Quiz – Vad kan du om Final Fantasy VII (från 1997)?

Medlem
Skrivet av Mirage:

2/10 Korrekta svar!

Gissade på varenda fråga, aldrig spelat ett FF spel, avskyr upplägget, grafiken och vapen större än planeten.

That's a lot of hate. Tråkigt. Kram på dig, menar det inte nedlåtande. Bara inte på topphumör själv så vet hur det är att ventilera. Ta hand om dig.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

9/10
Hade inte koll på vilken månad spelet släpptes

Medlem

9/10. Hade fel på vilken månad spelet släpptes. Hade det vart vilket år som någon annan sa så hade man fått full pott.

Det här är min barndom, så många härliga minnen.

Medlem
Skrivet av Proximately:

That's a lot of hate. Tråkigt. Kram på dig, menar det inte nedlåtande. Bara inte på topphumör själv så vet hur det är att ventilera. Ta hand om dig.

Tack, men där är inget hat Bara genuint ogillande för grafikstilen och upplägget på striderna


signatur

I drank what?

Medlem

7/10. Staden, månaden och föregångaren missade jag på.
Jag visste att ett spel hette så men inte att just det var den dom sökte.

Jag har fortfarande kvar skivorna hemma, har dock inte spelat det sen 90-talet.
Har inte slutfört 7:an, kom till sista bossen men fick aldrig tag i sista summon, eftersom jag inte förstod hur man skulle få tag i golden och Weaponen var för svåra så jag gav till slut upp :/.
Det skulle nog gå betydligt bättre ifall jag spelade spelet idag, men jag väntar nog på remake:en.

Medlem

10/10 Minns releasedatumet än idag då jag väntade ivrigt på att det skulle komma till Sverige, köpte det från Tv-spelsbörsen. Var bara 11 år då. Blev inte besviken ett dugg, förmodligen det mest minnesvärda spelet jag någonsin spelat, tillsammans med Xenogears (ahhh 90-talets spel alltså). Ser verkligen fram emot remaken.

Medlem

1/10 Korrekta svar!
Du är lyckligt ovetande. Kanske känner du inte ens till den spoilern?

Kusligt - hur visste ni det?

Medlem
Skrivet av Evilof:

9 av 10.
Men vilken månad spelet släpptes kändes lite som en bullshit fråga såhär 20+ år senare .
Vilket ÅR hade varit lagom.

Instämmer! Resten var lätt

Medlem

Alla rätt. Puh! Eftersom det har varit mitt favoritspel sedan 1997 vore det nästan pinsamt annars.

Medlem

9/10. Förvånad själv. Var över 20 år sedan jag spelade spelet sist Missade på vilken karaktär som man var tvungen att ta med

Medlem

9/10. Men jag spelade igenom Switchversionen av sjuan ganska nyligen, var väldigt länge sedan jag körde det innan dess.

Jag tror remaken blir bra, jag har egentligen bara två frågor: hur lyckas de flesta ut Midgar-kapitlet från ~5 till ~60 timmar, och hur lång tid kommer vi behöva vänta på varje kapitel?


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

9/10 Korrekta svar!
You're on fire! (Och så redo för Final Fantasy VII Remake man kan bli.)

Fel på vilken månad det släpptes

Medlem

Förstod aldrig hypen vilket betyget vittnar om. Folk skröt högt på skolan när de passerat 100h speltid, när det i själva verket var 30h effektiv speltid och 70h animationer inför och efter varje fight.

Önskar jag hade gillat det dock.

Medlem

3/10 Korrekta svar!
Du är lyckligt ovetande. Kanske känner du inte ens till den spoilern?

Aldrig spelat spelet, och med tanke på att jag aldrig haft ett intresse för JRPG/Anime-genren kommer det förmodligen stanna där.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Feedback i all välmening, när ni bumpar såna här gamla artiklar i nyhetsflödet, så händer det ofta för mig att jag tror att jag sett alla nya artiklar, så jag scrollar inte längre ner, trots att det finns fler artiklar jag inte läst.

Medlem

10/10 Korrekta svar!
You're on fire! (Och så redo för Final Fantasy VII Remake man kan bli.)

Men, gissade på månaden.

10/10 Korrekta svar!

Ett av mina stoltaste ögonblick.:D


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

10/10 Korrekta svar!

You're on fire! (Och så redo för Final Fantasy VII Remake man kan bli.)

2 chansningar! 😃

Medlem

"Vad kan du om Final Fantasy VII (från 1997)?"

Absolut inte ett smack


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

2/10 Korrekta svar!
Du är lyckligt ovetande. Kanske känner du inte ens till den spoilern?

:::::::::: Mit sämsta resultat någonsin. Då har jag dock inte lirat något Final Fantasy spel tidigare förutom det nyaste FF XV i några timmar. Fastnade inte för det dock. Kan ingenting om denna serie. Chansade på alla frågor ::::::::::


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

@Mirage:

Du skrev att du avskyr det. Eller ogillar du det utan anledning? Personligen avskyr jag bara sådant som är rent destruktivt. Finns ingen poäng i att dela min åsikt om sådant jag inte tycker om men som många andra tycker om. Tycker jag då. Det förtar bara oftast från den glädje andra känner i en diskussion och tjänar som ventilering för mina egna negativa känslor som kan ha byggts upp lite varstans under dagen, veckan, månaden, året eller livet.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Proximately:

@Mirage:

Du skrev att du avskyr det. Eller ogillar du det utan anledning? Personligen avskyr jag bara sådant som är rent destruktivt. Finns ingen poäng i att dela min åsikt om sådant jag inte tycker om men som många andra tycker om. Tycker jag då. Det förtar bara oftast från den glädje andra känner i en diskussion och tjänar som ventilering för mina egna negativa känslor som kan ha byggts upp lite varstans under dagen, veckan, månaden, året eller livet.

Du borde prova läsa tråden, det finns en anledning. Att du inte tycker om avvikande åsikter får stå för dig. Om jag gillar något, säger jag det. Om jag ogillar något, så säger jag det. Om du ska följa ditt eget råd kan du knappt prata om något, för det finns alltid en stor publik för typ, allt.


signatur

I drank what?

12
Skriv svar