Dying Light 2 skjuts fram, släpps inte i vår

Robot
Dying Light 2 skjuts fram, släpps inte i vår
Medlem

Men vad fan, först Cyberpunk och nu detta.

FM-guru
F.d. Sisyr

Haha, fick mig direkt att tänka på detta inlägg i "Cyberpunk försenas"-artikeln.

Skrivet av CARTMAN:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej...... Helvete. Detta var en otrolig besvikelse. Denna spel-vår har tunnats ut nå fruktansvärt för egen del. Spelbranschen i ett nötskal med förseningar. Visst, spelet kommer bli bättre, men herregud vilken besvikelse bomb som slog ner denna kväll. Försenas nu Dying Light 2 då blir det till att dränka sig själv...

Det är endast 3 spel denna vår som är intressant för egen del. Resident Evil 3, Dying Light 2 och The Last of Us 2. Iofs är Vampire: Bloodlines 2 intressant också.

Ibland är livet hårt!

Medlem

Finns det något spel som "kommer" 2020 som inte har blivit försenat?

Medlem

För all del, jag är glad att utvecklare insett att det är bättre att skjuta upp spel än att släppa det ofärdigt, men dem börjar tänja på gränserna till löjligt nu...

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Haha, fick mig direkt att tänka på detta inlägg i "Cyberpunk försenas"-artikeln.

Ibland är livet hårt!

NEEEEEEEEEEEEEEEEEJ....... Tack o god natt. Game Over nu. Mot badkaret...

Från att ha varit den tyngsat spelvåren någonsin sett från i höstas blev den nästan pinsam. Alla flydde mot höstmörkret.
Vampire: BloodLines 2 blev ju även det flyttat. RE3 och The Last of Us 2 lämnades kvar. Inga dåliga spel på långa väger men det tunnades ut nåt enormt. Hösten kommer bli helt insane med tungviktare och nya konsoler. Om nu inte de flyttas fram till kommande våren.. hehe. Å så fortsätter detta försenings hjul.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Jag ser ett mönster här. Jag tror att alla förseningar hänger ihop med de nya konsollerna som förmodligen är att vänta i slutet av året.
Utvecklarna behöver ser en möjlighet att göra mer pengar om de släpps i närtid med dessa, plus att de har en chans att visa upp sina spel på E3 med rtx och allt annat grafiskt krimskrams som dessa konsoller kommer bjuda på.
Tråkigt såklart men i slutändan tror jag även vi PC spelar vinner på det. Bättre polerade spel och just mer grafiskt krimskrams.

Frågan är vad man ska spela första halvan på året? Det känns som ett väldigt svalt spelhalvår.

Medlem
Skrivet av nian02:

Jag ser ett mönster här. Jag tror att alla förseningar hänger ihop med de nya konsollerna som förmodligen är att vänta i slutet av året.
Utvecklarna behöver ser en möjlighet att göra mer pengar om de släpps i närtid med dessa, plus att de har en chans att visa upp sina spel på E3 med rtx och allt annat grafiskt krimskrams som dessa konsoller kommer bjuda på.
Tråkigt såklart men i slutändan tror jag även vi PC spelar vinner på det. Bättre polerade spel och just mer grafiskt krimskrams.

Frågan är vad man ska spela första halvan på året? Det känns som ett väldigt svalt spelhalvår.

Sen att spelare blivit brända av för tidiga/buggiga släpp har nog påverkat en hel del.

Medlem

BRA!

Jag vill inte att det här kommer ut som något jävla rush-Job!


signatur

P.L.U.R

Medlem

Vet inte varför men när jag läste titeln associerade min hjärna med Days Gone. Och eftersom första spelet släpptes förra året blev jag överraskad att dom redan tänkte släppa en tvåa. Det tog halvvägs genom artikeln innan min hjärna fattade vilket spel det handlade om. Tror jag ska sova nu.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

finns det nåt bra spel som inte skjuts fram? börjar bli rätt löjligt detta...

Medlem
Skrivet av nian02:

Jag ser ett mönster här. Jag tror att alla förseningar hänger ihop med de nya konsollerna som förmodligen är att vänta i slutet av året.
Utvecklarna behöver ser en möjlighet att göra mer pengar om de släpps i närtid med dessa, plus att de har en chans att visa upp sina spel på E3 med rtx och allt annat grafiskt krimskrams som dessa konsoller kommer bjuda på.
Tråkigt såklart men i slutändan tror jag även vi PC spelar vinner på det. Bättre polerade spel och just mer grafiskt krimskrams.

Frågan är vad man ska spela första halvan på året? Det känns som ett väldigt svalt spelhalvår.

Doom Eternal kommer väl fortfarande i mars va?
Förutom dom negativa bitarna (som du också har rätt i) har du rätt. Jag tror att även jag och du som PC-spelare kommer att få ett fantastiskt år. Hoppas inte konsollerna drar ut på det allt för länge bara.
Själv sitter jag på ett hyffsat nytt rtx 2080S så jag är redo.

Vi kan fortfarande spela Hades, Apex, Risk of Rain 2, CoD:MF, med flera.

Medlem

Hmm, känns som evigheter sedan man hörde talas om det här jag trodde det redan va släppt för länge sedan...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hmm, känns som evigheter sedan man hörde talas om det här jag trodde det redan va släppt för länge sedan...

2018 är väl ingen direkt evighet skulle jag säga, om vi jämför med t.ex. Cyberpunk som blev utannonserat 2012. ^^


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Skönt att se att man tänker mer på kvalitet.
Men cynikern i mig kan inte låta bli att undra om det inte har mer med next gen consoles att göra än nåt annat. (Både Cyberpunk och Dying light 2)

Medlem

Åh vad tråkigt. Dying Light 2 är nästan det enda spelet jag ser fram emot. Jaja då blir det VR för hela slanten istället. Och ja, hellre ett färdigt spel än ett buggigt.

Men så lång tid det tar att göra spel nuförtiden. Hur lång tid kommer det ta att göra PS5 spel? Ett decennie?

Hcz
Medlem

Visst vill jag att Dying Light 2 ska komma men det är ganska lugnt nu när man har Monster Hunter World Iceborne att spela =P

Om det är lika bra som 1:an kommer man ha många timmar med bra co-op med detta spel.

Medlem

Kommer aldrig se mer polering som något negativt.
Släpp spelet när det är färdigt, inte när publishers behöver pengar.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Kommer aldrig se mer polering som något negativt.
Släpp spelet när det är färdigt, inte när publishers behöver pengar.

Exakt. Se bra på Blizzard back in the day. Spelen sena som fan - men ack så bra. Om alla anammade den taktiken skulle industrin bli fantastisk.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tråkigt, men jag stöder det om slutresultatet blir bättre.
Detta är det spelet jag ser mest fram emot i år (av de jag kommer på just nu åtminstone...det är tidigt på dagen så...)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Testpilot

Synd men nödvändigt.

Ser alltid fram emot riktigt testade och optimerade spel som är sena än bugg-katastrofer som tar 6 månader innan de är spelbara.

Medlem

Bara jag får mitt Animal Crossing så är jag nöjd!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Gillar när folk klagar på att en utvecklare vill ha mer tid att göra spelet bättre.
Hade de släppt det tidigare så hade de klagat på att det varit så buggigt istället.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Er1kssoN:

Gillar när folk klagar på att en utvecklare vill ha mer tid att göra spelet bättre.
Hade de släppt det tidigare så hade de klagat på att det varit så buggigt istället.

Folk kanske förväntar sig att företagen ska kunna klara av att leverera polerade, färdiga produkter på det utsatta releasedatumet.

Verkar dock vara för mycket begärt när det gäller spelbranschen - här ska man istället vara glad för att företagen inte kan planera.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Exakt. Se bra på Blizzard back in the day. Spelen sena som fan - men ack så bra. Om alla anammade den taktiken skulle industrin bli fantastisk.

Ja du har rätt, Diablo 3 som till slut släpptes 12 år efter föregångaren var i perfekt skick. Jag kan inte komma ihåg att dom hade några problem alls.

Error 37

Medlem

@xorpen: Back in the day sade jag. Typ StarCraft, WarCraft 3 och World of Warcraft... Tog dem evigheter att få ut, men de var perfekta från dag ett. Numera känns Blizzard lika fumliga som alla andra. Marginellt bättre kanske, men inte mycket.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

1
Skriv svar