Inga next gen-exklusiva titlar till Xbox Series X vid lansering

Medlem

Behöver vi ens någon ny Xbox, när de väl kommer igång med all kraft "from the cloud" som Xbox one skulle utnyttja så har man redan det bästa. Kommer det snart tror ni, har ju ändå gått över 6 år nu?

Medlem
Skrivet av eld:

Att de kunde göra spel för en 12tflop maskin istället för 6tflops.

Nu kommer series x mest sitta som en glorifierad 4k maskin istället för att pusha spelen extra mycket.

Kommer det inte bli som på PC? Att spelen går att konfigurera med olika upplösningar och grafiska funktioner?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Vill man ha den bästa Xboxen framöver så ska man alltså köpa en PC.

Ja, det är så dom själva tycker. Xbox är till den som inte vill lägga 15 tusen för att spela spel. Det kommer fortfarande finnas spel på xbox (och pc) som inte finns på tex playstation.
Det är ett prisval.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Kommer det inte bli som på PC? Att spelen går att konfigurera med olika upplösningar och grafiska funktioner?

Men processorkraft och tillgången till ram m.m kommer väl att påverka också hur spelen blir gjorda? Så som jag nämnde med fysik och liknande innan.

Medlem

Helt rätt tänkt. Sjukt spännande att följa Microsoft framöver.

De tar det ena kloka beslutet efter det andra verkar det som. Att se sin verksamhet som ett ekosystem och erbjuda tjänster snarare än produkter är helt rätt tänkt och rent strategiskt känns MS flera steg framför Sony. Jag är inte säker på att det får fullt genomslag redan kommande generation, men helt klart bästa sättet att rusta sig för framtiden. MS har dessutom bättre förutsättningar än de flesta stora bolag att lyckas med strategin.

Bara att applådera.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det fungerar ganska bra på PC har jag hört...

Precis som förra generationskiftet så kommer många spel att vara crossgen, skillnaden nu är att alla firstparty också är det. Vad fick vi förra gången som var så himla häftigt exklusivt under launchwindow? Nä, det spelar ingen roll då de allra bästa spelen av hävd kommer en bit in i generationen när devs har full koll på hårdvaran.

Det här känns väldigt konsumentvänligt och trevligt, och jag förstår ärligt talat inte vad som är problemet. Tredjepartsutvecklare är dessutom fria att göra vad de vill.

Eftersom att arkitekturen skiljer sig mindre än någonsin imellan generationerna så bör det vara lättare än någonsin att optimera för den nya hårdvaran.

Räknar du in 2015(eftersom att PS4 släpptes i slutet av 2013) så hade du spel som Witcher 3, Bloodborne, Batman:Arkham knight, Dying light, Infamous: second son.
Spel som GTA5 och MGS5 fungerade på dom äldre konsolerna men gick ner till 20 och i vissa fall 15 fps vilket inte gav en så värst bra upplevelse(spelet måde inte så bra på den gamla hårdvaran.)

Sen som jag skrev tidigare så får antagligen inte den nya generationen ge fördelar fördelar i multiplayer, då det T.Ex. kan ses som pay to win och skrämmer bort spelare från att spela med sämre förutsättningat(säljer sämre pga längre responstid, kortare synfält etc).

Medlem
Skrivet av Vamp:

Helt rätt tänkt. Sjukt spännande att följa Microsoft framöver.

De tar det ena kloka beslutet efter det andra verkar det som. Att se sin verksamhet som ett ekosystem och erbjuda tjänster snarare än produkter är helt rätt tänkt och rent strategiskt känns MS flera steg framför Sony. Jag är inte säker på att det får fullt genomslag redan kommande generation, men helt klart bästa sättet att rusta sig för framtiden. MS har dessutom bättre förutsättningar än de flesta stora bolag att lyckas med strategin.

Bara att applådera.

Ja som aktieägare kanske, som kund så är konkurrens det som pressar priser och tvingar upp kvalité.
Nu så blir det antagligen som förra generationen, att Xbox inte känner något större behov av att skapa AAA utan nöjer sig med ett okey utbud till ett okey pris istället.

Det är det jag är orolig över iallafall, jag vill ha titlar som konkurrerar med dom största Playstation spelen, jag vill att Xboxen ska ha spel som jag inte får missa och inte bara spel som är okey för priset.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Det hämmar utvecklingen när man inte till fullo kan dra nytta av nya möjligheter som ges med ny hårdvara. Nu måste de begränsa sig så att de kan köras på äldre generationen. Låter som ett dåligt drag.

Håller med, framförallt på CPU sidan. Steget från en väldigt långsam Jaguar till en Zen2 baserad CPU är enormt. Att då skriva spel för båda låser dem till den gamla CPU prestandan. Detta eftersom det är väldigt eller extremt svårt att maximera ett spel för två så helt olikt presterande CPU.

Fruktansvärt dålig ide.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Känns som det finns två vinklar på detta.

1. Microsoft förändrar hur man släpper konsoler, med generationsöverskrivande tjänster (Game Pass) och spel. De fintar det traditionella sättet att kränga konsoler, dvs bra exklusiva titlar, genom att låta folk spela sina favoritspel, fast snyggare. Samma mentalitet som One X haft. "Enhanced for Series X". Tänk till och med om One X är den ryktade "klenare" nya xboxen - en refreshad slim-variant.

2. Microsoft har insett att de aldrig kan tävla mot Sony och Nintendo på AAA-exklusiva spel och är helt fokuserade på att kränga tjänster som Game Pass fullproppade med indie och AA, och enstaka AAA-spel som såklart också släpps på Windows 10. De har ju redan börjat gå åt de hållet med tvärsläpp av alla Xbox Studios-spel, som dessutom ingått i Game Pass.

Problemet med detta är att då skulle de bara behövt göra en billigare Xbox Series X, eftersom prestandan inte betyder så mycket i det fallet. Nu har de ju gått ut med att de storsatsar på prestanda, för att senare låsa sig genom att inte ha exklusiva spel för nya konsolen? Det är mycket motsägelsefullt av Microsoft.

Medlem
Skrivet av YmerXE:

Men processorkraft och tillgången till ram m.m kommer väl att påverka också hur spelen blir gjorda? Så som jag nämnde med fysik och liknande innan.

Ja, det utgår jag ifrån. Tänker att om spelen är konfigurerbara likt på PC, då är det väl inget konstigt att släppa spel som fungerar på gamla och nya konsoler?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tack Microsoft för att ni sparar pengar åt mig även denna generation! Inga exklusiva titlar betyder att jag återigen kan köra allt på den överlägsna PC plattformen och helt skippa utgiften på att köpa en Microsoft konsol! Xbox 360 förblir således den Senaste Xbox jag behövde köpa.

Mina pengar går då oavkortat till Nintendo och Sony när det gäller konsoler då jag endast köper konsoler för spelutbudet. Här finns det mängder av titlar som inte dyker upp på PC alls, samt ett fåtal som kommer till PC med fördröjning.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Det fungerar ganska bra på PC har jag hört...

Deus Ex 2, Crysis 2, Supreme Commander 2... fungera bra vet jag inte. Tycker mer det varit bland det värsta som någonsin hänt vår spelkultur, och jag mår illa bara jag tänker det. Typ som om att ha tvinga Queen spela Vanilla Ice låtar... för att det hade varit "det säkra kortet". Fy fan för det säger jag.

Citat:

Precis som förra generationskiftet så kommer många spel att vara crossgen, skillnaden nu är att alla firstparty också är det. Vad fick vi förra gången som var så himla häftigt exklusivt under launchwindow? Nä, det spelar ingen roll då de allra bästa spelen av hävd kommer en bit in i generationen när devs har full koll på hårdvaran.

Det här känns väldigt konsumentvänligt och trevligt, och jag förstår ärligt talat inte vad som är problemet. Tredjepartsutvecklare är dessutom fria att göra vad de vill.

Beror på hur man ser på det. Det fanns nog säkert de som trodde fokus på Kinect och TV TV TV skulle göra konsolen mer konsumentvänlig (bleh), innebär dock inte att det var ett bra val. Är inte grundproblemet här snarare att dagens AAA-spel i sin helhet totalt saknar ambition och vision? För jag kan banne mig inte komma på ett enda häftigt måste ha exklusivt AAA-spel, från varken Microsoft eller Sony hela den här generationen.

Man kan påstå att det är bättre att satsa på ett "säkert kort", men är inte det bara jävligt fegt? Där enda man får tillbaks om man belönar sådan feghet är degradering, stagnering och mer av samma.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Eftersom att arkitekturen skiljer sig mindre än någonsin imellan generationerna så bör det vara lättare än någonsin att optimera för den nya hårdvaran.

Räknar du in 2015(eftersom att PS4 släpptes i slutet av 2013) så hade du spel som Witcher 3, Bloodborne, Batman:Arkham knight, Dying light, Infamous: second son.
Spel som GTA5 och MGS5 fungerade på dom äldre konsolerna men gick ner till 20 och i vissa fall 15 fps vilket inte gav en så värst bra upplevelse(spelet måde inte så bra på den gamla hårdvaran.)

Sen som jag skrev tidigare så får antagligen inte den nya generationen ge fördelar fördelar i multiplayer, då det T.Ex. kan ses som pay to win och skrämmer bort spelare från att spela med sämre förutsättningat(säljer sämre pga längre responstid, kortare synfält etc).

Fast de spel som kom 2015 är ju inte launchwindow. Det är ju precis där skiftet skulle ske enligt Matt Booty, 1-2 år efter launch.

Att crossgenspelen kommer att prestera sämre på den gamla hårdvaran är ju inte konstigt heller, men det folk verkar "oroa" sig för här är ju att de inte skulle högprestera på nya generationen. Det tror jag är synnerligen obefogat.

Vad det gäller MP så kan det ju gå åt båda håll. Se på PUBG där det väl snarare är en klar fördel att stänga av allt fluff för att minska foliage och annat. Dessutom är crossplay redan en grej med PC och alla möjliga plattformar för den delen. MP på PC fungerar väl fint trots tusentals olika hårdvarukonfgurationer som lyckas spela tillsammans? Vill man ha bättre grafik och högre fps så får man hosta upp för en dyrare PC. Varför skulle det vara annorlunda på konsol?


signatur

Jump in.

Medlem

Hepp så kan man alltså klara sig utan en Xbox under den första tiden iaf om man ändå kan spela samma spel på andra maskiner som också bjussar på något extra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sapiens:

Deus Ex 2, Crysis 2, Supreme Commander 2... fungera bra vet jag inte. Tycker mer det varit bland det värsta som någonsin hänt vår spelkultur, och jag mår illa bara jag tänker det. Typ som om att ha tvinga Queen spela Vanilla Ice låtar... för att det hade varit "det säkra kortet". Fy fan för det säger jag.
Beror på hur man ser på det. Det fanns nog säkert de som trodde fokus på Kinect och TV TV TV skulle göra konsolen mer konsumentvänlig (bleh), innebär dock inte att det var ett bra val. Är inte grundproblemet här snarare att dagens AAA-spel i sin helhet totalt saknar ambition och vision? För jag kan banne mig inte komma på ett enda häftigt måste ha exklusivt AAA-spel, från varken Microsoft eller Sony hela den här generationen.

Man kan påstå att det är bättre att satsa på ett "säkert kort", men är inte det bara jävligt fegt? Där enda man får tillbaks om man belönar sådan feghet är degradering, stagnering och mer av samma.

Att tvinga på en gimmick som Kinect vilket höjde priset på konsolen med 1000kr var allt annat än konsumentvänligt och ingen jäkel ville väl ha TV TV TV. Förutom Don Mattrick då.

Vad det gäller kvaliteten på de exklusiva AAA-spelen den här generationen så är det väl subjektivt. De allra bästa har dock kommit från tredjepartsutvecklare, det kan jag hålla med om.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tack Microsoft för att ni sparar pengar åt mig även denna generation! Inga exklusiva titlar betyder att jag återigen kan köra allt på den överlägsna PC plattformen och helt skippa utgiften på att köpa en Microsoft konsol! Xbox 360 förblir således den Senaste Xbox jag behövde köpa.

Mina pengar går då oavkortat till Nintendo och Sony när det gäller konsoler då jag endast köper konsoler för spelutbudet. Här finns det mängder av titlar som inte dyker upp på PC alls, samt ett fåtal som kommer till PC med fördröjning.

Hehe.. du spelar på pc och tror att dina pengar oavkortat går till Nintendo och Sony? Även om du säljer din pc eller skaffar alla spelen illegalt ingår du i MS ekosystem och bidrar till en ständigt tickande inkomst. Sony köper molntjänster redan idag från Microsoft. Nintendo är en distributionskanal för deras spel. Windows är världens största os för spel.

Jag garanterar dig att varje Game-pass prenumerant värderas betydligt högre än varje såld Xbox redan idag och den utvecklingen kommer bara fortsätta.

Oavsett bransch är den mest lönsamma kunden den som betalar för dina tjänster utan att nyttja dem. Den kund som nyttjar din tjänst till max är troligtvis snarare en kostnad än en inkomst.

Gymmen är ett klockrent exempel på detta och först nu börjar alla andra branscher komma ikapp. Om alla medlemmar på ett gym nyttjade sitt medlemskap så mycket som gymkortet kostar skulle gymmen vara överfulla och de skulle tappa kunder så det smäller om det. Men gymmen blir inte överfulla. Det är alldeles för många som köper ett gymkort utan att gå dit. Gymmen tjänar pengar på dig varje dag, oavsett om du gymmar en, två, tre eller fyra dagar i veckan. De få som gymmar mer är troligtvis en kostnad, men en minoritet och bra ambassadörer för gymmets varumärke/kvalitet. De vältränade personerna som alltid är där blir målbilden för de otränade människorna som snart bara är en tickande inkomst.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Hehe.. du spelar på pc och tror att dina pengar oavkortat går till Nintendo och Sony? Även om du säljer din pc eller skaffar alla spelen illegalt ingår du i MS ekosystem och bidrar till en ständigt tickande inkomst. Sony köper molntjänster redan idag från Microsoft. Nintendo är en distributionskanal för deras spel. Windows är världens största os för spel.

Jag garanterar dig att varje Game-pass prenumerant värderas betydligt högre än varje såld Xbox redan idag och den utvecklingen kommer bara fortsätta.

Oavsett bransch är den mest lönsamma kunden den som betalar för dina tjänster utan att nyttja dem. Den kund som nyttjar din tjänst till max är troligtvis snarare en kostnad än en inkomst.

Gymmen är ett klockrent exempel på detta och först nu börjar alla andra branscher komma ikapp. Om alla medlemmar på ett gym nyttjade sitt medlemskap så mycket som gymkortet kostar skulle gymmen vara överfulla och de skulle tappa kunder så det smäller om det. Men gymmen blir inte överfulla. Det är alldeles för många som köper ett gymkort utan att gå dit. Gymmen tjänar pengar på dig varje dag, oavsett om du gymmar en, två, tre eller fyra dagar i veckan. De få som gymmar mer är troligtvis en kostnad, men en minoritet och bra ambassadörer för gymmets varumärke/kvalitet. De vältränade personerna som alltid är där blir målbilden för de otränade människorna som snart bara är en tickande inkomst.

Jag har inget emot att gynna Microsoft, så länge de inte slösar min tid med dumheter. Jag har förövrigt 3 PC speldatorer på det här skrivbordet, och de är inte första generationen här, så jag har nog gynnat Microsoft och PC komponent tillverkare bra mer än jag gynnat konsoltillverkare så som Sony och Nintendo. (måste ju kunna multiboxa i Eve online ). Däremot är jag inte kund på Game pass och kommer inte bli det heller då jag föredrar att betala för att äga mina spel snarare än att hyra dem.

Men nu var ju inte det poängen. Eftersom jag köper plattform efter spel jag vill spela så är det bra när jag slipper slänga pengar på en plattform som jag inte behöver för att spela alla de spel jag vill spela. Jag köpte tex WiiU endast för två stycken spel. Dessutom sparar det plats här i spelrummet, vilket är minst lika viktigt för min del då jag redan har rader av konsoler runt TVn här inne. Jag är dessutom ganska ointresserad i gemen av mainstream AAA spel då jag främst bara spelar Strategispel och RPGs. Nintendos och speciellt Sonys platformar har mängder av främst det senare då de har de asiatiska utvecklarna på sina plattformar med högar av exklusiva titlar. Västerländska utvecklare släpper allt sitt på PC så där finns det inget behov av någon konsol eftersom Microsoft fortsätter sin Unified Platform strategi.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Vamp:

Hehe.. du spelar på pc och tror att dina pengar oavkortat går till Nintendo och Sony? Även om du säljer din pc eller skaffar alla spelen illegalt ingår du i MS ekosystem och bidrar till en ständigt tickande inkomst. Sony köper molntjänster redan idag från Microsoft. Nintendo är en distributionskanal för deras spel. Windows är världens största os för spel.

Jag garanterar dig att varje Game-pass prenumerant värderas betydligt högre än varje såld Xbox redan idag och den utvecklingen kommer bara fortsätta.

Oavsett bransch är den mest lönsamma kunden den som betalar för dina tjänster utan att nyttja dem. Den kund som nyttjar din tjänst till max är troligtvis snarare en kostnad än en inkomst.

Gymmen är ett klockrent exempel på detta och först nu börjar alla andra branscher komma ikapp. Om alla medlemmar på ett gym nyttjade sitt medlemskap så mycket som gymkortet kostar skulle gymmen vara överfulla och de skulle tappa kunder så det smäller om det. Men gymmen blir inte överfulla. Det är alldeles för många som köper ett gymkort utan att gå dit. Gymmen tjänar pengar på dig varje dag, oavsett om du gymmar en, två, tre eller fyra dagar i veckan. De få som gymmar mer är troligtvis en kostnad, men en minoritet och bra ambassadörer för gymmets varumärke/kvalitet. De vältränade personerna som alltid är där blir målbilden för de otränade människorna som snart bara är en tickande inkomst.

Precis. Det roliga är också att MS betalar Sony för Blueray så en massa pengar bara studsar framochtillbaka överallt. Men som du säger. Om du spelar på PC så ingår du i MS ekosystem. Ännu mer om du köper spel från dem


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skägg.
10 Chambers

Fundering: istället för att de faktiskt släpper till exempel Halo Infinite till Xbox One, kan Project Xcloud vara deras alibi för att inte göra ”generationsexklusiva” spel?


signatur

Har läst intervjun nu och tre till fyra Xbox-exklusiva titlar per år, med Microsofts nu 15 tillgängliga studios, är ju egentligen ingen indikation för att det skulle råda brist på plattformsexklusiva titlar på Xbox, inte minst med Game Pass. Lite märkligt kan jag tycka efter att ha spanat genom webben på den här nyheten, att i princip ingen skriver om den satsningen. inte ens som en parentes? Nåväl. Den är väl inte lika konkret kanske (om än värd att notera i mina ögon iaf).

Gällande den här delen som de flesta diskuterar kring runt att det inte kommer finnas next-gen exklusiva titlar blir ju lite av ett missvisande kring släppet. Vi har ingen aning om tredjepart har intentionen av att släppa något som är exklusivt för "next gen" ännu. Det enda vi vet är att Microsoft kommer anstränga sig för att säkerställa bakåtkompabilitet för sina förstapartstitlar.

Det kan alltså lika gärna betyda att de gör ett imponerande jobb med nedgraderingen av förstapartsspelen (se vad CD Project Red gjorde med The Witcher 3 till Switch). Just nu verkar antagandet vara att deras förstapartspel snarare får en blek uppgradering och det vet vi ju verkligen inget om.


signatur

Var mot andra så som de vill att du ska vara mot dem.
Podcast, Twitch, Twitter

NuZ
Testpilot
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Fundering: istället för att de faktiskt släpper till exempel Halo Infinite till Xbox One, kan Project Xcloud vara deras alibi för att inte göra ”generationsexklusiva” spel?

Kan nog vara så att de menar Xcloud. Då jag inte hittar detta någon annanstans på nätet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Så det är en till mid-gen upgrade?

Medlem

Jaha, då hoppas man på PS. Köpa en ny Xbox för massor av pengar känns totalt meningslöst.

Medlem

Jag och min vän njuter väldigt av game pass, nu skaffade vi det dock för 10kr. Jag när Gears 5 släpptes. Jag är fortfarande förvånad att den går ut den 13/05/2021. Hade bara gold till november detta år.

Ambassadör
Xbox

@Aaron Vesterberg Ringhög: Väl talat. Det dras väldigt mycket överdrivna växlar på det här från många håll, samtidigt som andra saker ignoreras. Men det är som vanligt


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Jag ogillar det där med exklusiviteter så jag tycker detta är jättebra.
men jag antar att det kommer vara ett antal funktioner som man inte kommer kunna använda annat än på den nya.
och det är inget fel på det.

Håller med!

Tycker det är kanon att kunna spela samma spel både på konsol och dator. Så nice i soffan relaxat med handkontroll, och andra stunder spela samma spel framför datorn med tbd/mus.

Perfekt att kunna välja! Valfrihet FTW!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tråkigt att inte få spel som är skrivna exklusivt för konsolen utan bara ögongodis.
Vill man ha den bästa Xboxen framöver så ska man alltså köpa en PC.

Vill man ha den bästa spelupplevelsen så är det alltid PC som gäller. EOD.

Men ibland så har soffspelande och enkelhet sina kvaliteter, och då är det berättigat med konsoler.

Bara olika för-/nackdelar, och skönt att kunna mixa/välja fritt tycker jag.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Fulci:

Problemet med detta är att då skulle de bara behövt göra en billigare Xbox Series X, eftersom prestandan inte betyder så mycket i det fallet. Nu har de ju gått ut med att de storsatsar på prestanda, för att senare låsa sig genom att inte ha exklusiva spel för nya konsolen? Det är mycket motsägelsefullt av Microsoft.

Inte alls.

DU har full valfrihet att köra på högt speccad PC, ganska högt speccad X-box, lägre speccad X-box, eller tidigare X-box.

Bra valfrihet. Ingen förlorar - alla vinner!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Tack Microsoft för att ni sparar pengar åt mig även denna generation! Inga exklusiva titlar betyder att jag återigen kan köra allt på den överlägsna PC plattformen och helt skippa utgiften på att köpa en Microsoft konsol! Xbox 360 förblir således den Senaste Xbox jag behövde köpa.

Det är helt fine för Microsoft. Vinsten ligger inte på hårdvaran (ibland så att Microsoft och Sony tom. går med minus på hårdvaran/konsolen). Vinstmarginalen ligger i spelen, och i tjänsterna.

Köper du de - det är då de tjänar som mest på dig.

Bra för dig - ännu bättre för Microsoft!


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av pjones74:

Jaha, då hoppas man på PS. Köpa en ny Xbox för massor av pengar känns totalt meningslöst.

De största pengarna ligger i mjukvara och framför allt tjänster (hårdvara har oftast rakbladstunna marginaler, som bäst, då ibland förlorar tillverkare som Microsoft och Sony tom. på det hela med negativa marginaler).

Därav att jag så småningom är övertygad att även Sony kommer gå åt det hållet. Det är helt enkelt för mycket pengar och för stora marknader de kommer gå miste om, om de låter bli, och låter andra aktörer (inklusive Microsoft) profitera på spelförsäljning och tjänsteförsäljningen.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

12
Skriv svar