Härmed proklamerar jag 2020 som backloggens år!

Medlem
Skrivet av Dralion:

Jag funderar på att skapa en Scrum-tavla med backlog, to-do, in-progress och done, för mina spel. Sen ska jag grooma backloggen en gång i veckan och prioritera om vilka spel som ska komma in i nästa sprint.

Låter det som ett koncept?

Jag använder Trello för mina backlogs så, jupp.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem

Resident evil 2 avklarat från backloggen, nu gäller det bara att försöka mata undan The outer worlds, Days gone, Death stranding...öhh..Spiderman, med mera med mera med mera...

Svårt detta med att få tiden/orken att räcka till för att ta sig igenom spel. Man kommer av sig, köper nåt nytt o gör samma sak igen. Trots att spelen är roliga. Vad är detta för fenomen egentligen?


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Medlem

@N_micke:

Mycket vill ha mer fenomenet. Det var lättare på Amiga 500-tiden. Lirade Dune 2 i veckor, Beneath a Steel Sky på svenska (15 disketter), Sensible Soccer flera somrar, Shadow of the beast trilogin...

Nu har jag 100 gånger fler och bättre spel men vete fasen om jag inte hade roligare med Amigan

Backloggens befriare
Skrivet av A1200G:

@N_micke:

Mycket vill ha mer fenomenet. Det var lättare på Amiga 500-tiden. Lirade Dune 2 i veckor, Beneath a Steel Sky på svenska (15 disketter), Sensible Soccer flera somrar, Shadow of the beast trilogin...

Nu har jag 100 gånger fler och bättre spel men vete fasen om jag inte hade roligare med Amigan

<3 Sensible Soccer
Fortfarande kanske den bästa grafiken i ett sportspel någonsin.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Min nya strategi med att preskribera allt gammalt och nu endast köpa och köra ett spel i taget har funkat jättebra star wars jedi fallen order blev första spelet,det är nu 100% platinum. Nästa spel är WRC 8 som jag nu ligger på 30%. Känns skönt att ha ett spel i taget att fokusera på.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Gnällkuk

Alltså, det är ju bara att inse att man kör ett hopplöst race. Man blir äldre, har mindre tid eller intresse och för att bättra på ångesten prenumererar jag fortfarande på Humble Bundle. Yey...


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Ambassadör
Xbox

Börjat spela Life is Strange 2 och fick en prompt i spelet att jag borde spela The Awesome Adventures of Captain Spirit innan episod 2 av LiS2. Sagt och gjort, nu är det avklarat. Det är ju ett väldigt kort litet spel, men trevligt för lite bakgrund till LiS2.

Avklarade spel 2020: 3
Antal spel från backloggen: 2
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Efter att ha frustat och svurit, och lagt alldeles för många timmar denna natt på att försöka lära mig excel igen, så har jag äntligen påbörjat mitt backlog-dokument. Det går att följa här...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1q1_-lhj9z022BOhfPmGLN...


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Excel-kebab!


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Excel-kebab!

Mm, vilket jäkla slukhål...


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Efter att ha frustat och svurit, och lagt alldeles för många timmar denna natt på att försöka lära mig excel igen, så har jag äntligen påbörjat mitt backlog-dokument. Det går att följa här...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1q1_-lhj9z022BOhfPmGLN...

Wow, snacka om att vara dedikerad backloggare!

Backloggens befriare
Skrivet av A1200G:

Wow, snacka om att vara dedikerad backloggare!

Ja, den skall bekämpas till sista man!


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

5 avklarade spel år 2020.

De tre senaste:
1. Age of Empires III: The Asian Dynasties
2. Kingdom Hearts Re:coded (3 timmars film egentligen)
3. Antichamber

Numera spelar jag Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD och precis installerat Ape Out (som jag fått gratis via Epic i slutet av 2019). Inte så långt kvar tills jag äntligen får spela det efterlängtade Kingdom Hearts III och inte heller tills jag får köpa mitt första spel för år 2020 vilket blir Death Stranding.


signatur

I'm like you, I have no name.

Januari:
Köpta(0 st):

Klarade (3 st):

-Final Fantasy V Advance (GBA - 6/1)
-Bloodstained Curse of the Moon (Switch-11/1)
-Wondergirl: The Dragons Trap (Switch- 19/1)

Eller ja, Wonderboy, men jag spela som tjejen så rent praktiskt är det ju Wondergirl. Satt och dega med två andra spel som inte gav mig så mycket (Mutant Year Zero och God of War), vilket lede till att jag byte spel. Riktigt kanonspel. Har själv aldrig spelat originalet (som bara är ett knapptryck bort) men det här var en plattformare helt i min smak.

Tre spel avklarade hitintills men snart är det löning och då jävlar...

Skämt åt sido, har några planerad inköp, men tror jag kan klara januari med pluspoäng.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Klarat tre spel på PS4 hittills iår: Shadow of Colossus, Order 1886 och Until dawn.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Årets första backlogg spel avklarat!: A plague tale innocence (PC)
Inköpta spel 2020: 4 st.

Fantastiskt grafik, ljud, musik, story och atmosfär, 10/10! Enda som drar ner betyget är att svårighetsgraden stiger rejält sista 1-2 timmar (tog mig dubbla tiden).

Frågan är vad jag ska köra härnäst:
1. God of War 2 (PS3)
2. The walking dead season 2 (Xbox 360)
3. Days Gone (PS4)
4. Death Stranding (PS4)
5. Uncharted 1 Remastered (PS4)
6. Dreamfall chapters (PC)
7. GTA V (PC)
8. Beyond two souls (PS3)
9. Detroit become Human (PS4)
10. Half life 2 - Episode One (PC)

Skulle kunna göra 3-4 till likadana topp 10 listor. Förstår ni nu problematiken med min backlogg?

@korvmos: Tack för det, glömde Shadow of the colossus remake:n (PS4) samt Residen evil 2 remake:n (PC). Order 1886 samt Until dawn tillhör också backloggen

Backloggens befriare
Skrivet av keffkebab:

Efter att ha frustat och svurit, och lagt alldeles för många timmar denna natt på att försöka lära mig excel igen, så har jag äntligen påbörjat mitt backlog-dokument. Det går att följa här...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1q1_-lhj9z022BOhfPmGLN...

Sådär... Då är det nog fastställt. Jag är körd. Dags att sikta på sjukpension så jag har en sportslig chans, alternativt om jag hittar en rik sponsor...

Det kan saknas något spel, det har varit mycket bläddra i digitala arkiv och fipplande med papper och pennor och klurande.. Samt att jag tror att det ligger en bunt spel-skivor och några disketter någon stans och skräpar...


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare
Skrivet av Dohman:

5 avklarade spel år 2020.

De tre senaste:
1. Age of Empires III: The Asian Dynasties
2. Kingdom Hearts Re:coded (3 timmars film egentligen)
3. Antichamber

Numera spelar jag Kingdom Hearts Dream Drop Distance HD och precis installerat Ape Out (som jag fått gratis via Epic i slutet av 2019). Inte så långt kvar tills jag äntligen får spela det efterlängtade Kingdom Hearts III och inte heller tills jag får köpa mitt första spel för år 2020 vilket blir Death Stranding.

Snyggt! Starkt jobbat!

Skrivet av Fader Konungen:

Januari:
Köpta(0 st):

Klarade (3 st):

-Final Fantasy V Advance (GBA - 6/1)
-Bloodstained Curse of the Moon (Switch-11/1)
-Wondergirl: The Dragons Trap (Switch- 19/1)

Eller ja, Wonderboy, men jag spela som tjejen så rent praktiskt är det ju Wondergirl. Satt och dega med två andra spel som inte gav mig så mycket (Mutant Year Zero och God of War), vilket lede till att jag byte spel. Riktigt kanonspel. Har själv aldrig spelat originalet (som bara är ett knapptryck bort) men det här var en plattformare helt i min smak.

Tre spel avklarade hitintills men snart är det löning och då jävlar...

Skämt åt sido, har några planerad inköp, men tror jag kan klara januari med pluspoäng.

Våga stå emot!
Mutant Year Zero var en av mina absoluta höjdpunkter förra året!

Skrivet av korvmos:

Klarat tre spel på PS4 hittills iår: Shadow of Colossus, Order 1886 och Until dawn.

Aah, det kliar i köparfingrarna varje gång jag läser "Shadow of Colossus"....

Skrivet av A1200G:

Årets första backlogg spel avklarat!: A plague tale innocence (PC)
Inköpta spel 2020: 4 st.

Fantastiskt grafik, ljud, musik, story och atmosfär, 10/10! Enda som drar ner betyget är att svårighetsgraden stiger rejält sista 1-2 timmar (tog mig dubbla tiden).

Frågan är vad jag ska köra härnäst:
1. God of War 2 (PS3)
2. The walking dead season 2 (Xbox 360)
3. Days Gone (PS4)
4. Death Stranding (PS4)
5. Uncharted 1 Remastered (PS4)
6. Dreamfall chapters (PC)
7. GTA V (PC)
8. Beyond two souls (PS3)
9. Detroit become Human (PS4)
10. Half life 2 - Episode One (PC)

Skulle kunna göra 3-4 till likadana topp 10 listor. Förstår ni nu problematiken med min backlogg?

@korvmos: Tack för det, glömde Shadow of the colossus remake:n (PS4) samt Residen evil 2 remake:n (PC). Order 1886 samt Until dawn tillhör också backloggen

Får bekämpa mig själv för att inte installera Plague tale nu när det ligger i GamePass, men nu har jag bara 2 månader kvar med GamePass… På gott och ont.

Jag röstar på Unchartered som nästa lir för din del! Det SKA jag spela i år!


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Sådär, tydligen glömt att uppdatera...

Men, har klarat ut Manual Samuel i Co-op, samt räknar mig nu som färdig med Clicker Heroes, även om det inte är ett spel man kan klara, så har jag låst upp alla achievements nu, äntligen!

Avklarade spel 2020: 3
Antal spel checkade från backloggen: 2
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Igår klarade jag av Uncharted: Drake's Fortune så lite backlogsprogress! Sedan sist har jag också betat av Life is Strange 2, men det var från Xbox Game Pass så inga backlogspoäng där inte.

Avklarade spel 2020: 5
Antal spel från backloggen: 3
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Sådär! Årets första "riktiga" avklarade spel har anlänt! Two Point Hospital! Fortfarande 6 DLC-kartor fördelat på 2 olika DLC-paket kvar, men grundspelet är nu färdigt!
Kan klart rekommendera spelet!

Avklarade spel 2020: 4
Antal spel checkade från backloggen: 3
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox

Här rullar det på... Uncharted 2: Among Thieves avklarat. Bra spel! Nu blir det nog lite Assassin's Creed ett tag...

Avklarade spel 2020: 6
Antal spel från backloggen: 4
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Backloggens befriare

Såja! 3 kartor till avklarade på TPH, och bara en DLC kvar nu. Kan nog bli en paus, är lite mätt. Får se hur det känns om ett par dagar. Suget brukar komma rätt fort, faktiskt. Känt så några gånger under resans gång...

Avklarade spel 2020: 5
Antal spel checkade från backloggen: 4
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).

Februari:
Köpta(4 st):

  • Final Fantasy VII (räknas inte, redan avklarat)

  • Final Fantasy VIII (räknas inte, redan avklarat)

  • Dragon Quest: The Journey of the Cursed King (3DS) (Räknas ej, finns redan i Backloggen)

  • Dragon Quest I

  • Dragon Quest II (Switch)

  • Dragon Quest III (Switch)

  • Onimusha: Warlords (Switch)

Klarade (1st):

God of War (PS4 - 2/2)

Aktuell poäng: 0


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Ambassadör
Xbox

Assassin's Creed Rogue Remastered avklarat. Bra spel! Knyter ihop Amerika-spelen på ett bra sätt, storyn var över förväntan.

Avklarade spel 2020: 7
Antal spel från backloggen: 5
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Backloggens befriare
Skrivet av Mortaigne:

Assassin's Creed Rogue Remastered avklarat. Bra spel! Knyter ihop Amerika-spelen på ett bra sätt, storyn var över förväntan.

Avklarade spel 2020: 7
Antal spel från backloggen: 5
Inköpta spel: 0

Najs, blir riktigt sugen av det du berättat


signatur

Ad hoc addendum

Backloggens befriare

Sådär, då var alla DLC till Two Point Hospital avklarade. Skönt. Gillar spelet, men verkligen mätt för nu. Kanske återvänder lite för "nöjes skull" senare.

Avklarade spel 2020: 6
Antal spel checkade från backloggen: 5
Inköpta spel 2020: 0
Värde: 0


signatur

Ad hoc addendum

Januari:
Köpta(0 st). Klarade (3 st).

Februari:
Köpta(4 st):

  • Final Fantasy VII (räknas inte, redan avklarat)

  • Final Fantasy VIII (räknas inte, redan avklarat)

  • Dragon Quest: The Journey of the Cursed King (3DS) (Räknas ej, finns redan i Backloggen)

  • Dragon Quest I

  • Dragon Quest II (Switch)

  • Dragon Quest III (Switch)

  • Onimusha: Warlords (Switch)

Klarade (2st):

  • God of War (PS4 - 2/2)

  • Dragon Quest I (Switch - 8/2)

Aktuell poäng: +1


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

FM-guru
F.d. Sisyr

Eftersom det inte är några kommande releaser som lockar mig på flera månader känns det som en jäkligt bra tid att jobba lite på backloggen. En årlig planering vågar jag mig inte på, men fram till april/maj nån gång ska jag försöka klara dessa;

Age of Decadence
Underrail
Darkest Dungeon
Quantum Break

Skulle jag lyckas i förtid är det ju bara att fylla på med fler.

Hittills har jag lyckats jobba klart följande spel i backloggen; Phantom Doctrine, NEO Scavenger och Eastshade.

Ambassadör
Xbox

Som en aptitretare inför nästa större spel (och pga beslutsångest...) så hittade jag ett litet knasigt indiespel som låg och skvalpade i backloggen: Donut County. Raskt avklarat! Mycket knäppt spel, men med en småkul gameplay-gimmick som gjorde det värt att köra klart.

Avklarade spel 2020: 8
Antal spel från backloggen: 6
Inköpta spel: 0


signatur

Jump in.

Skriv svar