Forumlek: Beskriv Något På Konstiga Sätt

Forumlek: Beskriv Något På Konstiga Sätt

Tog lite inspiration från nätet om någon undrar.

I denna forumlek ska du komma med en description för vilket spel (eller vad det nu kan vara, typ film eller bok) som helst, men där du berättar det ur ett konstigt sätt eller ur en annorlunda synvinkel.

Jag börjar!

"Du spelar som en fet italienare som käkar kroppsförändrande svampar och stampar på olika sorters djur. Du och en annan tjockis bråkar jämt och ständigt om samma kvinna som han till och med vill gifta sig med."
Mario-spelen.

"Lila drakunge eldar upp eller stångar alla som vill döda honom. Han matar sin trollslända med massa fjärilar."
Spyro-spelen.

"Blås omkull folk med din andedräkt, flyg upp i luften av jättars klubbslag och bli jagad av en hel by för att ha slaktat en höna."
Skyrim

"En pojke råkar bli lämnad kvar ensam hemma under juletider och utför misshandel på inbrottstjuvar."
Home Alone

Medlem

Är det meningen att andra skall gissa vilket spel eller film det är eller skall man skriva det själv?

Vakna upp på ett slumpmässigt ställe och börja slå på ett träd för att få en pinne. Slå sedan ihjäl en gris med den pinnen för att få en kotlett. Det hela slutar med att man bokstavligen går till helvetet och tillbaka för att kunna döda en drake på en ö som flyter ute i ingentingenheten.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

Är det meningen att andra skall gissa vilket spel eller film det är eller skall man skriva det själv?

Jag tänkte först att folk får avgöra det själva om de ska avslöja sina beskrivningar eller inte, eller tycker ni att tråden ska ha mer utmaning i den? Undrar vad fler personer tycker.

Medlem

Jag tycker det är en kul idé, hoppas fler hakar på. (Jag har lite idétorka just nu.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:

Är det meningen att andra skall gissa vilket spel eller film det är eller skall man skriva det själv?

Vakna upp på ett slumpmässigt ställe och börja slå på ett träd för att få en pinne. Slå sedan ihjäl en gris med den pinnen för att få en kotlett. Det hela slutar med att man bokstavligen går till helvetet och tillbaka för att kunna döda en drake på en ö som flyter ute i ingentingenheten.

Minecraft

100 personer fallskärmshoppar ut från ett flygplan på en Ö för att slåss till döden för en kycklingmiddag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

jbx
Medlem
Skrivet av conthox:

Är det meningen att andra skall gissa vilket spel eller film det är eller skall man skriva det själv?

Vakna upp på ett slumpmässigt ställe och börja slå på ett träd för att få en pinne. Slå sedan ihjäl en gris med den pinnen för att få en kotlett. Det hela slutar med att man bokstavligen går till helvetet och tillbaka för att kunna döda en drake på en ö som flyter ute i ingentingenheten.

Minecraft.

Din mamma dör av hjärtinfarkt men du bestämmer dig för att leta upp hennes ”tvilling själ” i en annan dimension med hjälp av en brittiskt talande fe-liknande figur?


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Molotov:

100 personer fallskärmshoppar ut från ett flygplan på en Ö för att slåss till döden för en kycklingmiddag.

PUBG!

Skrivet av jbx:

Din mamma dör av hjärtinfarkt men du bestämmer dig för att leta upp hennes ”tvilling själ” i en annan dimension med hjälp av en brittiskt talande fe-liknande figur?

Inte en susning


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Minecraft

100 personer fallskärmshoppar ut från ett flygplan på en Ö för att slåss till döden för en kycklingmiddag.

Oj, det var en konstig beskrivning! Tror ingen kommer gissa vilket spel du menar

Medlem

Njut av en årslång resa genom en bildskön framtid. Till häst, till fots och bakom ratten. Se bland annat hur naturen i form av svampar och giraffer har återerövrat människornas värld - eller ta en paus och läs serietidningar. Allt i denna härliga familjesimulator.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Peka och klicka äventyr där man tar sig från punkt A till punkt B i diverse områden. I varje område finns material och energi i olika former, som man kan leverera till områdets lokala invånare.

Mellan varje område sammanfattas hur snabbt du sprang igenom, hur mycket material du hittade och hur många utav invånarna du tillfredsställde.

Spelet avslutas med en slutleverans till den stora huvudchefen, till minne av din bortgångne husdjurskanin.

Inaktiv

Inget illa ment men vissa beskrivningar är ju väldigt formella och korrekta så det är väldigt enkelt att gissa.

1
Skriv svar