Ubisoft omstrukturerar för att släppa mer varierade spel

Robot
Ubisoft omstrukturerar för att släppa mer varierade spel

Ser vi slutet på den (ö)kända Ubisoft-formeln?

#Ghost-recon, #Ubisoft


Medlem

Skönt att vi börjar se stora förändringar i spel industrin.

Avstängd
Skrivet av jehuty:

Skönt att vi börjar se stora förändringar i spel industrin.

Går dem i förlust.
Så söker dem en ny formell.
Det är nästan ett måste för att överleva.

Medlem

Jag har kommit fram till att jag inte tycker om något av de spel Ubisoft gör. Vet inte vad det beror på men något känns alltid off

Medlem

Låter klokt. Jag har haft svårt för Ubisoft ända sedan TD1 som ju knappast levde upp till förväntningarna. Inte nog med att de har samma trötta designtropes i sina spel, de gör även samma misstag med stressade lanseringar gång på gång. Hoppas det blir förbättring nu efter 2019.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

"kärngrupp på runt 100 designers och producenter som inte utvecklar spel själva, men som bestämmer inriktningen för och ger råd till andra utvecklingsteam i företaget"

Låter ju helt otroligt.

Releasehästryttare

"Å nej , inget Asscreed varje år, vad skall jag nu spela?" - Alldeles för många på vårt klot.

Medlem
Skrivet av Gesturr:

Jag har kommit fram till att jag inte tycker om något av de spel Ubisoft gör. Vet inte vad det beror på men något känns alltid off

Samma här.
Ubisoft formeln förstördes för mig efter att jag på Xbox 360 körde 5st assassins Creed efter varandra.
Efter det känns fortfarande alla Ubisoft openworld spel som samma spel fast med annat skin.
Jag vill inte säga att det är dåligt men det är absolut inget jag känner att jag vill spela så pga det finns så mycket att spela så finns det ingen plats för Ubisoft.
Btw dom borde göra ett nytt Rayman ist för ett "open world"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Kaiser_Johan:

"kärngrupp på runt 100 designers och producenter som inte utvecklar spel själva, men som bestämmer inriktningen för och ger råd till andra utvecklingsteam i företaget"

Låter ju helt otroligt.

Reagerade också på det. Snacka om "design by committee". Lär ju knappast leda till passionsprojekt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Gör ett nytt Rayman, så är vi alla nöjda

Medlem

För mig var det inte konceptet som vart fel, utan att Breakpoint var ett skitspel. Buggar, nada känsla och ett väldigt konstigt upplägg i sig. För mig så var FarCry 4, 5 och AssCred Odyssey helt olika spel på grund av storyn och miljön, även om det var mycket "same same" när det kommer till att utforska och ta över nya regioner.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

"Ubisoft omstrukturerar kärngrupp för att släppa mer varierade spel"

Varje gång jag läser företagssnack (som ovan) så läser jag det alltid med Percy Nilegårds röst.

Medlem

Skulle vilja att de gjorde ett nytt splinter cell, blacklist är nog det sista riktigt bra spelet från ubi tycker jag.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Varje gång jag läser företagssnack (som ovan) så läser jag det alltid med Percy Nilegårds röst.

Jag lyssnar hellre på reklam om RiksOst än att genomlida Breakpoint.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Alltid älskat Ubi
Softs spel

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Går dem i förlust.
Så söker dem en ny formell.
Det är nästan ett måste för att överleva.

Ser ut som en Haiku


signatur

I drank what?

Medlem

Trevligt. Sedan Far Cry 3 har de verkligen varit fast i samma-samma-träsket. Olika skins på samma trötta open-world gameplay.

Geeks Gaming

Vad då jag trodde folk gillade när dom tar ett gammalt IP, gör de till öppen värld med områden du enbart kan upptäcka med hjälp av att klättra torn, massa vapen med upplåsningar som tar år att grinda genom bara för att dom ska kunna sälja "genvägar", massa sido uppdrag som inte egentligen gör något för spelet och nästa år släpper dom exakt samma spel igen med minimala ändringar...

Känns som varje gång dom gör ett spel och det är måttligt uppskattat så ska dom trycka in funktioner från de spelet i alla andra spel dom gör.

Medlem

Till skillnad från Rockstars spel så är Ubisofts formstöpta spel i alla fall roliga att spela.

Avstängd

Assasin’s Creed spelen tycker jag inte är så dumma.
Men jag håller med om att dem släpps allt för ofta.
Men samtidigt får man en historisk inblick i Assasin’s Creed. Men det är okej om man inte gillar spelen.

Medlem

Gief ett riktigt Asscreed spel med äkta immersive sim stealth.

Och splinter cell.

Och snälla starta om hela story grejen. Inget hänger ihop längre.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Ubisoft omstrukturerar för att släppa mer varierade spel. Menar dom som det Episka AAA spelet heroes of might and magic era of chaos eller det kommande super coola battle royale spelet might & magic: chess royale.

Jag menar varför göra Heroes of might and magic 8 eller Might and magic 11 när man kan göra såna episka spel som Era och chaos och chess royale.

Skämt o sido.

Jag menar Era of chaos handlar ju om Heroes of might and magic 2´s Lord Ironfist dotter Catherine Ironfist. Det är så synd dom slösar en bra story och ide Som kunde varigt som en liten uppföljing till Heroes 2, med ett satans jävla sketet collectathon spel.

Men tror Ubisoft följer EA´s fotspår. Oh fansen vill ha nytt Dungon keeper självklart här har ni Dungon keeper mobile. Va vad sa ni ? Ni vill ha nytt command and conquer spel ja men det ska ni få. Här har ni command and conquer rivals.

Don't you have phones?

Medlem

Gör ett nytt 3d rayman så är jag nöjd

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Går dem i förlust.
Så söker dem en ny formell.
Det är nästan ett måste för att överleva.

Om du inte vet
Om du de eller dem skriva skall
Skriv hellre de eller dom.

Medlem

Låter som ett mycket klokt drag, dock gör teamen mer självbestämmande, låter tråkigt att ha en brainstorm-grupp som bestämmer allt och sedan får olika team utföra/utveckla spelen.

Har inte spelat ett Ubisoft-spel på länge, inget Assassins Creed har sett intressant ut och Watch Dogs 2 var bara tråkigt. Mario+Rabbids var nyutvecklande, mer sånt! Även när de gjorde första Watch Dogs så var det annorlunda. Mer nytänk, nya idéer, annorlunda spel

1
Skriv svar