Impopulära åsikter om spel

Gnällkuk
Skrivet av AplAy:

På tal om hårdrock och alla dess underkategorier så tycker jag att majoriteten av den musiktypen är mest bara skrik, skrock, skrammel, förvrängda självoscillerande elgitarrer som försöker dölja sin brist på härliga och minnesvärda melodier.

Visst, det finns ett par sköna låtar från Metallica, The Rasmus, Kiss, och sedan har vi gamla rocklåtar (I Love Rock n' Roll-låten exempelvis) som känns mer som rock och inte dölja sig bakom skrik och skrammelljud som mycket "hårdrock" gör.

Men även balladmusik får mig att kräkas inombords för det är verkligen "offermusik". När jag var yngre tyckte jag om balladmusik och romantikmusik och dessa "buhu synd om mig för tjejen jag är kär i var inte kär i mig"-låtar. Numera får jag mer ont i magen av musiken för det är så himla "synd om mig"-låtar snarare i mina ögon och öron.

Fight me on both issues!

Skrivet av Kleptomaniac:

Metal ska bara vara skrik, skrock och skrammel.

Alla låtar dina exempel är endast en enda stor besvikelse när man lyssnat klart på låten och inser att: "Jaha, blev det inte mer än så?" Samt en suck av lättnad när det äntligen tagit slut.

ALL annan musik (speciellt Michael Jacksson) får det att krypa i mig och jag skulle hellre bli döv än att lyssna på någon Kungen av pop-låtar en endaste gång till...

Länk till BRA musik:
https://www.youtube.com/watch?v=kzQpiJjdprQ

"Bra" musik är helt subjektivt. Det finns inget som är bättre än det andra, ofta är det gamla stofiler som inte kan förstå sig på en viss musikgenre (oftast modernare som hiphop/elektronisk dansmusik) och som klagar på att "man bara gör det på datan".

Jag avskyr själv givetvis vissa musikstilar och förstår inte vad andra ser i det, däremot är jag ingen musiknazist som saknar förståelse för att andra uppfattar saker annorlunda, precis som med konst t ex. Utöver det så är det här med musiksmak också lite som smaklökar för mat, man "föräter" sig på vissa, hittar nya saker man kanske inte uppskattade tidigare osv.

Att däremot klanka ned på andra för deras musiksmak är precis lika korkat som att hävda att man blir våldsam att spela Counter Strike eller COD.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

"Bra" musik är helt subjektivt. Det finns inget som är bättre än det andra, ofta är det gamla stofiler som inte kan förstå sig på en viss musikgenre (oftast modernare som hiphop/elektronisk dansmusik) och som klagar på att "man bara gör det på datan".

Jag avskyr själv givetvis vissa musikstilar och förstår inte vad andra ser i det, däremot är jag ingen musiknazist som saknar förståelse för att andra uppfattar saker annorlunda, precis som med konst t ex. Utöver det så är det här med musiksmak också lite som smaklökar för mat, man "föräter" sig på vissa, hittar nya saker man kanske inte uppskattade tidigare osv.

Att däremot klanka ned på andra för deras musiksmak är precis lika korkat som att hävda att man blir våldsam att spela Counter Strike eller COD.

Självklart är jag medveten om att musik subjektivt. Jag är i stort sett uppväxt med all annan musik än den som jag gillar och har alltid fått höra "hur f*n kan du lyssna på den här skiten!?".

Men det är en impopulär åsikt att säga att all musik före ett visst årtal är skit samt att såga alla andra genrer. Mitt inlägg var menat att läsas med en ganska stor glimt i ögat. Dessutom, finns det något roligare än att "gräla" med främlingar på internet?


signatur

Submission is for the weak

Avstängd

Zelda: a link to the past. Är verkligen dåligt.
Gett spelet hundra chanser men har velat spy på spelet varje gång.
Så dåligt är det. Var är magin i detta spel ?
Är ni säkra på att detta är ett bra och rolig spel ?

Gnällkuk
Skrivet av Kleptomaniac:

Självklart är jag medveten om att musik subjektivt. Jag är i stort sett uppväxt med all annan musik än den som jag gillar och har alltid fått höra "hur f*n kan du lyssna på den här skiten!?".

Men det är en impopulär åsikt att säga att all musik före ett visst årtal är skit samt att såga alla andra genrer. Mitt inlägg var menat att läsas med en ganska stor glimt i ögat. Dessutom, finns det något roligare än att "gräla" med främlingar på internet?

Det enda rimliga svaret på det måste väl vara "käften!"?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Dessutom, finns det något roligare än att "gräla" med främlingar på internet?

Det är det tråkigaste som finns

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Det enda rimliga svaret på det måste väl vara "käften!"?

Rimligtvis, men efter ett tag måste man helt enkelt bara acceptera att alla andra inte kan ha rätt och att de får förbli oupplysta om metalgenrens totala överlägsenhet gentemot all annan musik.

Skrivet av Loxus:

Det är det tråkigaste som finns

Du har fel. Fight me!


signatur

Submission is for the weak

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Du har fel. Fight me!

Medlem

Rapp ar inte musik, det är bara en halvkriminell snubbe som pratar om sitt hårda liv på gatan och sina bitches

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Rapp ar inte musik, det är bara en halvkriminell snubbe som pratar om sitt hårda liv på gatan och sina bitches

Tror du postade i fel tråd. Trodde detta var en tråd för impopulära åsikter, inte sanningar?


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Öl smakar skit, och alla sorter smakar precis lika illa.
Den värsta typen av människor är de som måste kommentera att man inte dricker öl.

Skrivet av Loxus:

Det är det tråkigaste som finns

Då är du nog i fel forum-tråd


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Rapp är inte musik, det är en helt kolsvart Häst.

Rap metal är ju annars rätt populärt, minns Clawfinger på den gamla goda tiden.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

TV-serien Frasier är bättre än Seinfeld


signatur

What goes around, comes around

Avstängd
Skrivet av Majorkraft:

Rapp ar inte musik, det är bara en halvkriminell snubbe som pratar om sitt hårda liv på gatan och sina bitches

Skrivet av matt76:

Rapp är inte musik, det är en helt kolsvart Häst.

Rap metal är ju annars rätt populärt, minns Clawfinger på den gamla goda tiden.

Jag kan hålla med att en del låtar är verkligen bara sexistiska inom hip hop.
Men det finns guldkorn också. En låt jag kan rekommendera om man nu orkar lyssna på och bryta lite av sina fördomar är: Bizzy Bone - evolution of elevation.

En låt som ger en djupare bild av saker å ting. Texten har inget med bitches att göra. Om jag inte har uppfattat den fel.

Medlem

Tidernas mest överskattade spel går till Ocarina of Time

Medlem

Alla James Bond filmer efter att Roger Moore slutade vara 007 är skräp.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Det finns inget som är "subjektivt", det som är bra, är bra. Allt annat man själv tycker är dåligt, ÄR dåligt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det finns inget som är "subjektivt", det som är bra, är bra. Allt annat man själv tycker är dåligt, ÄR dåligt.

Så om jag tycker något är bra, och du tycker det är dåligt, vad är det då?

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Så om jag tycker något är bra, och du tycker det är dåligt, vad är det då?

En Impopulär åsikt.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Pierce Brosnan är den sanna James Bond (antagligen för att Golden Eye på N64 var det underbaraste som hänt sedan skivat bröd kom). Danniel Craig ser ut som Ipren-mannen.

Medlem

70-talets musik är den mest överskattade i historien. Folk minns hur ballt 70-talet var och associerar musiken med en känsla, inte musiken.

Den mesta musiken från 70-talet är skit och "Stairway to heaven" är en jävla skvaldynga.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Skrivet av matt76:

En Impopulär åsikt.

Precis!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Zerkish:

Ställer mig till de som stör sig på Anime, när någon säger att de inte gillar sitcoms/dokumentärer blir de som tittar på det sällan defensiva. Känns som Anime fans typ tar det personligt.

Baserat på min egen erfarenhet som anime-älskare: Problemet är att personer som inte gillar anime tenderar att se ned på/håna de som faktiskt gillar att kolla på det (säger inte att du nödvändigtvis är en sådan). Har personligen upplevt ett flertal IRL-situationer där sådana personer har nästintill hånskrattat när de fått reda på att jag gillar anime.

För övrigt är det också problematiskt att betrakta anime som en genre i stil med drama/action/komedi o.s.v. Det är snarare en form av media. Att basera sitt ogillande av anime på en eller två serier är lika märkligt som att se Twilight-serien och sedan bestämma sig för att film överlag är dåligt.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det finns inget som är "subjektivt", det som är bra, är bra. Allt annat man själv tycker är dåligt, ÄR dåligt.

Skrivet av anon_306295:

Så om jag tycker något är bra, och du tycker det är dåligt, vad är det då?

Skrivet av matt76:

En Impopulär åsikt.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Rent subjektivt alltså?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Isometriska rollspel är lika idiotiskt som att envisas med att VHS är det mest framstående filmformatet. Rollspel gå ut på att vara en karaktär inte leka med micromachines.

Vilket då innefattar Divinity: Original Sin 1/2 också då antar jag? (För övrigt kanske världens bästa rollspel, framförallt 2:an)

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag tycker att The Last of Us 2 är en onödig uppföljare.

Marvel/DC-filmer är med enstaka undantag en fet, varfylld böld på filmindustrin (fast det kan också vara en populär åsikt, beroende på kontext).

Jedi: Fallen Order är ett mediokert spel.

How I Met Your Mother, The Big Bang Theory och 2½ män är alla usla, intelligensbefriade serier medan Friends är mellanmjölk som bäst.

Så, nu har jag biktat mig tillräckligt för idag.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Jag tycker att The Last of Us 2 är en onödig uppföljare.

Marvel/DC-filmer är med enstaka undantag en fet, varfylld böld på filmindustrin (fast det kan också vara en populär åsikt, beroende på kontext).

Jedi: Fallen Order är ett mediokert spel.

How I Met Your Mother, The Big Bang Theory och 2½ män är alla usla, intelligensbefriade serier medan Friends är mellanmjölk som bäst.

Så, nu har jag biktat mig tillräckligt för idag.

Jag tycker att när en person väljer att uttrycka sina åsikter på ett arrogant, elitistiskt och förminskande sätt så säger det mer om personen i fråga än om åsikterna.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mauk:

Jag tycker att när en person väljer att uttrycka sina åsikter på ett arrogant, elitistiskt och förminskande sätt så säger det mer om personen i fråga än om åsikterna.

Det var inte en särskilt impopulär åsikt. Du befinner dig nog i fel tråd!

Medlem

Jag tycker Sverige bör skaffa kärnvapen.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det var inte en särskilt impopulär åsikt. Du befinner dig nog i fel tråd!

Jag tror du missade poängen. Att ha impopulära åsikter är inte samma sak som att försöka skapa en reaktion.
Jag inser ju att jag matar trollet men för att förklara vad jag menar så är det ju inte samma sak att säga att "man inte gillar" något som är populärt som att beskriva det som citat: "varfylld böld" eller "intelligensbefriade". Syftet här är ju att skapa konflikt aka "trolla".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Mauk:

Jag tror du missade poängen. Att ha impopulära åsikter är inte samma sak som att försöka skapa en reaktion.
Jag inser ju att jag matar trollet men för att förklara vad jag menar så är det ju inte samma sak att säga att "man inte gillar" något som är populärt som att beskriva det som citat: "varfylld böld" eller "intelligensbefriade". Syftet här är ju att skapa konflikt aka "trolla".

Jag tror du missade poängen. Syftet med den här tråden är att delge impopulära åsikter under förutsättningen att man ska slippa att bli påhoppad för dem. Läs gärna moderatorsmeddelandet tidigare i tråden;

Skrivet av uberpwnage2.0:

Kom ihåg att tanken är att man ska få dela sin åsikt utan att det ska bli massa skräll

Att du känner dig kränkt av mitt inlägg =/= att jag försökte skapa reaktioner. Jag förväntar mig att få exakt noll reaktioner då just bristen på reaktioner är en av förutsättningarna för att tråden ska fungera. Det är ju dock komiskt om än beklämmande att du känner dig manad att kalla någon annan för arrogant, elitistisk, förminskande och troll utan att ens ha blivit adresserad efter att ha blivit provocerad av en åsikt i en tråd kallad "impopulära åsikter".

Ingen tvingar dig att gå in på en tråd och läsa om kontroversiella åsikter ifall du har svårigheter att acceptera åsikter du inte gillar. Påminner mig om Ricky Gervais träffande skämt;

Skriv svar