Kingpin laddar om – remastrat våldsdrama släpps i vår

Robot
Kingpin laddar om – remastrat våldsdrama släpps i vår
Medlem

Grymt! Gillade det spelet som fan 👍

Medlem

Spelet som stoltserade med de finaste eldeffekterna, det till toppen med svordomar fyllda manuset och ett riktigt rått yttre, som tyvärr var/är sjukt svårt och inte hann bli genomspelat av mig. Har för mig att Grey Matter / American McGee var inblandad i det där också. Oväntat som tusan. Kanske får vi en remaster av SIN och Soldier of fortune 1 också?

Medlem

Det är riktigt dåligt här att man förstört dialogen i början dock, den är legendarisk, detta låter lite meh.

Instabuy dock, det är kanske det bästa spelet baserat på Quake 2-motorn, bättre än just Quake 2, grym känsla med allt från musiken till grafiken.

Nya introt:
https://www.youtube.com/watch?v=bIZncEjZoig

Gamla:
https://youtu.be/ZSxCjULoYV4?t=38


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Vilka minnen man har av detta! Kommer ihåg hur texturerna bubblade liksom på modellerna🤣

Medlem
Skrivet av PsykoFnask1985:

Vilka minnen man har av detta! Kommer ihåg hur texturerna bubblade liksom på modellerna🤣

Alltid i Quake 2 mfl. Vertexarna på modeller, deras precision, syns bara bättre i vissa spel där modellerna är mera avancerade eller animationen är mer avancerad.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Nice, har för mig jag var imponerad av eldkastaren
Var väl Cypress Hill som stod för musiken?

Medlem

Kanonspel back in the day. Voodoo2 kortet gick varmt.

Medlem

Kul! Läge att spela om det igen (även om det bara var något år sedan).


signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Medlem

Fyfan vad coolt!

Medlem

Kingpin var så jävla bra back in the day! Ser fram emot att köra det igen men lite modernare touch! 😁

Medlem

En favorit, ligger i nån låda nånstans här hemma fortfarande ^^

ELF
Medlem

Aldrig spelat. Men ser ut som min typ av spel.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hade väldigt kul med demot man fick med på cd-skiva i tidningen man fick hem en gång i månaden. Dom vägra först sälja spelet till mig i butik när jag var i UK men löste sig efter lite klagande.

Medlem

Det var ett kul spel back in the days, verkligen old school.
Minst att demot gick på ca 100MB typ dubbelt så stort vad som var "standard" då.
Jag laddade ner det med modem


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Lepr:

Nice, har för mig jag var imponerad av eldkastaren
Var väl Cypress Hill som stod för musiken?

Korrekt, haha. Eldkastaren var go. Lirar gärna om det. Minns det som extremt mörkt och skitigt. Verkligen en helt tröstlös spelvärld.

Medlem

Kingpin var ett av dom bästa spelen på den tiden tycker jag. Ständigt slut på ammo gjorde det hela lite utmanande med kofoten

Medlem

Ett av världens mest råa och stämningsfulla spel. En pärla.

Medlem

va roligt, har väntat länge på det. har försökt spela originalet par ggr men klarar inte av grafiken osv. älskade detta spel som liten, väldigt unik stil


signatur

//monster

Gen
Medlem

Frågan är när RTX patchen kommer Iofs lär den väl inte göra extremt mycket nytta med tanke på att himlen ständigt är grå i den stan.

Medlem

Oj, det var inte igår, hade helt glömt bort det spelet.

Medlem

Grymt spel "från förr". Minns det var skitkul på sin tid!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Rockefellerz:

Kanske får vi en remaster av SIN och Soldier of fortune 1 också?

OMG, hade blivit så otroligt glad om dem gjorde en remaster (helst remake) av Soldier of Fortune 2: double helix.

Medlem
Skrivet av KimiKiwi:

OMG, hade blivit så otroligt glad om dem gjorde en remaster (helst remake) av Soldier of Fortune 2: double helix.

Hade varit grymt som fan om de gjorde en remake på Requiem: Avenging Angel

Medlem

Minns att jag spelade detta på samma LAN som jag senare spelade UT99 för första gången på. Älskar noir känslan man fick av kingpin, inte undra på man fastnade för Max Payne senare.

Medlem

Oj, Kingpin spelades mycket! Kul med en remaster, hoppas de inte varit för klåfingriga och ändrat massa bara. Originalet var perfekt som det var.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

"I'm gonna bury those two motherfuckers."

Medlem

Instämmer med inläggen om Soldier of Fortune.

Trodde med utvecklingen av spelfysik och grafik att det spelet bara var början. Blev lite besviken på att det slutade där. Först i RDR2 när man går loss med hagelbössa som man börjar få upp hoppet om bättre skademodeller igen. Kanske missat något spel däremellan med liknande brutalitet?
Gta4 hade grym ragdoll och där kunde personer leva riktigt länge med ett skott i benet. Skadeskjutna poliser hade dialog som "tell my wife I love her" och liknande.

Medlem

Gillade det verkligen när det kom ut och kommer ihåg att Cypress Hill hade med musik i spelet. Högst tveksamt om jag tycker det är lika bra idag.... Men kul för er som är sugna


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar