Cyberpunk 2077 försenas - släpps inte i april!

Medlem

Tycker att spel företag ska sluta ge ut datum om de inte är helt hundra på att de vet om att de kommer kunna släppa spelet det datumet. Jag som alla andra vill få ett spel som är bugg fritt och spelbart, men att flytta fram ett spel 6 månader ger mig ett dåligt intryck. För 6 månader är en lång tid.. Tror mer det handlar om att resident evil 3 och ff7 remakes kommer den månaden och då blev april inte lika kul.

Medlem

En film som blir framflyttad = Dåligt
Ett spel som blir framflyttat = Bra


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Vamp:

Hmm.. ökar dock risken att det kommer ”samtidigt” som Elden ring. Har hela tiden tänkt Cyberpunk på våren och Elden ring till hösten. Nu börjar jag visserligen tvivla på en 2020-release ens för det sistnämnda.

Elden Ring kommer runt mars-april, lugn! (One can dream )


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Fy fasen vad skönt haha. Med tanke på att det tog mig nästan exakt ett år att bli färdig med The Witcher 3 och att jag nu kan viga min begränsade speltid helhjärtat till The last of us part 2 så drar jag lite av en lättnadens suck.

Medlem

Alltså WTF. Jag vet att det kan gagna oss konsumenter i slutändan, men likväl... WTF this is a disaster!!!!! Årets besvikelse!

Medlem

Första intrycket var besvikelse, men ändrades snabbt till en lättnad när jag kom att tänka på alla ofärdiga spel som släpps nu för tiden.
Bättre att de lägger tid till att polera och senarelägger release än att de går in i en crunch nu och kör slut på sina arbetare bara för att få det "färdigt" till den 16:e april.

Frilansare
Skrivet av LordRobban:

Nu vill man ju ha en livereaktion/ kommentar från Jocke Bennet!

Kommer imorgon - säsongspremiär av Fragzone-Fredag!

Medlem

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej...... Helvete. Detta var en otrolig besvikelse. Denna spel-vår har tunnats ut nå fruktansvärt för egen del. Spelbranschen i ett nötskal med förseningar. Visst, spelet kommer bli bättre, men herregud vilken besvikelse bomb som slog ner denna kväll. Försenas nu Dying Light 2 då blir det till att dränka sig själv...

Det är endast 3 spel denna vår som är intressant för egen del. Resident Evil 3, Dying Light 2 och The Last of Us 2. Iofs är Vampire: Bloodlines 2 intressant också.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Lite trist initialt, men det betyder mer tid till polering - BRA. Själv får jag mer tid att anpassa riggen tills release, skönt ^^

Medlem

Väldigt väntat med tanke på hur lite vi faktiskt fått se av spelet.

Medlem

Såg att dom bytt ut Keanu Reeves som Johnny Silverhand också -


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Mycket klokt, då hinner jag spela ut "The Basher 3"


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Tror mer det handlar om att resident evil 3 och ff7 remakes kommer den månaden och då blev april inte lika kul.

100% därför de försenar. Sen leker de good guy developer och påstår det är för att polera spelet och att de vill släppa en färdig produkt till skillnad från alla bad guy developers.

Genomskinligt !

Medlem

Känns som dom lika gärna kunde skjuta på det ett par månader till och göra det till dom kommande konsolerna istället.

Medlem

Trist och behöva vänta ännu längre men hellre ett bra spel än ett ofärdigt spel.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Man fick väl in en hel del pengar i och med uppsvinget av witcher 3 som kunde göra det här beslutet lättare.

Medlem
Skrivet av Jiminy:

100% därför de försenar. Sen leker de good guy developer och påstår det är för att polera spelet och att de vill släppa en färdig produkt till skillnad från alla bad guy developers.

Genomskinligt !

Haha 😅

Medlem

Okej, missförstå mig rätt.
Jag föredrar verkligen att utgivare tar sig den tid det behövs för att verkligen släppa ett "färdigt" och bra spel.
Men jag tycker generellt att det börjar lukta PR trick från många håll när man går ut med ett datum och skjuter upp det till flera månader senare.
Känns som det är något man gör för att se ut som "good guys"... men det kan ju vara så att det egentligen var tänkt att släppas senare från första början.

kan ha helt fel men det är en tanke som slagit mig.

Medlem
Skrivet av insilence:

Okej, missförstå mig rätt.
Jag föredrar verkligen att utgivare tar sig den tid det behövs för att verkligen släppa ett "färdigt" och bra spel.
Men jag tycker generellt att det börjar lukta PR trick från många håll när man går ut med ett datum och skjuter upp det till flera månader senare.
Känns som det är något man gör för att se ut som "good guys"... men det kan ju vara så att det egentligen var tänkt att släppas senare från första början.

kan ha helt fel men det är en tanke som slagit mig.

Givetvis har du rätt i dina aningar.
Jag skrev samma sak för en timme sedan!

Medlem

Trist tänkte jag först. Sedan läste jag alla besvikna kommentarer.
Nu mår jag bra. Era tårar innehåller näring.

Medlem

har väntat på att detta skulle ske, har vi inte alla


signatur

//monster

Medlem

Sweet little lies...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Bra. Finns för jäkla många spel redan detta halvåret.

Medlem
Skrivet av insilence:

Okej, missförstå mig rätt.
Jag föredrar verkligen att utgivare tar sig den tid det behövs för att verkligen släppa ett "färdigt" och bra spel.
Men jag tycker generellt att det börjar lukta PR trick från många håll när man går ut med ett datum och skjuter upp det till flera månader senare.
Känns som det är något man gör för att se ut som "good guys"... men det kan ju vara så att det egentligen var tänkt att släppas senare från första början.

kan ha helt fel men det är en tanke som slagit mig.

Jag tror inte du behöver en foliehatt, men jag tror inte heller det gäller majoriteten av spelföretag. Att det sker hade inte förvånat mig. Jag är villig att tro på att de faktiskt behöver mer tid. Det kanske inte är riktigt enbart för anledningen de officiellt givit oss, att det ska putsas. Det är säkert EN av anledningarna, men det är säkert mycket vi inte heller behöver känna till (som inte nödvändigtvis rör sig om PR, men helt enkelt deras utvecklingsprocess).

Medlem

Det är inte menat att jag ska köpa det spelet. Var så äckligt snabb på att beställa collectors edition på Gamestop. Sedan fick jag för ett tag sedan veta att Gamestop ska läggas ned.
Drog till lokala butiken, men de garanterade mig att de "troligtvis" inte skulle stänga ned butiken innan April, så jag skulle kunna hämta min collectors där. Men nu när det blivit fördröjt så lär de ha hunnit stängt alla butikerna i hela landet tills dess.

Medlem

Vilken tur man har! Jag avbokade just det här spelet föra året. Nu finns det ännu en anledning att göra det. För över hypad spel. Kolla vad som hände med Duke nukem forever.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Fezk:

Såg att dom bytt ut Keanu Reeves som Johnny Silverhand också -

https://media3.giphy.com/media/emGX9dWU2XYDPiGOv9/source.gif

Haha, det hade i och för sig varit ett nog så underhållande val.

Medlem
Skrivet av eCore:

Jag som är pappaledig och tänkt lägga all tid grabben sover på dagarna åt Cyberpunk.. Så trist men så är livet..

Haha samma, går hem 30 dar för dubbeldagar i april med vår andra, tänkte lite gaming lyckas man nog klämma in! Men men, det släpps andra spel där som jag gillar ändå

Medlem
Medlem

För mig spelar det inte super stor roll. Brukar ändå alltid vänta nån månad. Köpa på rea när spelet hunnit patchas och poleras.

Skriv svar