AAA-Spel eller mest Indie eller båda?

Medlem
AAA-Spel eller mest Indie eller båda?

Vad spelar du mest och helst för spel.
Typiska AAA spel från stora utgivare eller kör du mest Indie eller kanske båda?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Själv spelar jag mest Indie spel än AAA.
Det är tack vare Switchen och dom flesta VR spelen räknas nog som "Indie"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

För min del mest indie och Aa spel pyte lite AAA spel.

Quake-konnässsör

Lite blandat, man ser att det är mycket indie spelen har fått mycket kärlek, kanske mer än AAA spelen. Indie spel för min del blir mest plattform, och oftast passar de spelen väldigt bra för soffan.

Men som läkaren säger, gäller att ha ett varierande intag av näring

Medlem

Trots att jag gärna säger att jag spelar indiespel så måste jag nog erkänna att det är en försvinnande liten del av totalen. Tycker det är mycket lättare att spela ett AA(A) spel i många timmar än att orka sätta sig in i flera små indiespel.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Med pc och Switch som enda plattformar för stunden blir 50/50 fördelningen ganska naturlig. Skulle säga att jag har fler bra indieupplevelser de senaste tio åren, men att de allra bästa upplevelserna (även om de är få) är AAA.

Releasehästryttare

Tyvärr så tror jag en omröstning som denna måste gå upp på framsidan för att bli mer rätt, då jag tror att vi som bryr oss om att posta i forum som detta bryr oss mer om indie spel än folk som bara kollar på framsidans nyhetsflöde!

Då jag är precis nyvaken så har jag svårt att komma på vilket aaa spel jag spelade sist, men röstade på mest indie och lite aaa.

Skall lira Legends of runeterra nu på fredag dock och det räknas som ett aaa

Medlem

Större delen indie, mindre delen AAA. Tycker oftast indieutvecklare har bättre idéer än de större företagen.

Skribent

Det blir en hälsosam blandning av de båda för mig. Noita är dock helt klart en favorit i skrivande stund.

Medlem

Inget alternativ för oss som spelar många spel mellan indie och högbudgetspel? Till exempel de flesta Paradox spel.

Medlem

Mest AAA, försvinnande liten del indie. Finns för mycket skräp för att orka sortera fram guldkornen i sistnämnda kategorin.

1
Skriv svar