Rykte - The Order 1886 får uppföljare, till PS5

Robot
Rykte - The Order 1886 får uppföljare, till PS5

Viktoriansk steampunk även till nästa generation?

#the-order-1886, #uppföljare


Medlem

Hoppas, detta var verkligen ett underskattat spel, löjligt snyggt, om det kan vara lite längre så vore de najs!

Jag gillade hela spelets upplägg, samt story och ser gärna en fortsättning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ja tack! Gillade det första spelet.

Medlem

Sweet! Tyckte alltid att det fick oproportionerligt mycket kritik.

Medlem

Jag har inte spelat det men allt som design och grafik verkade vara i toppklass men att själva "spelet" hade en del brister.

Kan man använda samma miljö/värld till en bättre uppföljare kan det nog bli bra.

Medlem

Tycker också spelet fick väldigt mycket stryk. Hade förväntningarna i källaren när jag startade det och blev helt hänförd av det bitvis. Märkte själv av mycket av det negativa, men miljön, grafiken, generella designen och allt runtomkring tyckte jag var skitbra. Gjorde mig ingenting att spelet var kort, som småbarnsförälder blir jag bara glad när spelen inte är 150 timmar.

Ser mycket gärna en uppföljare :)!

Medlem
Medlem

Åh! Det vore riktigt kul om det kom en uppföljare på detta. Tyckte om det första spelet, gillade världen och handlingen och sen var det ju bländande snyggt. Visst var det lite kort och hade en del quick time events, men jag tycker absolut inte att det var ett dåligt spel, tvärtom.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Frilansare

Gillade settingen mycket, men tröttnade halvvägs. Tyvärr. Kan inte sätta fingret på vad det var som skavde.

Medlem

Har den fortfarande i backloggen. Gillar som nån annan da korta spel, som småbarnsförälder.

Men känner att saker som ”långa transportsträckor”, repetitivt och ”tröttnade halvvägs” rimmar riktigt illa med att det är kort...

Medlem

The Order 1886 är ett av de bästa spelen jag spelat denna konsolgenerationen, kort och fokuserad upplevelse. Vore roligt om ryktet visade sig stämma.

Medlem

Låter fantastiskt om det kommer uppföljare!

Jag gillade spelet. Bländande snyggt och fascinerande miljö.

Jag tog tid på mig när jag spelade igenom storyn och samlade allt på vägen så speltiden för min del landade på 11-12 timmar. Det är väl rätt okej tycker jag, men om det kommer en uppföljare som är lite längre så inte mig emot.

Medlem

Lirade genom det förra veckan för första gången. Efter allt dåligt man hört var jag riktigt positivt överraskad! Hoppas på en uppföljare.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

QTE

Medlem

Köpte aldrig det när det kom.
Blev riktigt sugen på det, när jag nu såg trailern igen.

Nu kostar det 89 kr på PS store.
Taget!

Frilansare
Skrivet av Hapl0:

Köpte aldrig det när det kom.
Blev riktigt sugen på det, när jag nu såg trailern igen.

Nu kostar det 89 kr på PS store.
Taget!

Bra pris!

FM-guru
F.d. Sisyr

Bara massa positiva omdömen här i kommentarerna. När det släpptes vill jag minnas att det istället fick ris som fan här, men jag kanske minns helt galet. Själv har jag inte spelat det.

Medlem

Spelade det rätt nyligen av blev skapligt imponerad av världen och grafiken även fast det var en tidig titel.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Spelade det rätt nyligen av blev skapligt imponerad av världen och grafiken även fast det var en tidig titel.

Eller hur, dock renderat i 1920*800 pga av det, men det vande man sig vid snabbt.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

12K Ultramastodont i 12 FPS

Medlem
Skrivet av whoo:

Har den fortfarande i backloggen. Gillar som nån annan da korta spel, som småbarnsförälder.

Men känner att saker som ”långa transportsträckor”, repetitivt och ”tröttnade halvvägs” rimmar riktigt illa med att det är kort...

Finns inte några transportsträckor i detta spel, sen beror de väl på vad man gillar. Jag kan tex spela Dead Space hela dagen, någon annan kanske tröttnat efter nivå 1 för att nivå 2 är lik...

Medlem

Undrar dom kommer bullshita med cinematisk fps igen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jovars, snyggt som fan var det och om det är det enda som man bryr sig om i spel så javisst då var det väl bra antar jag. Annars tyckte jag att det var fruktansvärt mediokert, kanske en av de största besvikelserna den här generationen (av PS spel då alltså).

Medlem

Otroligt bra grafik men löjligt dumma fiender och AI. Tror Commodore 64 hade bättre AI och bättre algoritm för motståndarnas rörelsemönster.

Medlem

Skulle man göra ett helt fullängds-spel den här gången, kan det nog bli riktigt bra.

Medlem

JA! Fan vad bra; jag var så jävla besviken över att det verkade som att alla möjligheter till en uppföljare var försvunna efter all den kritiken. Stämningen i det spelet är tjockare än honung. Hoppas detta stämmer.

It's not a lake, it's an ocean

The Order 1886 var sjukt snyggt. Nästan overkligt, få spel har matchat det på konsol sedan dess. Men spelmässigt var det en smärre katastrof. Det var mer interaktiv film än spel, hade menlösa och enformiga strider och berättelsen var seg.

Om de kan lära av allt som var fel med The Order kan en uppföljare säkert bli bra. Men det är rätt mycket de behöver komma tillrätta med.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

60fps utan QtE och det kan vara intressant

Medlem
Skrivet av Hapl0:

Köpte aldrig det när det kom.
Blev riktigt sugen på det, när jag nu såg trailern igen.

Nu kostar det 89 kr på PS store.
Taget!

Kostar det bara 89 kr, det var ju rätt billigt. Har velat spela igenom detta igen då jag gjorde misstaget att sälja mitt ex av någon dum anledning. Men har hittills bara hittat exemplar i retail för över 200 kr och då blev jag inte lika sugen. Men 89 kr det går bra.

1
Skriv svar