God of War-skaparen: Playstation 5-avslöjandet "mindre än 4 veckor bort"

Robot
God of War-skaparen: Playstation 5-avslöjandet "mindre än 4 veckor bort"

"Branschens sämst bevarade hemlighet just nu."

#david-jaffe, #playstation, #playstation-5, #sony


NuZ
Testpilot

Ska bli spännande som tusan o följa


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hoppas på ett pris under 7000kr

Medlem

Hoppas de kommer till klarhet med om de stöder BC och till vilken grad. Blir det via PS now eller via hårdvara? Riktigt spännande hur den kommer att se ut med.

Medlem

Låter rimligt, spännande!

Medlem
Skrivet av Keima:

Hoppas på ett pris under 7000kr

Skulle våga satsa en årslön på att den hamnar under. Allt annat vore självmord.

Medlem
Skrivet av Keima:

Hoppas på ett pris under 7000kr

Fast det skulle ju vara ganska intressant ifall dom skulle sälja den för 9000kr och då hur dom skulle motivera det höga priset:)

Jag tror dock att den kommer kosta 5000kr eller max 6000kr, med tanke på att den blir något svagare än Xbox series X samtidigt som den måste kännas relativt billig i så fall.
Microsoft kommer ju ha Xbox one X och Xbox Series X som kommer kunna spela samma spel i minst 2 år, så Sony kan nog inte sväva iväg för mycket med priset.

Medlem

Jag tror på 6990 i svenska butiker. $600 idag är värt mindre än vad $500 var när PS3:an lanserades och jag har svårt att se hur de skulle komma undan billigare än så med tanke på vad vi vet om hårdvaran.

Microsoft har fördelen att Game Pass är extremt attraktivt så de kan nog sälja hårdvaran till kostnad eller till och med till viss förlust eftersom de sedan drar in $120 per år för en del av sin kundbas, men PS Now är inte i närheten (än). Det behöver Sony göra något åt.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Gnällkuk

Frågan är ju om det kommer presentera två modeller direkt vid launch eller om de håller lite på det? Jag tror på en billigare och dyrare modell!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Sony kommer nog försöka subventionera maskinen så hårt de har råd med för att behålla sin install base.

Medlem

Högintressant, detta!


signatur

I drank what?

Avstängd

Jag ger inte en konsol mer än 3990:-
Så det innebär att jag kommer vänta tills den går ner i pris.
Men jag tror ps5 hamnar kring 4990:-

Medlem

Hur konstigt det än låter hoppas jag verkligen på en tok hög prislapp så man kanske får bli imponerad över generationsklivet. Är inte heller intresserad av att köpa en pro version om 3 år.

Medlem
Skrivet av Konstig Inombords:

Jag ger inte en konsol mer än 3990:-
Så det innebär att jag kommer vänta tills den går ner i pris.
Men jag tror ps5 hamnar kring 4990:-

Ok, tror du får vänta då... länge

Medlem

Alla spelkonsoler är ju otroligt subventionerade varje generation, jag tänker gissa på 5499:- eller 5999:-. Mer än så kan de inte riktigt ta utan att riskera att alienera stora delar av sin spelarbas.


signatur

If You Have an Idea that You Genuinely Think is Good, Don't Let Some Idiot Talk You Out of It.

Avstängd
Skrivet av Buster:

Ok, tror du får vänta då... länge

Då får jag göra det.
Annars känner jag mig blåst.
Och jag ogillar den känslan.

Medlem
Skrivet av Keima:

Hoppas på ett pris under 7000kr

Sist Playstation kostade så mycket så höll det på att sluta i en total katastrof för Sony. Så du kan nog vara lugn. Jag gissar på att den kommer kosta mellan 4490-4990 kr.

Medlem

Tippar på 4999:- för standard 6599:- för "pro" (kommer köpa "pro" förmodligen).

Gta VI och nytt God of war som release titlar, Elder scrolls 6 i början på februari 2021.

(Drömmer)


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

Han säger även detta på Neogaf -

"But to be clear, this was just me making assumptions based on the rumors that are flying online about the Feb reveal AND the fact that PS4 had the big Feb reveal in NYC. I have ZERO inside info on this and, honestly, if I did have the skinny, it would not be my place to share it. I would never do that.

Thanks for reading!

Jaffe-"


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Playstation varumärket tjänar in pengar från alla möjliga olika kanaler, inte bara konsolen. Spel, exclusiviteter, tillbehör, deals, och merchandise. Alla de kanaler är antagligen uppräknade i budgeten, och det finns några riktiga ljushuvuden där. Jag kommer köpa PS4 och PS5 och kanske PS1............för att jag vill ha de. MEN.....är det sant att PS5 blir bakåtkompatibel med alla spel till Playstation? Då blir det sjukt bra.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Belfry:

Alla spelkonsoler är ju otroligt subventionerade varje generation, jag tänker gissa på 5499:- eller 5999:-. Mer än så kan de inte riktigt ta utan att riskera att alienera stora delar av sin spelarbas.

Dom var det förr, men dom slutade med det förra generationen.
PS3 gick dom rätt mycket back med, men antagligen lite plus på PS4.
Nu så har dom lite press på sig så jag hoppas att dom väljer att gå lite back eftersom att SSD och ray-tracing är väldigt dyrt för en konsol, och det skulle vara skönt om den har minst 512gb i lagring(gärna mer) och orkade med ray-tracing i över 30fps/1080p typ.

It's not a lake, it's an ocean

Återstår att se om de visar upp själva konsolen eller bara handkontrollen som 2013, då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Tror det kommer bli en dyr historia. Sa de inte vid något tillfälle att det ska vara en konsol utan blu-rayspelare?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Frågan är ju om det kommer presentera två modeller direkt vid launch eller om de håller lite på det? Jag tror på en billigare och dyrare modell!

Dom kommer inte att släppa mer än en version i början. Detta är nog också för att få ner produktionskostnaderna i standard modellen och för att senare släppa ett Pro. Som kommer att spöa Series X, då den förmodligen släpps 2-3 år efter PS5.

Skrivet av Walter S.A. Iego:

Tror det kommer bli en dyr historia. Sa de inte vid något tillfälle att det ska vara en konsol utan blu-rayspelare?

Kommer förmodligen bli 1k dyrare än vad vi är vana vid, men inte mer. 4K blu-ray är redan bekräftat.

Övriga frågor kommer besvaras på deras (Pris, Release, BC osv) event som sker inom en månad.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Dom var det förr, men dom slutade med det förra generationen.
PS3 gick dom rätt mycket back med, men antagligen lite plus på PS4.
Nu så har dom lite press på sig så jag hoppas att dom väljer att gå lite back eftersom att SSD och ray-tracing är väldigt dyrt för en konsol, och det skulle vara skönt om den har minst 512gb i lagring(gärna mer) och orkade med ray-tracing i över 30fps/1080p typ.

Varför skulle rey tracing vara väldigt dyrt för en konsol?
Är ju något som de flesta gpuer kommer stödja snart.

Medlem
Skrivet av Zibbit:

Varför skulle rey tracing vara väldigt dyrt för en konsol?
Är ju något som de flesta gpuer kommer stödja snart.

Det billigaste grafikkortet med ray-tracing kostar idag 4000kr och dom flesta verkar tycka att prestandan är extremt låg.
Att dom flesta GPU:er skulle stödja det snart har jag svårt att se, med tanke på att toppkorten har svårt att driva ray-tracing i moderna titlar eller med höga grafikinställningar.

Jag håller med dig om att det antagligen är på gång och jag tror att att det kommer vara ganska vanligt med ray-tracing om 2-3 år men att det skulle bli typ standard "snart" är nog att drömma lite, då måste tekniken ta ett väldigt stort hopp.

Men man vet ju aldrig, nästa år kanske alla nya kort över 2500kr har ray-tracing, men jag tror inte det och jag har inte sett någon artikel eller teknisk kunnig nämna att vi är där snart. Men Nvidia sa ju härom året att det är dumt att köpa ett kort utan ray-tracing, men jag tror nog mest att det var storhetsvansinne

Medlem

Har det inte gått fyra veckor snart. Otålig! 😂


signatur

|Playstation 5|Metspö|

1
Skriv svar