Cyberpunk 2077 försenas - släpps inte i april!

Medlem

Bättre att de skjuter fram släppdatum än att de släpper något ofärdigt/buggigt, men likväl så blir man ju lite besviken

Medlem
FM-guru
F.d. Sisyr

Fan! Klart det är bättre att de försenar och släpper spelet polerat än att man släpper ett buggigt spel, men det är ju ÄNNU bättre om man släpper ett polerat spel på det tänkta datumet...

Skrivet av Hexon:

Nått jrpg? Detta är inte något vanligt jrpg detta är Final Fantasy. Tror tyvärr Inte du vet hur stor fanbase FF har. CDPR passar säkert på så klart och finputsa sitt spel till release. Men det är ingen slump att dom låter meddela att deras spel blir försenat dagen efter SE meddelar att dom flyttat sitt.

Haha, att de flyttat datumet har självfallet inget med FF att göra. Hypen kring Cyberpunk är total och spelet kommer gå åt som smör i solsken oavsett när det släpps (och oavsett om det får ris eller ros av kritiker).

Medlem

Goodie


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Inte överraskande. Bra beslut att ge det mer tid. Frågan är bara just hur mycket "putsning" det behöver.

KoP
Medlem

Ajdå.. har ont om spel som är av intresse att spela, såg fram emot April.. men men..

Medlem

fan va sur jag är.. ingen kraftig försening heller.. suck spel börjar bara bli en besvikelse nuförtiden

Medlem

Tror inte CP2077 och FFVII kommer påverka varandra märkbart, båda är massiva releaser men rätt så olika spel. Tror inte de konkurrerar om samma konsumenter, och de av oss som är sålt på båda lär köpa båda oavsett när de släpps!

Jag "gillar det inte" men litar på att förseningen är bäst för alla. Men det sabbar min semesterplanering en aning XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Riktigt nice! haha. Var rätt väntat faktiskt!

Medlem

Jag är inte förvånad, man läste direkt om att Cyberpunk var näst på tur att försenas efter Final Fantasy VII Remake.

Det var dock en ganska lång försening.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Vi har doom eternal i mars i alla fall


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Klart det är lite trist. Man ser ju fram emot det. Men dom vet bäst, dom vet ju vad det är för något dom vill släppa. Och jag tycker det är tufft att dom går ut med det med tanke på alla ignoranta tomtetroll som finns på nätet.

Då laddar vi om och ser fram emot september!


signatur

Niet.

Medlem

De vågar inte konkurrera med releasen av FF7?

Tvivlar på det, men faktum är att det blir ett bättre schema för oss. Våren FF7, hösten Cyberpunk.

Mindre stress.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det var helt ok. Hade tänkt att vänta med spelet tills jag kan söka det på PS5an ändå så nu blir väntan bara mindre.

Medlem

Hel ok, spel släpps oftast för tidigt och i många fall väldigt trasiga vid release.

Då slipper man stressa med Final Fantasy VII

Medlem

Jag tror förseningen har något med next-gen att göra. Förberedelser för en cross-gen eller dylikt. 17 september kanske är datum eller tätt inpå inför någon av dom nya konsolerna?

Eller så är dom helt enkelt inte bara klara.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Gör mig ingeting stöttar cd project red's beslut

Medlem

Det positiva är att jag slipper välja mellan Animal Crossing och Cyberpunk. Min plånbok, fritid, och skolgång är tacksamma.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Farornas Konung

Whaaattttt!! Ett spel som blir försenat!! Har aldrig vart med om maken...Bra antagligen, får hoppas att dom vet vad dom gör.

Medlem
Skrivet av JonseredRocks:

Whaaattttt!! Ett spel som blir försenat!! Har aldrig vart med om maken...Bra antagligen, får hoppas att dom vet vad dom gör.

de gjorde samma sak med Wild hunt

Medlem

Då blir ju inte spelet ett aprilskämt iaf ... jag hittar ut själv

Hade självklart gärna sett en release i april, men om dom känner att det inte är tillräckligt buggfritt väntar jag hellre så jag slipper trasiga quests mm.

Testpilot

På ett sätt skönt då FF7 blev uppskjutet med. Men det känns segt att behöva vänta hela sommaren på det, förstår att dom inte vill släppa spelet i juli men ändå.

Medlem

Om spelet är mer polerat vid release så är det bara bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Mer tid till Doom eternal! Perfekt! 😜

Medlem

Hmm.. ökar dock risken att det kommer ”samtidigt” som Elden ring. Har hela tiden tänkt Cyberpunk på våren och Elden ring till hösten. Nu börjar jag visserligen tvivla på en 2020-release ens för det sistnämnda.

Medlem

Explikativa svordomar och besvärjelser


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Har man ett starkt varumärke, bra hype och ett gäng fans. Spelar datum för release en sådan stor roll att man väljer att hålla på ett släpp?


signatur

Niet.

Medlem

Riktigt tråkigt, men riktigt bra att de vågar polera spelet!

Medlem

Jag uppskattar att de har förstånd nog att vilja släppa ett komplett spel. Däremot gillar jag inte riktigt att förseningar närmast förefaller vara praxis inom branschen. Varför spika och annonsera ut ett datum när det är så osäkert om man verkligen kommer att kunna leverera enligt planen? Hade det rört sig om någon enstaka månad hit eller dit hade det varit lättare att förstå missberäkningen, men när det rör sig om uppemot ett halvår eller längre blir det svårare. I synnerhet när omberäkningen tycks ske relativt nära inpå det ursprungliga släppdatumet. Det känns så otroligt slarvigt bara. Helt schysst tycker jag faktiskt inte att det är att under så lång tid aktivt arbeta på att ingjuta både förhoppning och förväntan i den synnerligen inbitna fanbasen, för att i sista stund bara rycka bort allt utan rimliga skäl. Problemet är alltså inte att det tar lång tid att göra bra spel, utan tomma löften.

Men kanske är det så att de i slutändan vinner på att göra såhär, frågan är i så fall varför. Påtryckningar från investerare kanske?

Medlem

Tråkigt att höra, hade tagit ledigt för den releasen 🙄 men stöttar den ambition som hör ihop med uppskjuten release plus att min enorma backlog och behovet av ny dator känner enorm lättnad... Blir ju ett grymt dyrt spelår ändå. Sen är frågan, när kommer pengar dras för cynerpunk CE? Svårt att planera alla utgifter 😳

Skriv svar