

jaha... det lämnade ubisoft för hela ett år sen. wow. starkt å hålla ut så länge innan dom tar tillbaka. ska dom kanske prova och satsa på längre utvecklingstid denna gång?

Um, du förstod nog inte vad det stod i artikeln...

1
Skriv svar