Jobbannons antyder The Last of Us 2 till pc

Robot
Jobbannons antyder The Last of Us 2 till pc

Spelar Sony ut esset i kampen om pc-spelarna?

#naughty-dog, #the-last-of-us-part-2


Medlem

Kan ju bli hur bra som helst detta 😁 Kom igen Sony give us Pc lovers some.. ehh love👍

Relik 📜

Snackade om det här lite idag, jag tror det är en typisk höna av fjäder. Läser annonsen som att den listar exempel, "du behöver ha jobbat med moderna API:n i stil med..".


signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Medlem

Jag är nog beredd att hålla med emilakered ovan.

Skulle man annonsera efter någon som har god erfarenhet av Sonys API:er skulle man inte få många (några?) svar. Vill man ha någon som har aktuell erfarenhet på området så får man specificera krav på andra liknande aktuella saker som kan vara av nytta.

Medlem

Hoppas hoppas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Låter som en typisk jobbannons. "Ha kunskaper inom allt så vi slipper slösa tid på att lära dig". Tvivlar starkt på att TLoU2 kommer till PC.

Medlem

Naughty Dog har aldrig utvecklat ett PC spel eller Port
Så man kan undra varför dom skulle behöva någon med kunskap om Nvidia GPU's.
Sen med API's så använder PS4 sin egna, "GRIM"
Xbox använder DX12

Men Naughty dog har inte heller utvecklat något till Xbox.

Sure, det kan vara bra att ha personal som är riktigt kunnig, men känns lite överflödigt om dom aldrig kommer röra dom områderna.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Om nu Sony verkligen tänker satsa på streaming där PC kommer vara en avgörande faktor, är det väl kanske inte helt omöjligt att de även börjar etablera sig på "vanliga" PC marknaden också.

Medlem

Det finns ju rykten om ett multiplayerspel i The Last of Us-världen - "The Last of Us 2 Faction Mode". Ryktat vara F2P samt kommer till PC/PS5/PS4.

Under detta nämndes även rykten om Killzone Breach Multiplayer.

Så, min gissning om ryktena stämmer är att dom behöver folk till detta multiplayer-spel, inte för en PC-release för TLoU2.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

NuZ
Testpilot

Låter logiskt och med rykten som Faction så tror jag på detta. Bra att de slutar vara bakåtsträvande med exclusiviteter osv och ser möjligheterna med PC. Jag skulle gärna spela om Horizon och spela TLOU2 på PC istället för min PS4. Kan man tänka sig att Japanerna äntligen ser att släppa spel på PC också lönar sig?!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det skulle falla ner som en bomb och definitivt cementera PC spelarna som master race. Sonys bästa och mest prestigefyllda spel...förbra för att vara sant.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Det finns ju rykten om ett multiplayerspel i The Last of Us-världen - "The Last of Us 2 Faction Mode". Ryktat vara F2P samt kommer till PC/PS5/PS4.

Under detta nämndes även rykten om Killzone Breach Multiplayer.

Så, min gissning om ryktena stämmer är att dom behöver folk till detta multiplayer-spel, inte för en PC-release för TLoU2.

Jag tror också detta är fallet, läste ju en artikel för ett tag sen om att Sony ville släppa just multiplayer delen av sina spel till PC. Men vem vet.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Låter som en typisk jobbannons. "Ha kunskaper inom allt så vi slipper slösa tid på att lära dig". Tvivlar starkt på att TLoU2 kommer till PC.

Haha, sant, helst ska du vara 22 med 10 års arbetserfarenhet och en högskoleexamen också

Medlem

Att Microsoft vill få folk till Windows... det kan man förstå, blir ju win/win för dem ifall folk fastnar i Xbox ekosystemet oavsätt var. Men Sony? Speciellt med tanke på att PS5 är runt hörnet, känns det mest som önsketänkade.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Det skulle falla ner som en bomb och definitivt cementera PC spelarna som master race. Sonys bästa och mest prestigefyllda spel...förbra för att vara sant.

Jag tror inte att det är en så bra idè, jag ser fram imot PS5, men kommer spelen även på PC så kommer jag självklart att avboka min förbeställning av konsolen.
Visst det blir billigare för mig, men jag tror inte att det är en bra idé för Sony.
Sen så gillar jag konsoler just nu, där man typ spelar på lika villkor, inte lika mycket upplevelse efter plånbok typ.

Planerade inköp framöver:
-PS5(Höst)
-LG C11 Oled(Black friday 2021)
-Ryzen 5000 PC med bra kompabilitet av VR(Förhoppningsvis andra halvan av 2021, med ny sockel och DDR5) och antagligen Valve Index(annars något annat headset med liknande eller högre kvalité)

Så man får ju spela på budget tillsvidare(PS4 pro istället för PC, köpa spel på REA, spela på plasma från 2010 etc...)
efter inköpen så räknar jag dock inte med att behöva uppgradera på ca: 5 år

Medlem

Mer klirr i kassan är ju alltid positivt men tror inte att det kommer ske på bekostnad av PS4/5 exklusivitet. Möjligtvis att det skulle kunna ske ett PC-släpp något år efter release.

Medlem

Sony har ju redan i början av förra året antytt på att de vill släppa sina Heavy Hitters till flera format (PC) för just den därra cashen. Inte alls förvånad över det.

Medlem

Ska jag med det till när jag inte ens har kört ettan? Last of us känns lite som RDR 2.Overhyped.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag tror inte att det är en så bra idè, jag ser fram imot PS5, men kommer spelen även på PC så kommer jag självklart att avboka min förbeställning av konsolen.
Visst det blir billigare för mig, men jag tror inte att det är en bra idé för Sony.
Sen så gillar jag konsoler just nu, där man typ spelar på lika villkor, inte lika mycket upplevelse efter plånbok typ.

Planerade inköp framöver:
-PS5(Höst)
-LG C11 Oled(Black friday 2021)
-Ryzen 5000 PC med bra kompabilitet av VR(Förhoppningsvis andra halvan av 2021, med ny sockel och DDR5) och antagligen Valve Index(annars något annat headset med liknande eller högre kvalité)

Så man får ju spela på budget tillsvidare(PS4 pro istället för PC, köpa spel på REA, spela på plasma från 2010 etc...)
efter inköpen så räknar jag dock inte med att behöva uppgradera på ca: 5 år

Kommer nog aldrig köpa AMD även om de har världens bästa CPUer haha.
Blev så jävla burned när jag körde AMD i en av mina första riggar att jag har någon slags avsmak för deras brand.

Och man ska nog inte ta vad journalister m.m. säger på speciellt stort allvar om att intel inte kommer leverera på ett bra tag.
Intel kommer att komma tillbaka extremt starkt, allt annat är önsketänkade från de som vill se en mer utjämnad marknad.

Medlem

Intressant om både Xbox och Playstation skulle börja släppa alla sina exklusiva spel på PC. Då slipper man åtminstone 2 konsoler extra så då är det bara hoppas Nintendo gör likadant men frågan är om de vill ta självmord direkt?

1
Skriv svar